וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסל והמוזיקאי אורי קצנשטיין הלך לעולמו בגיל 67

25.8.2018 / 0:22

האמן, שזכה בשנת 2014 בפרס סנדל לפיסול, הלך לעולמו והוא בן 67 בלבד. בשנים האחרונות שימש כמרצה בחוג לאמנות בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה

אורי קצנשטיין. אבי לוין,
קצנשטיין/אבי לוין

הפסל והמוזיקאי אורי קצנשטיין הלך לעולמו בגיל 67. קצנשטיין נולד בתל אביב, בנעוריו ניגן במספר להקות רוק. בשנות השבעים של המאה ה-20, למד במכון לאומנות של סן פרנסיסקו בארצות הברית. במהלך שנות ה-80 התגורר בניו יורק. במהלך אותן שנים יצר פסלים ומכונות סאונד ששימשו פרטים במיצגים לצד יצירות אמנות אחרות. בשנת 2014 זכה בפרס סנדל לפיסול. בשנים האחרונות שימש קצנשטיין כמרצה בחוג לאמנות בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה.

בשנת 1993 השתתף באופרת הרוק "סמארה" של הלל מיטלפונקט ולהקת "נקמת הטרקטור". בשנת 1999 הוציא, יחד עם אוהד פישוף, את אלבום המוזיקה "Skin O Daayba", שהיווה גם בסיס למופע. בשנת 2001 יצר את המופע "Home", יחד עם רננה רז ואוהד פישוף. בין יצירותיו הידועות: המיצב "פתשגן" והווידאו "משפחת האחים". עבודות הפיסול והמיצב שלו הוצגו במוזיאונים חשובים דוגמת המוזיאון הממלכתי הרוסי, מוזיאון צ'לסי לאמנות בניו יורק ומוזיאון ישראל. קצנשטיין השתתף בביאנלה של סאו פאולו (1991) וב-2002 קטף את הפרס הראשון בביאנלה של בואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully