וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עשה את שלו: לנה דל ריי ביטלה את הופעתה בישראל

31.8.2018 / 20:45

מכה קשה למעריצים: זמרת הפופ האמריקאית לנה דל ריי ביטלה את הופעתה בפסטיבל מטאור בישראל: "רציתי להופיע גם בישראל וגם בפלסטין. כשזה יתאפשר - אקבע מועד חדש". כזכור, גם לפני כארבע שנים ביטלה הזמרת את הופעתה בישראל, אז בשל המצב הבטחוני

לנה דל ריי בטקס פרסי גלובוס הזהב, בוורלי הילס, 11 ינואר 2015. GettyImages
לנה דל ריי/GettyImages

אכזבה למעריצים: זמרת הפופ האמריקאית לנה דל ריי ביטלה את הופעתה בישראל במסגרת פסטיבל "מטאור". בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, הסבירה כי במסגרת לוח הזמנים לא תוכל להופיע בפני הקהל הישראלי והקהל הפלסטיני ועל כן, מעדיפה לבטל את הגעתה לארץ בכלל. כזכור, זו הפעם השנייה שדל ריי מבטלת הופעה בישראל. כזכור, דל-ריי הייתה אמורה להופיע בישראל כבר בשנת 2014, בסוף חודש אוגוסט אך ביטלה בעקבות מבצע "צוק איתן" שפרץ בקיץ באותה השנה.

זהו הביטול הקשה מכולם שסופג פסטיבל מטאור, לאחר ביטול הופעתם של די ג'יי פייתון, די ג'יי סיינפלד, די ג'יי וולווקס, שאנטי סלסט, הצמד בלאק מושן והלהקות הישראליות עקביות חלאס וזנוביה, בשל לחצי ה-BDS. בתוך כל נוספו אקטים לפסטיבל: אקטרס, דן שייק וסיקרטסאנדיז.

"מדובר בפסטיבל עם 130 אמנים בינלאומיים ומקומיים ומספר המבטלים הוא לא משמעותי או דרמטי לעומת כמות האמנים המשתתפים, שחלקם כבר אמורים לנחות מחר", מסרו נרנג'ה לוואלה! תרבות. "הפסטיבל מתקיים כרגיל עם כמות יפה של אמנים ולמרות הקשיים אנחנו מספיק נחושים ונרגשים כדי להתגבר עליהם ולצאת לדרך בעוד מספר ימים עם פסטיבל שעבדנו עליו קשה מאוד כמעט שנה".

"למרבה הצער לא התאפשר לארגן ביקור כפול בהתראה קצרה כל כך, ועקב כך אני דוחה את הופעתי המתוכננת בפסטיבל מטאור", כתבה דל ריי בטוויטר. "לכשיתאפשר לקבוע הופעה הן עבור מעריציי הישראליים והן עבור מעריציי הפלסטיניים - אקבע". על פי הערכות שהגיעו לוואלה! תרבות, דל ריי הייתה אמורה לקבל על הופעתה כמיליון דולר.

בתקופה האחרונה הופעל לחץ כבד על דל ריי, בין השאר על ידי פעילי BDS וסולן פינק פלויד רוג'ר ווטרס, לבטל את הופעתה. מהפקת הפסטיבל פורסמה הודעה בעמוד הפייסבוק: "אנחנו רוצים להודות לה על שבחרה בנו להיות חלק מהמהלך היחצני התקופתי שלה". יצוין כי שאר תכנית הפסטיבל תישאר במתכונת הנוכחית, וכי רוכשי הכרטיסים שירצו בכך יוכלו לבטל את העסקה עד יום רביעי הבא, 5 בספטמבר, במוקד איוונטים בטלפון 9066*.

אהוד מאיר מדבר על רוג'ר ווטרס, יולי 2013. מערכת וואלה!
הלחץ עבד. רוג'ר ווטרס/מערכת וואלה!

בין הגורמים שהעבירו כלפיה ביקורות בשבועיים האחרונים נמנו מפעילי עמוד המעריצים שלה בשבדיה שכתבו לה כי "ישראל תשתמש בהופעה שלך כתעמולה לשפר את התדמית שלה". בנוסף, מארגון ה-BDS נכתב לה: "לנה דל ריי, אנחנו מפצירים בך לשקול מחדש. קשה לנו להאמין שהיית מופיעה בדרום אפריקה בזמן האפרטהייד. בדומה לכך, אמנים סרבו להופיע בישראל". הפעילים קראו לה לנהוג כמו לורד ולבטל את הופעתה.

בתגובה לכך כתבה דל ריי בטוויטר שלה: "אני מבינה שרבים מכם מוטרדים מכך שאופיע בישראל. אני מבינה אתכם. באמת שאני מבינה. מה שאני יכולה לומר לכם זה שאני מאמינה שמוזיקה היא אוניברסלית, וצריך להשתמש בה כדי לחבר אנשים יחד. חתמנו על ההופעה כדי לנגן לילדים שם, והכוונה שלי היא שזה ייעשה באנרגיה אוהבת, ובדגש על מסרים של שלום. אם אתם לא מסכימים איתי, אני מבינה את זה, אני רואה את שני הצדדים. אני והלהקה שלי מופיעים ברחבי העולם כבר כעשר שנים, ואנחנו נוסעים למקום שהרבה להקות גדולות מופיעות בו השנה ובפסטיבל הזה. אנחנו לא תמיד מסכימים עם המדיניות הפוליטית במדינות שבהן אנחנו מופיעים או אפילו במדינה שלנו, ולפעמים אנחנו גם לא מרגישים בטוחים, תלוי כמה רחוק אנחנו נוסעים. אבל אנחנו מוזיקאים והקדשנו את החיים שלנו למסעות הופעות.

"אני רוצה להזכיר לכם שההופעה בתל אביב היא לא הצהרה פוליטית או יישור קו עם הפוליטיקה שם, בדיוק כשם שלשיר בקליפורניה לא אומר שאני מסכימה עם הממשלה הנוכחית בארצות הברית, עם הדעות שלה או עם המעשים הלא אנושיים שלה, או שאני מצדדת בנשיא שלנו שלועג לבעלי מוגבלויות בעצרות שלו (לא שאני משווה בין מה שאנחנו עוברים בה לבין החומרה של עוולות מסוימות שקורות בישראל). אני רק אומרת שאני זמרת פשוטה. אני עושה את המיטב לנווט במים הסוערים, בין המדינות שאני נוסעת ביניהן מדי חודש, והכוונות שלי טובות יותר משל רוב האנשים שאני מכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully