וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאבלימינל בוחר את 5 האלבומים שהכי השפיעו עליו

19.8.2018 / 11:03

בחודש ספטמבר הקרוב יופיע סאבלימינל (קובי שמעוני) במסגרת פסטיבל תמנע החמישי. רגע לפני הוא בוחר את האלבומים שהפכו אותו לאחד המוזיקאים המשפיעים בסצנת ההיפ הופ הישראלית

סאבלימינל. גיא גלעד,
סאבלימינל/גיא גלעד

Notorious BIG - ready to die

הוא הבחירה הראשונה שלי והוא הראפר האהוב עלי בכל הזמנים. בזכותו החלטתי שראפ זה מה שאני הולך לעשות בחיים ושזה לא רק תחביב. ביגי סמולס שבא מברוקלין הביא איתו משהו בוגר, עמוק, ואמיתי למשחק (בשונה מהמוזיקה שהגיעה מהחוף המערבי באותה תקופה וברובה עסקה בבנות, כסף וחיי גאנגסטר). ביגי הביא נשמה, סאונד מלוכלך ועמוק וטקסטים חריפים ומפולפלים עם פלואו אלמותי. הוא תמיד יהיה מספר אחד עבורי.

Dr Dre - the cronic

ד"ר דרה מגיע בדיוק מהכיוון ההפוך שגדלתי עליו. הוא הביא אלבום פורץ דרך ברמה של דיוק, הפקה וסאונד. הוא גרם לי לזוז, לרקוד ולצבור חוויות טובות מכל שיר באלבום והוא לקח את הגאנגסטר-ראפ האגרסיבי למקום נעים ומגניב, מלודיות, הרמוניות, סטייל ומדוייק להפליא! אחר כך הוא כמובן הביא אחריו את כל הג'מעה של הווסט קוסט מסנופ דוג, אקזיביט, דוג פאונד ועוד רבים ומצויינים ממש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

Wu Tang - 36 Chambers

הם כאילו הגיעו מכוכב אחר. חבורה של משוגעים עם שמות משונים וסלנג חדש שיושבים על ביטים אלימים ומלוכלכים של reza עם סימפולים מסרטי קונג פו. הם לגמרי כבשו אותי בסערה והכניסו אותי לעולם שלהם שמזכיר קצת חבורה משוגעת של כוכבי קומיקס: כל אחד עם כוח וסגנון יחודי. הם הביאו מלא סטייל חדש למשחק, מהם התפתחו מלא סגנונות חדשים של ראפ ושל הפקה.

Outcast- southernplayalisticadilackfunkymusic

זו כנראה הפעם הראשונה שנכבשתי על ידי אמנים מהצד הדרומי של ארצות הברית. הם הביאו איתם עושר מוזיקלי, שילבו מוזיקת פאנק וגוספל עם סקראצ'ים וטקסטים נועזים ויצרו אלבומי פאר עם רשימת להיטים אינסופית. אנדרה הוא בעיניי אחד הראפרים הכי מוכשרים בכל הזמנים, ביחד עם ביג בוי שתמיד השלים את התמונה באופן מדויק. אני מתגעגע לאלבומים המשותפים שלהם. מן יצירות פאר שהזיזו את עולם ההיפ הופ קדימה. כמובן שאיתם באותה החבילה יש את לודאקריס וגודי מוב ועוד מלאאאאן טובים עד ליל ווין וכו'.

Wyclef - the carnival

וואיקלף הביא איתו משהו אחר שמאוד התחברתי אליו באופן אישי. הוא והצוות שלו פליטים מהאיטי התכנים שלהם תמיד הצליחו לגעת בי. גם הקול של לוריין היל וגם הפלואו של פראז. אבל דווקא המוח המוזיקלי מאחורי הכל - הוא זה שפתח לי את העיניים וגרם לי להבין שהיפ הופ יכול לשנות צורות, שפות וסגנונות.

באלבום הסולו הראשון שלו, "הקרנבל", מתארחים כל חברי הרכב הפוג'יז, ויש בו כל כך הרבה נדודים למחוזות מוזיקליים שונים ויפים, מהיפ הופ לפופ וסול ואז גם סוקה ומוזיקה מדהימה בקריאול (צרפתית המדוברת על ידי ילידי האיטי). זה אחד האלבומים שגרמו לי להבין שאני יכול להביא משהו חדש למשחק, אני יכול להתגאות בבית ובמקורות (המוזיקליים) שמהם אני מגיע ולשלב אותם עם הראפ שלי וכך ליצור ז'אנרים חדשים ולפתח את הסצנה. לשמחתי גם זכיתי להיפגש עם ווייקלף מספר פעמים ואף הקלטנו 2 שירים ביחד. אחר יצא לאור כבר ב-2006 והשני ממש בקרוב.

סאבלימינל יופיע ב-29 בספטמבר כחלק מפסטיבל הקצב שבתמנע, בו ישתתפו גם נטע ברזילי, ווקה פיפל ואליעד נחום.

פסטיבל הקצב יתקיים בין התאריכים 28-30 בספטמבר.
כרטיסים באתר או בטלפון: 08-6316756 או 08-6616976

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully