וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראפר גראנדמאסטר פלאש ביטל את הופעתו בישראל

15.8.2018 / 15:53

אחרי פאט ג'ו וטייגה, עוד ראפר מבטל את הופעתו בישראל עקב המצב הביטחוני. הראפר החלוצי, אחד ממכונני ז'אנר ההיפ הופ, אמור היה לחזור בספטמבר להופעה בישראל שבע וחצי שנים אחרי שביקר בה לאחרונה

גראנדמאסטר פלאש. AP
בפעם הבאה. גראנדמאסטר פלאש/AP

אמן ההיפ הופ הבינלאומי גראנדמאסטר פלאש, ממייסדי הז'אנר, הודיע היום על ביטול הופעתו בישראל. ההופעה שתוכננה להתקיים ב-5 לספטמבר במועדון הבארבי, הייתה אמורה להיות ביקורו הרביעי בארץ.

"אני בא מתקופה ומקום בו למוזיקה אין דת או צבע", נמסר מהראפר. "בעצב רב אני מודיע שאני נאלץ לבטל את ההופעה באזור הזה עקב חששות ביטחוניים". מחברת ההפקה הישראלית "ICP Live" נמסר: "הצטערנו לשמוע על הביטול ומבטיחים לכל רוכשי הכרטיסים החזר מלא".

גרנדמאסטר פלאש התחיל לנגן במסיבות שכונתיות ובבתי ספר באמצע שנות השבעים, והקים לעצמו הרכב עם שלושה אם סיז תחת השם "גראנדמאסטר פלאש אנד דה 3 אם סיז". אחרי שעוד שניים הצטרפו לחבורה, הם הפכו לגראנדמאסטר פלאש והפיוריוס 5. אחרי סינגל ראשון ("סופרראפינג") והצלחה גוברת בתחום המסיבות, הם חתמו עם חברת התקליטים "שוגר היל" שם הוציאו כמה להיטים מצלחים ואת הסינגל "The Adventures of Grandmaster Flash on the Wheels of Steel".

הקטע, שאורכו קצת מעל 7 דקות, הוא למעשה די ג'יי סט ותצוגת תכלית לכישרון של פלאש בחיבור וחיתוך קטעים, כשהוא עושה את זה בלייב - כלומר מתקלט. זו הפעם הראשונה שהיכולת הזו הוקלטה, שימוש בתקליטים ככלי נגינה: מיקסים, סקראצ'ים, קאטינג, ברייקינג - כולם מושגים שגרנדמאסטר פלאש ושותפיו למהפכה הגדירו. לא רק שכולם שמישים עד היום.

1982 היא השנה שבה יצאה תרבות ההיפ-הופ מהרחוב אל התודעה הרחבה, כאשר "The Massage" של גראנדמאסטר פלאש והפיוריוס 5 הגיע תוך חודש למעמד תקליט פלטינום. שלא כמו הקטעים הקודמים שלהם לא היה מדובר בקטע שמח. השיר תיאר את הסביבה של ההיפ-הופ, על העירוניות המוזנחת, העוני, האלימות והסמים. המבקרים היללו את המודעות החברתית והאומץ שבו. להיט אחר שלהם, "White Lines" כבר מדבר ישירות על התמכרות לקוקאין (וגם מסמפל בכישרון רב את ליקוויד ליקוויד). השירים הללו הפכו לקלאסיקות מכוננות של הז'אנר ושל המוזיקה הפופולרית בכלל.

גראנדמאסטר פלאש המשיך לפעול לאורך השנים ואף הגיע לישראל בשנים 2009 ו-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully