וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ישראלי חדש ומרתק: 6 אמנים מבטיחים שאתם חייבים להכיר

20.8.2018 / 0:00

לצד שמות של אמנים מפורסמים יוצאי אתיופיה כמו אסתר רדא, קפה שחור חזק ואביאור מלסה - צומח כאן דור חדש ומרתק של אמנים ממוצא אתיופי ששמותיהם קצת פחות מוכרים לקהל הרחב. הנה, אם כן, שישה אמנים שכדאי להכיר

בשנים האחרונות הולך וגדל מספרם של היוצרים והאמנים יוצאי אתיופיה. הם הרבה יותר מורגשים במרחב הציבורי, הם משפיעים על השיח, הם בולטים בתחומם ואין ספק שהולך וגדל דור חדש של אמנים ממוצא אתיופי שמשמיע קול שונה, מרתק, העוסק בהיטמעות שלהם בחברה הישראלית ובמסורת של העדה שלהם. לצד אמנים מפורסמים יוצאי אתיופיה כמו אסתר רדא, קפה שחור חזק, גילי יאלו, יוסי ואסה ואביאור מלסה - ישנם אמנים ויוצרים מוכשרים נוספים שהשמות שלהם פחות מוכרים לקהל הרחב. לכל אחד מהם יש קול שונה וייחודי בחברה הישראלית, ניזון משורשים של תרבות ומסורת אחרת, שאותם הוא משלב בצורה מופלאה בפסיפס המרתק הקרוי "תרבות ישראלית". הנה, אם כן, כמה אמנים יוצאי אתיופיה שכדאי להכיר ושלדעתנו בקרוב כולכם תשמעו עליהם:

seperator

1. עדן דרסו

עדן דרסו היא בסך הכול צעירה בת 20, אך היא כבר מסתמנת כאחד הדברים החמים ביותר בסצנת ההיפ-הופ הישראלית. הראפרית הצעירה והמוכשרת מוציאה בימים אלו אלבום משותף עם די-ג'יי מש ובקרוב היא תככב בסדרת הדוקו-ריאליטי המוזיקלי "ביטים" של HOT. כשכותבים על אמנית צעירה שהיא מבטיחה - מתכוונים בדיוק אליה.

עדן דרסו ודי ג'יי מש - אוטובוסים

2. דגה פדר

המנהלת האמנותית של להקת "ביתא" - מחול אתיופי עכשווי. ייסדה מספר רב של להקות מחול, ביניהן להקת "ווזוזה" המשלבת רקדניות יוצאות אתיופיה ורקדניות ילידות הארץ. פדר העלתה את יצירותיה בפסטיבלים בארץ ובעולם. בחודש יוני האחרון הופיעה בפסטיבל הידוע Jacob's Pillow.

ביצירותיה נוהגת פדר לשלב בין מוטיבים של מחול אתיופי מסורתי ובין מחול מודרניי. פדר ייסדה את פרויקט "DEGEDRUM" עם נגן כלי ההקשה אלעד נאמן, הזוכה להצלחה בארץ ובחו"ל.

דגה פדר

3. שלמה (בייבי) שמואל

"אומרים שאתיופים ותימנים דומים, וזה לא נכון. תימנים באמת קמצנים, לנו אין מה לתת" - שלמה בייבי שמואל הוא אחד הסטנדאפיסט המבטיחים בקרב יוצאי אתיופיה שחיים בישראל. במופע המקורי והקורע שלו משתף שמואל מחוויותיו כבן למשפחת מהגרים ומדבר על היחסים המורכבים בחברה הישראלית בין יוצאי אתיופיה לצברים ולוותיקים. בנוסף, הוא משדר ב"כאן תרבות" את התוכנית השבועית "אפריכאן".

סטנד אפ פקטורי | שלמה בייבי

4. תהילה ישעיהו אדגה

כוכבת סדרת המתח "מלאך של אמא" ששודרה ב-yes, שחקנית קבוצת התיאטרון האתיופי "הולגאב", ואחת מכוכבות הסרט החדש "ליידי טיטי שרה בלוז" שיצא לאקרנים ב-2018. שחקנית בית בתיאטרון "הולוגאב" ומופיעה בארץ ובעולם עם הצגת יחיד המבוססת על חייה. שחקנית קבוצת התיאטרון הירושלמי ושחקנית בתיאטרון "נפש".

הולגאב תהילה ישעיהו אדגה לא נחמדה לקשר רציני. משה מלכא,
מתוך ההצגה "לא נחמדה לקשר רציני". תהילה ישעיהו אדגה/משה מלכא

5. נצנת מקונן

השחקנית הצעירה נמצאת בסביבה כבר כעשור, ועוד במהלך שירותה הצבאי כיכבה ב"היי סקול מיוזיקל". לאחר מכן גילמה שלל תפקידים על הבמה ועל המסכים, ועכשיו היא עומדת לעשות את הפריצה הגדולה שלה הודות לסרט הראשון בכיכובה - "הנשף", הסרט המוביל למספר המועמדויות בפרסי האופיר, בו היא מגלמת תיכוניסטית בצד סתיו סטרשקו.

6. עלמוורק דוידיאן

הבמאית הצעירה רשמה השנה היסטוריה: "עץ תאנה" הוא הסרט הישראלי הראשון שנעשה בידי קולנוענית מקומית שמוצאה אתיופי. הדרמה הזו גם פורצת דרך בכך שלראשונה אצלנו, היא מביאה נקודת מבט אחרת על העלייה מאתיופיה, ומתארת את חייהם של העולים לפני שהגיעו לארץ. התוצאה זכתה במועמדות לאופיר, התקבלה לפסטיבל טורונטו וסימנה את היוצרת כהבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully