וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה יצא לדרך - אז איך הסרט החדש של במאי "לה לה לנד" וריאן גוסלינג?

אבנר שביט, ונציה

30.8.2018 / 0:00

חגיגת הקולנוע באיטליה, שצפויה להיות השנה נוצצת במיוחד, נפתחה בהקרנת הבכורה העולמית של "האדם הראשון", שיתוף הפעולה החדש של הבמאי דמיאן שאזל עם הכוכב ריאן גוסלינג, הפעם כניל ארמסטרונג. כמו מבצע הנחיתה על הירח, גם הסרט התגלה כמרשים אך מתיש

יח"צ - חד פעמי

לפני שנתיים, "לה לה לנד" של דמיאן שאזל פתח את פסטיבל ונציה, והבכורה שלו במשבצת היוקרתית התגלתה כמקפצה לשנה חלומית, במהלכה אפילו הוכרז כזוכה באוסקר למשך כדקה וחצי. אתמול (רביעי), ילד הפלא המבטיח חזר לארץ המגף עם סרטו החדש, "האדם הראשון", בתקווה שאיטליה שוב תאיר לו פנים.

כמו במיוזיקל שובר הקופות, גם כאן מככב ריאן גוסלינג, הפעם בתפקיד ניל ארמסטרונג, ושאזל עוקב אחר הייסורים האישיים והמקצועיים שחווה בדרך לנחיתתו על הירח. לפי "האדם הראשון", היה זה מבצע סיזיפי ומתיש שדרש הקרבה רבה, וכזו היא גם הצפייה בסרט.

מצד אחד, שאזל שוב מוכיח את השליטה שלו במבע הקולנועי. הסרט מרשים ביותר, בעיקר כמובן בסצינות המתרחשות בחלל. השותפות הקבועה של הבמאי עם ג'סטין הורביץ שוב מולידה פסקול קצבי ונהדר, וגם עבודת הסאונד יוצאת מן הכלל. גוסלינג מעולה בתפקיד הראשי, כמו גם קלייר פוי ("הכתר") המגלמת את רעייתו. צוות שחקני המשנה מוסיף הרבה צבע, בעיקר בזכות קורי סטול כבאז אלדרין, האסטרונאוט עם הפה הגדול בגלקסיה.

האדם הראשון. פסטיבל ונציה,
חובבי היסטוריה של תוכנית החלל צפויים להתענג. מתוך "האדם הראשון"/פסטיבל ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully