וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנוחה ואני: זעם על מדונה בגלל המחווה לאריתה פרנקלין בטקס ה-VMA

21.8.2018 / 12:44

במהלך טקס ה-VMA ובטרם הגישה את פרס הקליפ הטוב ביותר, ביצעה מדונה מחווה לזמרת אריתה פרנקלין שמתה בשבוע שעבר. אך במקום רגע מוזיקלי או חיבור נשי מרגש - קיבלנו נאום תעופה עצמית וחסר מודעות. והביקורות החריפות לא איחרו להגיע

VMA 2018. AP, AP
מדונה בטקס ה-VMA/AP, AP

במהלך טקס ה-VMA שנערך לפנות בוקר (שלישי, שעון ישראל), עלתה מדונה לבמה כדי להגיש את פרס הקליפ הטוב ביותר. אך בטרם הגישה את הפסלון, היא החליטה לבצע גם מחווה שנויה במחלוקת לזכרה של הזמרת אריתה פרנקלין שמתה בשבוע שעבר בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, בדיוק באותו יום בו אלילת הפופ חגגה שישים אביבים.

"אריתה שינתה את חיי", כך פתחה מדונה את הנאום שמאותו רגע יעסוק רק בה ובמסע העצמי שלה בתעשיית המוזיקה. החל מסיפור על אודישן בו ביצעה את אחד מהשירים היותר מפורסמים של פרנקלין: "You Make Me Feel" ועד תיאור חסר טאקט של רגשות שני הגברים שבחנו אותה ולא האמינו ש"הבחורה עם התחת הלבן הולכת לשיר את אחד משירי הסול הכי טובים שאי פעם נכתבו פה". בקיצור, נאום "המנוחה ואני" קלאסי שהצליח להפגין בעיקר חוסר מודעות עצמית, כי אתם יודעים מה אומרים על כוונות טובות ועל הדרך לגיהינום.

למקרה שתהיתם, מדונה לא השאירה את הצופים במתח והבהירה שאת האודישן היא לא צלחה. אבל הרגיעה וציינה כי התפרסמה זמן קצר מאוחר יותר, באיזשהו מקום בזכות אריתה פרנקלין, לטענתה. "אני רוצה להודות לך, אריתה, על זה שהעצמת את כולנו. יחי המלכה". טוב שקיבלנו תזכורת במי הנאום הזה אמור לעסוק. לבסוף, מדונה אף קינחה בעוד סיפור קטן כיצד כמעט הרסה לעצמה את הקריירה בטקס ה-VMA של שנת 1994 (סגירת מעגל, מישהו?) והחזירה אותנו למסקנה כי מדובר בלא יותר ממפגן של הרמה עצמית קשה כאילו שהיא מספידה בכלל את עצמה.

הרשת החברתית מצדה, פחות התרגשה מהמחווה המנותקת של מדונה והזדעזעה מחוסר הכבוד שהופגן כלפי פרנקלין שנפטרה רק לפני ימים ספורים. וזה עוד לפני שבכלל מתייחסים לאאוטפיט שקצת מסריח מניכוס תרבותי.

"אתם יודעים מה היה טוב? אם מדונה הייתה מדברת על עצמה במשך ה-10 דקות ומזכירה את ארית'ה לפחות פעם אחת", צייצה אחת הגולשות בעמוד הטוויטר שלה, "אז במקום מחווה אמיתית לאריתה נתתם למדונה לדבר על עצמה במשך 30 דקות? MTV, מגיע למלכה השחורה והיפה שלנו יותר", הוסיף אחר. גולש נוסף כתב כיצד הנאום של מדונה ממחיש שוב את התהומות האידיאולוגיים בין הלבנים והשחורים באמריקה: "מדונה ממחישה את חוסר האחווה והאמפתיה שנשים לבנות מצליחות לגלות. זו לא מחווה לאריתה אלא עוד מונולוג על איך אישה אייקונית שחורה משמשת כלי עזר להצלחה של אישה לבנה".

הטקס הערוך והמתורגם ישודר היום ב-21:00 ב-MTV ישראל.

עוד באותו נושא

טקס פרסי ה-VMA 2018: לילה של נשים גדולות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully