וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקס פקטור" במקום "הכוכב הבא"? גם רשת רוצה לבחור את הנציג לאירוויזיון

3.7.2018 / 21:49

לוואלה! תרבות נודע כי הזכיינית רשת פנתה לתאגיד, בבקשה לדחות את מועד ההגשה של שאלות ההבהרה בנוגע לקול הקורא להפקה ולשידור של בחירת הנציג הבא לאירוויזיון, והתאגיד נענו לבקשה, מה שמעיד על ההתעניינות בקרב רשת 13 בנושא

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נטע ברזילי/AP

האם רשת 13 תתמודד על הזכות להפיק ולשדר את משדר בחירת הנציג הבא לאירוויזיון 2019? לעת עתה הזכיינית לכל הפחות מגלה התעניינות בנושא. לוואלה! תרבות נודע כי רשת פנתה אתמול (שני) לתאגיד, בבקשה לדחות ביומיים את מועד ההגשה של שאלות ההבהרה בנוגע ל"קול הקורא" של התאגיד. עוד נודע כי בתאגיד נענו לבקשת רשת, והמועד נדחה מאתמול בבוקר למחר (רביעי) - מה שאפשר לרשת להעביר את השאלות. המועד האחרון להגשת הצעות בקול הקורא הוא 8 ביולי. מרשת ומהתאגיד סרבו להתייחס לידיעה.

לוגו רשת מעודכן יוני 2018.
לוגו רשת 13

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, התאגיד יוותר גם בשנה הקרובה על שידור בחירת הנציג לאירוויזיון. בתחילת שבוע שעבר הוציא התאגיד קול קורא לערוצי ברודקאסט אחרים להפקה ושידור של משדרי בחירת הנציג הישראלי לתחרות אירוויזיון 2019. משדר הקדם, אם כן, לא יחזור השנה בשום דרך לשידור בערוץ הציבורי, והקרב האפשרי כעת על בחירת הנציג לתחרות הוא בין קשת, שבחרה את הנציג בארבע השנים האחרונות בתכניתה "הכוכב הבא לאירוויזיון", לרשת, שעל פי פרסום בוואלה! ברנז'ה כבר הביעה התעניינות להפיק את התחרות במסגרת העונה הבאה של "אקס פקטור". באחרונה החליטה מלטה כי תבחר את הנציג שלה לאירוויזיון באמצעות התכנית "אקס פקטור".

גורמים בתעשיה שעיינו בקול הקורא העלו בשבוע שעבר בשיחה עם וואלה! תרבות חשד שהתאגיד מעניק בו עדיפות מסויימת ל"כוכב הבא לאירוויזיון" של קשת וטדי. זאת, בין השאר, בעקבות סעיף 8 ג', העוסק באופן בחירת ההצעות, ולפיו צוות הבחינה יבחן אותן גם לפי "הצלחת התכנית המוזיקלית ו/או פורמט התכנית המוזיקלית בעונות קודמות, לרבות שיעורי צפיה וביקורות שקיבלה התכנית". לדברי גורם בתעשייה, הסעיף מעניק העדפה ל"הכוכב הבא לאירוויזיון", מכיוון שהיו לתוכנית אחוזי צפייה גבוהים מאלה של "דה וויס" ו"אקס פקטור". הבעייתיות כאן, לדברי הגורם, נובעת מכך שמן הסתם "הכוכב הבא לאירוויזיון" מלכתחילה השיג הרבה מהרייטינג שלו בזכות החיבור לתחרות הזמר האירופאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully