וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפופ שוודי ועד צה"ל: התחרות הישראלית של פסטיבל חיפה

8.8.2018 / 8:00

לקראת פתיחתו בסוכות, פסטיבל הסרטים החיפאי חשף היום את התחרות המקומית שלו - שלל סרטים עלילתיים ותיעודיים תוצרת הארץ, של יוצרים ותיקים וצעירים, העוסקים במגוון רחב של נושאים

תל אביב עולה באש. פטרישיה איבנז,
מתוך "תל אביב עולה באש"/פטרישיה איבנז

פסטיבל הקולנוע ירושלים רק הסתיים, ומקבילו החיפאי כבר בפתח. השנה, החגים נופלים מוקדם וכך גם הוא: החגיגה תצא לדרכה ב-22.9 ותימשך עד 1.10. לקראת זאת, פורסם הבוקר התפריט המקומי של האירוע.

בתחרות העלילתית, ישתתפו שבעה סרטים ארוכים תוצרת הארץ. שניים מהם יגיעו לחיפה כמה שבועות לאחר הקרנת הבכורה העולמית שלהם בפסטיבל ונציה: "עירום", סרטו החדש של ירון שני, מי שביים בזמנו את "עג'מי" עם סכנדר קובטי. כמו אז, גם השחקנים הם לא מקצועיים שזו הופעתם הראשונה על המסך, העלילה עוסקת במפגש בין שתי דמויות במשבר, והסרט מוגדר כמה שאמור להיות פרק ראשון ב"טרילוגיה על אהבה"; ו"תל אביב עולה באש", סרטו של הבמאי הפלסטיני סאמח זועבי ("איש ללא סלולר"), בהפקת אמיר הראל. העלילה עוסקת בצעיר פלסטיני שהופך לתסריטאי טלנובלות מצליח בעקבות מפגש עם חייל ישראלי, ומככבים בה בין השאר לטיסיה איידו (שירין ב"פאודה"), קאיס נאשף, סלים דאו ועוד.

שני סרטים נוספים הם מן המובילים במספר המועמדויות לפרסי אופיר השנה - "עץ תאנה" של אלמורק מרשה דוידיאן, הסרט העלילתי הארוך הראשון שנעשה כאן בידי במאית שמוצאה אתיופי; ו"פרא אציל", עיבוד של מרקו כרמל לספרו של דודו בוסי, בכיכובם של נוה צור, ליאת אקטע, אלון אבוטבול, יעקב דניאל זדה, שירה האס, מוריס כהן ואורי פפר.

עץ תאנה. גננה אברה,
מתוך "עץ תאנה"/גננה אברה

את התחרות ישלימו "בלי דם", סרטו העלילתי הארוך הראשון כבמאי של התסריטאי-מחזאי-מתרגם המבריק יוסף אל-דרור; "עכו חלומות", הקאמבק של דניאל וקסמן, מוותיקי הבמאים בישראל ומי שהיה חתום בעבר על "חמסין" ו"המיועד"; ו"בוקר טוב ילד", סרטו העלילתי הארוך השני של שרון בר זיו לאחר "חדר 514" המצוין, בו הוא גם מככב בצד קרן מור בסיפור על לוחם צנחנים שנפצע במהלך שירותו הצבאי, ומנסה לחזור לחיים באמצעות משפחתו וחבריו.


ועוד בענייני קולנוע צבאי: במלאת חמש שנים למותו של המפיק צבי שפילמן ושלושים שנה לצאת הסרט "אחד משלנו", יוקרן עותק מחודש של סרטו של אורי ברבש, שלאור הביקורתיות שלו כלפי צה"ל, מי יודע מה היה קורה לו יצא היום.

עוד באותו נושא

מחמוד דרוויש, לידי גאגא והאחים כהן: נחשפה התוכנית של פסטיבל ונציה 2018

לכתבה המלאה
ארמי אוף לאברז. נעמה פיריץ,
מתוך "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש"/נעמה פיריץ

ומה בגזרה התיעודית? בין השאר, יתחרו בה "אור חוזר של מרדכי ורדי", בהפקת HOT 8, על סיפורה של תנועת התשובה; "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש" של אסף גלאי, גם כן בהפקת HOT 8, על הקשר הישראלי של להקת הפופ השוודית; "חוקרת" של ענת יוטה צרויה ושירה קלרה וינטר, שסרטן הקודם "ידיד נפש" זכה בפרס הראשי בפסטיבל ירושלים, וגם הוא מתרחש בצד האפל של החברה החרדית (וגם זה סרט של HOT 8); "מוייסרים" של דלית קימור, העוסק בשבירת קוד השתיקה סביב הפדופיליה בחברה זו, ומגיע מבית היוצר של yes דוקו; "המראה של השמש" של נטע אריאל, שנתמך בידי ערוץ עשר, ועוסק באחיינית של הבמאית, תמר אריאל ז"ל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה, שמתה במהלך טיול בנפאל; ו"סוחר הקרקעות" של טל מיכאל ודוד אופק, של כאן 11, הנקרא בשם גיבורו הפלסטיני שמסכם את חייו על ערש דווי. מחוץ לתחרות, יוקרנו פרקים חדשים בסדרת "העבריים" ובהם על מרים ילן-שטקליס ורבי שלום שבזי.

כל זה, כמובן, הוא רק טעימה ראשונה. נותר עוד לחכות ולשמוע מה יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל, איזה סרטים יוצגו במסגרת הבינלאומית שלו וכיוצא בכך. המשך יבוא.

הסרט עירום של ירון שני. ניצן לוטם, שי סקיף,
מתוך "עירום"/ניצן לוטם, שי סקיף
פרא אציל. עמית יסעור,
מתוך "פרא אציל"/עמית יסעור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully