וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה 2018: "רומא" הזוכה הגדול, קייס נאשף זכה בפרס השחקן במסגרת צד

אבנר שביט, ונציה

8.9.2018 / 21:15

שנה שנייה ברציפות, מקסיקאי זוכה באריה הזהב בוונציה: הפעם זהו אלפונסו קוארון על "רומא". ווילם דפו ואוליבייה קולמן זכו בפרסי המשחק בתחרות הרשמית, וקייס נאשף בפרס במסגרת צד על הופעתו ב"תל אביב על האש"

יח"צ - חד פעמי

המהדורה ה-75 של פסטיבל ונציה הגיעה הערב (שבת) לסיומה בטקס חלוקת הפרסים, הן בתחרות הרשמית והן במסגרות הצד.

הפרס הראשון בחשיבותו בתחרות הרשמית, אריה הזהב, הלך כצפוי ל"רומא" המופתי של אלפונסו קוארון, זוכה האוסקר על "כוח משיכה", בו הוא חוזר למקסיקו לראשונה מאז "ואת אמא שלך גם" כדי להצדיע לנשים שגדל בחיקן. הסרט הופק בידי נטפליקס, והזכייה היא ההישג המשמעותי עד כה של שירות הסטרימינג האימתני.

זו הפעם השנייה ברציפות בה מקסיקאי זוכה בפרס. בשנה שעברה היה זה גיירמו דל טורו, חברו הטוב של קוארון, על "צורת המים", וממש במקרה הוא שימש השנה כיו"ר חבר השופטים וזכה להעניק את הפסלון לבן עמו.

את העיטור השני בחשיבותו, הפרס הגדול של חבר השופטים, לקח "המועדפת", הדרמה התקופתית דוברת האנגלית של יורגס לנתימוס, בכיכובן של אמה סטון ואוליביה קולמן, שקטפה את פרס השחקנית.

הכוכבת הבריטית המוערכת, המגלמת את המלכה אליזבת השנייה ב"הכתר", נכנסת בסרט זה לדמותה של המלכה אן, וכהרגלה עושה זאת בצורה מפעימה. לא פלא שזכייתה התקבלה גם כן בתשואות.

קוארון. GettyImages
המנצח. אלפונסו קוארון/GettyImages

את פרס השחקן הראשי קטף ווילם דפו על הופעתו כווינסט ואן-גוך ב"שערי הנצח" של ג'וליאן שנאבל. זו הפעם הראשונה שהכוכב הוותיק והמוערך זוכה בעיטור שכזה באחד הפסטיבלים הגדולים, ובכלל אות ההצטיינות המשמעותי עד כה בקריירה שלו.

האחים כהן זכו בפרס התסריט על המערבון "הבלדה של בסטר סקרגס". ז'אק אודיאר הצרפתי לקח את פרס הבימוי על סרטו הראשון דובר האנגלית "The Sister Brothers", גם הוא מערבון, בכיכובם של חואקין פיניקס וג'ון סי. ריילי.

"The Nightingale", המערבון השנוי במחלוקת של ג'ניפר קנט שהקרנתו לתקשורת הסתיימה במהומה גזענית ושוביניסטית, קטף שני עיטורים - פרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, והפרס לשחקן המבטיח - באייקלי גנאמבר.

עוד באותו נושא

פשוט וואו: כבר ביומו השני, הציג פסטיבל ונציה שני סרטים שירוצו חזק לאוסקר

לכתבה המלאה
ווילם דפו. GettyImages
סוף סוף. ווילם דפו בוונציה/GettyImages

מנקודת מבט מקומית, הרגע המעניין בטקס היה זכייתו של קייס נאשף בפרס השחקן במסגרת הצד אוריזונטי. הוא קיבל את הפרס על הופעתו ב"תל אביב על האש" של סאמח זועבי, כתסריטאי של אופרת סבון פלסטינית המוצא את עצמו במלכוד בין מעסיקיו ובין מעריץ חדש ומפתיע - הקצין שבודק אותו מדי יום במחסום.

נאשף, שפספס את הבכורה בוונציה בשל פציעה ברגלו, עלה נרגש ורועד לבמה, והודה כי טרם הספיק לצפות בסרט.

השחקן, יליד טייבה, התגלה באמצע העשור הקודם ב"גן עדן עכשיו" ולאחר מכן כיכב גם ב"פרשת השבוע", "אננדה", "מי מפחד מהזאב הרע?" ועוד. הפרס בוונציה הוא נקודת הציון המשמעותית עד כה בקריירה שלו. ברכות חמות ולהתראות ונציה!

קייס נאשף. GettyImages
נרגש. קייס נאשף על הבמה בוונציה/GettyImages
תל אביב עולה באש. פטרישיה איבנז,
קייס נאשף מתוך "תל אביב על האש"/פטרישיה איבנז
אוליבייה קולמן. GettyImages
פרס השחקנית. אוליביה קולמן/GettyImages
The Ballad of Buster Scruggs. פסטיבל ונציה,
פרס התסריט. מתוך "הבלדה של בסטר סקרגס"/פסטיבל ונציה
The Sisters Brothers. פסטיבל ונציה,
מתוך "The Sisters Brothers"/פסטיבל ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully