וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האלימות הקשה: הפרסומת של קסטרו יורדת מהמסך

30.8.2018 / 20:02

מעל ל-50 תלונות הגיעו לרשות השנייה בטענה לאלימות וסקסיזם בפרסומת של קסטרו, בין השאר מצד המועצה לשלום הילד וארגון משפחות הנרצחים בישראל. בעקבות כך הרשות דרשה מקשת, רשת ועשר להסיר את הפרסומת עד לביצוע תיקונים בה

מתוך פרסומת של קסטרו. צילום מסך
מתוך הפרסומת מעוררת הסערה של קסטרו/צילום מסך

בעקבות תלונות רבות שהגיעו לרשות השנייה, מצד צופים וארגונים לזכויות ילדים, כנגד פרסומת של חברת האופנה הישראלית קסטרו, הוציאה היום הרשות השניה מכתב לערוצים קשת 12, רשת 13 ועשר בדרישה לא לשדר יותר את הפרסומת, עד לביצוע שורה של תיקונים. הרשות דרשה שיוסרו מהפרסומת סצינות של אלימות בוטה. הדרישה מתייחסת במיוחד לכל בפרסומת שבו מופיעה בחורה כפותה בתא מטען של מכונית. בנוסף, הרשות ביקשה למתן את התכנים המיניים בפרסומת.

בימים האחרונים נשמעו בתקשורת, ברשתות ובקרב הציבור ביקורות שליליות רבות על הפרסומת, שבה נראית הדוגמנית והמגישה רותם סלע, בעודה נוסעת במכונית לבושה בשמלה של החברה. בהמשך, כאמור, נראית אשה שכובה בתא המטען בעודה קשורה בחבל, ולבושה בהלבשה תחתונה בלבד. על פי הפרסומת, האשה הגיעה לשם כי לא גילתה מאין השמלה שלה.

לוואלה! תרבות נודע כי לנציב פניות הציבור ברשות השניה, דוד רגב, הגיעו כ-50 תלונות, בהן של המועצה לשלום הילד ושל ארגון משפחות הנרצחות והנרצחים בישראל. הפונים הביעו זעם על האלימות הקשה והבוטות המינית בפרסומת, טענו בין היתר כי הפרסומת מעודדת ביצוע מעשים אלימים, ודרשו להסירה.

יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השניה, וניר שויקי, מנכ"ל הרשות, מסרו: "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת, אשר עלולה לפגוע ברגשות הציבור, ולהשפיע לרעה על בני נוער. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully