וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: כך נשמעה המוזיקה היוונית הקדומה בשיר שאף אחד לא שמע מזה 2,000 שנה

5.8.2018 / 9:14

אולי לא ידעתם, אבל אף אחד לא באמת יודע במדויק כיצד נשמעה המוזיקה היוונית העתיקה. חוקרים הצליחו לשחזר שיר שאף אחד לא שמע מזה 2,000 שנה - ואתם לגמרי הולכים לאהוב אותו

אתר רשמי

המוזיקה היוונית העתיקה נותרה במשך שנים כתעלומה גדולה, למרות שנוכחות לקיומה ביוון העתיקה נמצאת כמעט בכל מסמך עתיק. טקסטים ספרותיים עתיקים מספקים פרטים רבים וספציפיים על הסולמות, התווים, האפקטים והכלים בהם השתמשו ביוון העתיקה. השירה הייתה נפוצה ועמה גם השימוש בכלי הנגינה אאולוס, כלי נשיפה חד קני (או דו קני) הדומה לחליל.

למרות שפע המידע הזה, המלודיה וההרמוניה של המוזיקה היוונית העתיקה נותרו בגדר מסתורין. הסיבה לכך היא שכל המידע הנמצא במקורות העתיקים אינו פשוט כלל לתרגום וזיהוי. גם אם קיים תיעוד נדיר של המוזיקה היוונית שניתן לפרשו, הוא לרוב מקוטע. מה שניתן לשחזר בפועל נשמע לעיתים קרובות די מוזר ולא אטרקטיבי - ולכן המוזיקה היוונית הקדומה נותרה בעיני רבים כאמנות שאבדה.

המוזיקה היוונית הקדומה. אתר רשמי
חידה לא פתורה? המוזיקה היוונית העתיקה/אתר רשמי

עוד ב"אסור לפספס":

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אולם, לאור ההתפתחויות האחרונות נראה שיש עוד תקווה. פרויקט מיוחד שנועד לחקור את המוזיקה היוונית הקדומה הסיק תובנות מדהימות בנוגע אליה. החוקרים אפילו הצליחו לשחזר שיר יווני עתיק שאף אחד לא שמע מזה 2,000 שנה. הדבר התאפשר לאחר שחזור אאולוס עתיק ושמור בידי מומחים טכנולוגים מהפרויקט הארכיאולוגי של המוזיקה האירופאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully