וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDS מפעיל לחץ כבד: "אמנים, בטלו השתתפות בפסטיבל מטאור"

24.8.2018 / 21:36

ארגונים המזוהים עם BDS פנו לאמנים הבינלאומיים שצפויים להשתתף בפסטיבל בשבוע הבא בקיבוץ להבות הבשן: "אל תגיעו לפסטיבל. הצעד יתרום באופן משמעותי למאבקנו למען חופש, צדק ושוויון". 'מטאור' עונה: "אנו מממנים הכול בעצמנו. אין שום מעורבות של גוף פוליטי"

לנה דל ריי בטקס פרסי גלובוס הזהב, בוורלי הילס, 11 ינואר 2015. GettyImages
צפויה להגיע. לנה דל ריי/GettyImages

שורה של ארגונים המזוהים עם BDS מפעילים מכבש לחצים על האמנים הבינלאומיים הרבים שצפויים להגיע עוד שבועיים לפסטיבל מטאור שייערך בצפון. כמה ארגונים פלסטינים קראו היום (שישי) להחרים את הפסטיבל, שמתוכנן להתקיים בין 6 ל-8 בספטמבר: "אנו קוראים לכל האמנים לכבד את ההתנהגות הפלסטינית הלא-אלימה ולא להשתתף בפסטיבל. הצעד יתרום באופן משמעותי למאבקנו למען חופש, צדק ושוויון".

לטענת אותם ארגונים, בסביבת האזור שבו יתקיים הפסטיבל - קיבוץ להבות הבשן - נמצאות הריסות של עשרות כפרים פלסטינים "שנחרבו באלימות במהלך הקמת מדינת ישראל על חורבן פלסטין". לפיכך קוראים אותם ארגונים לאמנים לסרב להופיע בפסטיבל ולמחוק את שמם מהליינאפ הנוצץ.

מטעם הפסטיבל נמסרה הצהרה בתגובה לקריאות להחרים: "מטאור הוא פרויקט פרטי ועצמאי שמבוסס על חלום של אנשים פרטיים. בנינו את הפרויקט הזה לבנה אחרי לבנה בעצמנו, לא ביקשנו סיוע או מימון ממפלגה או מישות פוליטית כלשהי. אפשר לומר שאנחנו הפסטיבל היחיד בעולם נטול פוליטיקה ב-100 אחוז. אנו מממנים את הכול בעצמנו ואין לנו שיתוף פעולה עם שום ממשלה או שגרירות.

"המקום שבו מתקיים הפסטיבל לא עומד בלב שום מחלוקת. בחרנו שטח פרטי (...). תפיסת העולם שלנו דוגלת בשלום, בדו-קיום, בשוויון והמטרה היחידה שלנו היא לגרום לאנשים להתאחד סביב האהבה למוזיקה ואמנות. אף אחד לא יגרום לנו לשנוא. אפילו לא BDS שהפכו את האירוע שלנו לפוליטי. מוזיקה מרפאה, פוליטיקה הורגת".

רוג'ר ווטרס. Karl Walter, GettyImages
יצליח הפעם? רוג'ר ווטרס/GettyImages, Karl Walter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully