וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקהילה הלהט"בית על עומר אדם: "שירו החדש - טרנספובי"

29.7.2018 / 15:01

שירו החדש של עומר אדם "בחורים טובים", מואשם בטרנספוביה בעקבות שורה פוגענית שלועגת לנשים הטרנסג'נדריות בתאילנד; "היא מתייחסת לטרנסיות כאילו שהן בתחפושת, רמאיות וטוענות שהן לא מי שהן"

"בחורים טובים", שירו החדש של עומר אדם שהושק שלשום (שישי) מואשם בטרנספוביה (עמדות ורגשות שליליים כלפי אנשים טרנסג'נדרים וטרנסקסואלים בזהותם המגדרית). השיר, שנכתב והולחן על ידי איליה רוסליו וסתיו שמש, כולל את המילים: "יצאנו מסטולים לשרוף את כל הרחבות/ נפצענו קשה בשדה הקרב של האהבות/ הורדנו את הבגדים כמו שמקלפים בננות צהובות/ וגילינו בתאילנד שהבנות לא בדיוק בנות". בעקבות כך, הוצת זעם בקהילה הלהט"בית, שטוענת כי השיר מציג נשים טרנסיות באופן פוגעני.

"מילות השיר החדש של עומר אדם הן סוג מאוד מוכר וכמעט בנאלי אפילו של טרנספוביה", מסבירה אלה אמסט, טרנסג'נדרית ופעילה בעמותת "מעברים", בשיחה עם וואלה! תרבות. "ברור שכוונת המשורר היא לנשים טרנסיות, שהרבה מאוד גברים מגיעים תאילנד כדי לצרוך שירותי זנות מהן. האמירה 'לא בדיוק בנות' מרתיחה ומתסכלת. היא מתייחסת לנשים טרנסיות, נשים לכל דבר ועניין, שחלק מהזמן שונות גופנית, ושוללת מאיתנו את הזכות שלנו להזדהות כנשים ולחיות בתור בתור מי שאנחנו. השורה זורקת את הזכות הזאת הצדה בשביל הומור מאוד זול, בלשון המעטה".

השיר "אוהבת אותי אמיתי" בביצוע עומר אדם. צילום סטילס: רמי זרינגר,
עומר אדם/צילום סטילס: רמי זרינגר

"עומר אדם הוא זמר שהמוזיקה שלו מזוהה עם הקהילה במידה מסויימת. בהמון מסיבות שלו משמיעים את השירים שלו שוב ושוב. לכן זה אפילו מתסכל יותר, שהשיר שלו בא ואומר שנשים טרנסיות הן לא נשים", מוסיפה אמסט. "זה מתסכל ומרתיח בטח על רקע גל המחאה של השבועות האחרונים, שהפיח בנו הרבה תקווה והרבה רוח עשיה. אבל זה לא מפתיע בשום צורה, כי ככה המיינסטרים חושב. אין ספור גברים חושבים כמעט בדיוק אותו דבר, לצערנו הרב. ומה ששונה בשיר של עומר אדם שהוא התפרסם ושומעים אותו. הוא זמר מאוד מפורסם ומגיע לכל מקום, ויכול לגרום לשקר שנשים טרנסיות אינן נשים".

אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת "מעברים", זועם גם הוא על השיר החדש של אדם: "ההתייחסות בשיר של עומר אדם לנשים טרנסיות, בשורה 'הבנות לא בדיוק בנות', היא פוגענית, כי היא מתייחסת לנשים אלו כאילו שהן תחפושת, כאילו שהן רמאיות, כאילו שהן לא מה שהן טוענות שהן, וזה חמור מאוד בעיניי. בתאילנד יש אחוז גבוה מאוד של נשים וגברים טרנסג'נדרים מחוץ לארון, כי זאת מדינה עם קבלה של הנושא הזה. שם זה לא נחשב למשהו שהוא אסור או לא בסדר. תאילנד זה מקום שבו לצערי יש תיירות מין. גברים ממדינות מערב מנצלים לצרכיהם את אנשי העולם השלישי, לא רק טרנסים. זה מאוד עצוב".

מטעם עומר אדם נמסר בתגובה: "אין פה שום אמירה, רק שמחה והומור. עומר ידוע כתומך בקהילה שנים, ומאחל רק אהבת חינם וקבלת האחר לכל עם ישראל".

כותב השיר, איליה רוסליו, סרב להגיב.

עוד באותו נושא

האזינו לשיר החדש של עומר אדם, "בחורים טובים"

לכתבה המלאה
אלה אמסט. באדיבות המצולמים
אלה אמסט/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully