וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקסטרוט" ו"געגוע" ברשימה המקוצרת של המועמדים לאוסקר האירופאי

21.8.2018 / 11:57

שני סרטים ישראלים בין ה-49 שנכנסו לרשימה ההתחלתית מתוכה ייבחרו המועמדים לאוסקר האירופאי. רשימת המועמדים הסופית תפורסם בנובמבר

טריילר הסרט "פוקסטרוט"/קולנוע לב

האקדמיה האירופאית לקולנוע הכריזה היום (שלישי) על רשימה מקוצרת של 49 סרטים מן היבשת הקלאסית שנבחרו להתחרות על פרסיה, הידועים כאוסקר האירופאי. אפשר למצוא בהם נציגות של 35 מדינות, בהן גם ישראל, שהשתחלה לתחרות עם שני סרטים תוצרת הארץ: "פוקסטרוט" ו"געגוע".

את "פוקסטרוט" כמעט כבר אין צורך להציג. נזכיר כי שמוליק מעוז ("לבנון") כתב וביים אותו, ומככבים בו ליאור אשכנזי, שרה אדלר, יונתן שיראי, גפן ברקאי, שירה האס ואחרים, וכל אלה מציגים לנו סיפור בשלוש אפיזודות: שתיים מתרחשות בדירה תל אביבית, בה גר זוג בורגני שבנו משרת בצה"ל, ואחת בתוך בסיס הצבאי בו נמצא החייל, בו מתרחש פשע מלחמה שבגינו התעוררה כזכור סערה ציבורית סביב הסרט. יש להניח כי הבשורות מלוס אנג'לס יעוררו מחדש את ההמולה הזו.

המסע הבינלאומי של "פוקסטרוט" החל בקיץ האחרון בפסטיבל ונציה, שם זכה בפרס אריה הכסף, השני בחשיבותו. כמו כן, זכה החורף בפרס הנשיונל בורד אוף ריוויו בקטגוריית השפה זרה. הוא קטף גם את פרס אופיר, האוסקר הישראלי, והיה בכך אוטומטית לנציג הישראלי לאוסקר האמריקאי, אך אף שעלה לרשימת תשעת המועמדים לפרס, לא נכנס בסופו של דבר לחמישיית המועמדים הסופית.

"געגוע" של שבי גביזון מציג את סיפורו של גבר הנפגש עם אהובתו משכבר הימים, והיא מנחיתה עליו שתי בשורות מטלטלות לגבי עברו ועתידו. מככבים בו שי אביבי, אסי לוי, נטע ריסקין ואחרים. הוא זכה בפרס חביב הקהל במסגרת ימי ונציה והוקרן בפסטיבל טורונטו.

פוקסטרוט. גיורא ביח,
מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

בין 47 השמות האחרים, ניתן למצוא כמה מן הסרטים האירופאיים הבולטים של השנה, שהתחרו לאחרונה בפסטיבלים של ברלין וקאן וזכו לפרסים ולביקורות משבחות. מדובר בין השאר ב"מלחמה קרה" הפולני, "עץ האגס הפראי" הטורקי, "גבול" השוודי, "נערה" הבלגי, "דוג-מן" האיטלקי, "טרנזיט" הגרמני, "קיץ" הרוסי וגם הלהיט לכל המשפחה "פדינגטון 2".

כעת, אלפי החברים באקדמיה האירופאית יבחרו את המועמדים הסופיים לפרס. התחרות נחשבת קשה, אך בכל זאת ל"פוקסטרוט" יש סיכוי להשתלב גם בשלב הבא. כך או כך, המועמדויות יוכרזו בעשרה בנובמבר והטקס יתקיים ב-15 בדצמבר בסביליה.

בתחילת העשור, "לבנון" של מעוז היה מועמד לשלל פרסי האקדמיה האירופאיות, כולל בקטגוריות הסרט והבמאי, ובסופו של דבר זכה בשני פרסים - סרט הביכורים, והצילום (גיורא ביח). כעת נותר לראות אם ישחזר את ההישגים הללו.

עוד באותו נושא

"הפכו אותנו למסוכנים כמו פצצה גרעינית, רק כי מירי רגב החליטה"

לכתבה המלאה
געגוע. איתן ריקליס,
מתוך "געגוע"/איתן ריקליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully