וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר איום בתביעה: מירי רגב הסירה פוסט עם טעות עובדתית מביכה

29.7.2018 / 18:13

ביום שישי האחרון, טענה שרת התרבות מירי רגב כי "הבלתי רשמיים" הוא הסרט הישראלי הראשון שיפתח את פסטיבל הקולנווע בירושלים, בעוד שבפועל - הוא השביעי. בעקבות פנייה של עיתונאי ליועמ"ש של משרד התרבות, הפוסט נמחק

שרת התרבות והספורט מירי רגב הסירה היום (ראשון) פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, שלושה ימים לאחר שהועלה - ובו התגאתה בהישג המבוסס על טעות עובדתית. "'הבלתי רשמיים' - הסרט על הקמת מפלגת ש"ס, יהיה הסרט הראשון שיפתח את פסטיבל הקולנוע בירושלים. אני כל כך שמחה שהמדיניות הרב גונית אותה אני מובילה, מתממשת ואף באה לידי ביטוי בבחירה לפתוח את הפסטיבל היוקרתי הזה", כתבה רגב בפוסט במדובר.

בניגוד לטענתה, ש"הבלתי רשמיים" הוא הסרט הישראלי הראשון שיפתח את פסטיבל הקולנוע בירושלים, בפועל הוא הסרט השביעי שזכה בכבוד. לאורך השנים פתחו את הפסטיבל שישה סרטים ישראליים אחרים: "בלוז לחופש הגדול", "המיועד", "מישהו לרוץ איתו", "סיפור גדול", "לצוד פילים" ו"ערבים רוקדים". תמיהה נוספת שעלתה בעקבות הפוסט של רגב היא שהשרה מתגאה בסרט שהופק בידי קרן הקולנוע הישראלי, נגדו נאבקת השרה. רגב אמרה באחרונה: "אם הייתי בתחילת הקדנציה, הייתי סוגרת את קרנות הקולנוע".

הפוסט הקים עליו ביקורות ברשת. העיתונאי ואיש הפרסום לשעבר, עודד קרמר, שלח ביום חמישי מכתב ליועצת המשפטית של משרד התרבות, עו"ד הדס פרבר, שבו ציין את הטעות המהותית. קרמר התריע מפני עתירה ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ואף דיווח לפייסבוק על "חדשות מזוייפות" מצד השרה. כתוצאה מהתגובות הללו הסירה היום (ראשון) מירי רגב את הפוסט מפייסבוק.

הפוסט שהעלתה והסירה שרת התרבות מירי רגב. צילום מסך
הפוסט עם השגיאה שהעלתה שרת התרבות מירי רגב והסירה כעבור שלושה ימים/צילום מסך

במכתב, שהועבר באמצעות עורכי הדין שחר בן מאיר וציפי שפירא, צוין בין השאר כי "האמת (בניגוד לשקר שמפיצה השרה) הייתה צריכה להיכתב כך: 'זו הפעם השביעית שסרט ישראלי יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים' (...) שרת התרבות 'מתגאה' בהישג, תוך התבססות על עובדות שקריות באופן חד משמעי. פעולה זו של שרת התרבות מהווה הפצת חדשות מזויפות, ומובן כי הדבר בעל חומרה יתרה כאשר מי שעוסקת בכך היא שרה בממשלת ישראל".

קרמר הוסיף במכתבו, כי "הפצת חדשות מזויפות עומדת בניגוד לתנאי הקהילה של פייסבוק, אשר מודיעה במפורש בתנאים שלה כי היא תפעל לצמצם באופן משמעותי הפצת חדשות מזויפות". הוא ביקש מהיועמ"שית פרבר "להנחות את שרת התרבות למחוק (או לתקן) את הפוסט הכולל מידע לא נכון ושקרי, וכן להנחות אותה להבא שלא לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה ולא להפיץ 'חדשות מזויפות'. ככל שבקשה זו לא תיענה בתוך שבעה ימים, נעתור בעניין ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, וכן נשקול פנייה אל פייסבוק עצמה עם דיווח על עמוד שרת התרבות כעמוד המפיץ חדשות מזויפות, ונבקש גם את פעולתה של פייסבוק בעניין". היום, כאמור, הוסר הפוסט.

מירי רגב בפתח ישיבת הממשלה 3.9.17. אלי מנדלבאום, מערכת וואלה! NEWS
שרת התרבות מירי רגב/מערכת וואלה! NEWS, אלי מנדלבאום

מלשכת השר רגב נמסר בתגובה: "הפוסט פורסם לאחר שהשרה רגב התייעצה עם ראשת מינהל התרבות. הכוונה היתה לכך שהסרט 'הבלתי רשמיים' הוא הסרט הישראלי הראשון בסדרת הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל, שגם פתח את הפסטיבל. הדברים האמורים אינם 'הטעיה', מה גם שבשנים האחרונות פתחו את הפסטיבל סרטים זרים. יודגש, כי בפרסום האמור לא צויין 'הסרט הישראלי הראשון אי פעם'. עוד יצויין, כי משנת 1984 פתחו את הפסטיבלים פעמים בודדות או נדירות סרטים ישראלים, כפי שצוין גם בתקשורת. אולם משעה שחלק מהציבור פירש את הפוסט באופן שנחשב כהטעיה הרי שהפוסט יימחק, וזאת בהנחיית היועצת המשפטית של המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully