וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי פגיע וחלש. קרו לי דברים טובים אבל ראיתי רק את הרע"

4.9.2018 / 0:01

החשיפה הרגשית בתכנית ("אמרו שאני אמיץ ובנות התחילו איתי"), הקשר עם אביב ("נלחם על מה שהוא אוהב"), הפחד להיעלם כמו פליטי ריאליטי אחרים ("משתדל לא לתת לזה מקום") וההעפלה לגמר ("לא ציפיתי"): רגע לפני גמר 'אביב או אייל', הפיינליסט נועם בתן נחשף בריאיון אישי

צילום סטילס: מאיה באומל בירגר, צילום וידאו: יח"צ
"שמח שאני עובד עם אביב. ברור שיש המון כאלה שאומרים שהעבודה עם אייל מדהימה, הוא נראה אדם גבר וטוב ובטוח שהייתי יכול להסתדר איתו"

נועם בתן מעיד על עצמו שהוא עדיין ילד. בסך הכל בן 20, מתגורר בבית הוריו ברעננה, ומשרת בצבא. עם זאת, הוא מדבר בבגרות מפתיעה על תהליכים פנימיים, עיבוד רגשות והתמודדות עם מטען רגשות ומצבי לחץ. ויש לו סיבה טובה להתמודד עם עוצמות כאלה - הערב ישודר בשידור חי בקשת 12 פרק הגמר של ריאליטי השירה "אביב או אייל", בו יתמודד על המקום הראשון ובעיקר על הזכות לקבל ליווי במשך שנה מהמנטור שלו לאורך התכנית, אביב גפן.

אתה מפחד מהרגע שהתכנית תסתיים?

"יש חששות אבל אני לא חושב על זה עד שזה לא קורה. אני מודע לזה שאני צריך לדחוף את עצמי ולעבוד קשה. יש לי מספיק מוטיבציה להמשיך ולעבוד כמו שצריך. אני מקווה שמישהו ימצא אותי ויבוא לקראתי. התכנית אמורה לתרום לזה".

איך העבודה עם אביב גפן?

"הוא אדם נעים, לא קשוח. כשהוא איתך, אחד על אחד, הוא מצחיק. יש לנו כימיה בגדול. הוא אדם שנלחם על דברים שהוא אוהב. הוא יכול לשמוע ולהגיד 'ממש לא'. הוא טיפוס עם דעה מסוימת אבל גם לא מקובע. העבודה מעניינת בגדול. בהתחלה לא ידעתי איך לגשת אליו, אז הסברתי לו שאני חייב להרגיש את השיר, אחרת קשה לי. אני חייב להרגיש כדי שיהיה לי טוב. הוא אמר לי שגם הוא צריך. בהמשך היו פשרות".

איזה למשל?

"את השיר "Ne me quitte pas" בהתחלה לא רציתי לבצע. הוא הסביר לי למה אני צריך לעשות את זה ולמה הוא חושב שזה נכון. בסוף אמרתי יאללה. הצלחתי למצוא נקודה רגשית להתחבר לשיר. הרגשתי הכי טוב שיש. אני שמח שפתחתי את הראש לדבר הזה".

איזה שירים שלו אתה אוהב?

"'אור הירח', 'מיליארד טועים', 'סוף העולם' וגם את הגרסה לאייל גולן של 'צליל מיתר'".

אתה מזדהה עם אביב? עם הדעות הפוליטיות שלו?

"אני לא נכנס לפוליטיקה אף פעם. אין לי למה. זה לא נושא שאני מדבר עליו ביום יום ולא רוצה להיכנס ולא רואה חדשות".

הוא לא מדבר על פוליטיקה בחזרות?

"הוא לא העלה בחיים את הנושא. לא התחילה שיחה על הדבר הזה".

באמצע העונה הוא מתח אותך בשידור חי והודיע לך שאתה עובר לנבחרת של אייל גולן. היה נראה שאתה מאוד מוטרד מהמעבר.

"הייתי בהלם, לא ידעתי מה לחשוב. ובלי קשר, אני שמח שאני עובד עם אביב. ברור שיש המון כאלה שאומרים שהעבודה עם אייל מדהימה, הוא נראה אדם גבר וטוב ובטוח שהייתי יכול להסתדר איתו".

אתה מתחבר למוזיקה של אייל גולן?

"שמעתי המון שירים שלו ויש לו הרבה שירים שהם יצירות. אני בטוח שהייתי יכול ליהנות איתו".

ומה דעתך על הפרשה שבה היה מעורב?

"אני לא מסתכל על זה. תמיד אנשים מדברים, אם נאמין לכולם לא נדע מה שקורה. אני אוהב לפגוש את האדם לפני שאני מחליט על דברים שאני לא יודע".

ריאיון עם נעם בתן. צילום מסך,
"ניסו לעשות אותי מישהו שאני לא". בתן/צילום מסך
"היה לי מחסום פסיכולוגי של האודישן הראשון מול השופטים ועברתי שלב בקושי, אבל אז היה את הביצוע של 'formidable' והאמת שהופתעתי מעצמי, מהרמה שזה יצא בסוף"

זו לא הפעם שבתן מנסה מזלו בתחרות שירה. כשהיה בן 17 ניגש לאודישן ל"כוכב הבא", אולם לא עבר את שלב המסך. 'ב'כוכב הבא" ניסו לעשות אותי מישהו שאני לא ולא זרמו איתי. לא ידעתי אז מי אני, ומאוד נפגעתי. אחרי שלא עברתי את האודישן מסך, עברו לי מחשבות שיראו אותי בטלוויזיה, שאני לא מצליח. זה היה כואב והגבתי לא טוב".

איך קיבלו אותך כשחזרת לבית הספר אחרי ההפסד?

"זה לא היה נורא. חברים אמרו 'לא נורא' והכל טוב. לא היה משהו קשה".

לא חששת לנסות שוב להיבחן לריאליטי שירה?

"התקשרו אלי והמליצו והזמינו לאודישן. באוטומט אמרתי כן, אם מתקשרים אליך ולא אתה יזמת, אז זה בושה להגיד לא. הלכתי. זרמתי עם זה".

היה לך רגע קשה?

"היה לי מחסום פסיכולוגי של האודישן הראשון מול השופטים ועברתי שלב בקושי, אבל אז היה את הביצוע של 'formidable' והאמת שהופתעתי מעצמי, מהרמה שזה יצא בסוף. עברתי עוד שלב ועוד שלב והנה אני בגמר. לא ציפיתי לזה. אני אמנם סומך על עצמי ומודע לכישרון שלי, אבל לא ציפיתי שאגיע עד לפה".

ובכלל, במהלך התחרות?

"היתה לי עכשיו תקופה לא קלה. היה לי קשה עם הלחץ, עם עצמי, המון דברים קורים לי בחיים ולא ידעתי איך להתמודד איתם. זה הוביל להמון משברים. אני שמח להגיד שזה עבר. עשיתי עבודה על עצמי".

למרות שסך הכל עברת תקופה טובה.

"קרו דברים טובים - אבל צורת ההסתכלות שלי לא היתה טובה. הסתכלתי על הרע".

ומה הרע?

"שיש מלא לחץ, והתרכזתי בכמה קשה לי, זה המון, אצליח להחזיק? לעמוד בציפיות? מה הסביבה תחשוב? זו היתה תקופה שהייתי פגיע יותר ויותר חלש. ולמרות שקרו המון דברים טובים, הייתי שקוע".

אתה חושב שתזכה?

"מקווה שכן".

נראה שאתה עובר סערת רגשות על הבמה, מה עובר לך בראש?

"אני מנסה להיות כמה שיותר מרוכז. פשוט משחרר משהו, מטען, אולי אני נפתח כי אני רוצה, אולי יש לי צורך לצעוק שישמעו אותי, את הדבר הזה. קול שרוצה שישמעו אותו. נראה לי שזה זה".

עוד באותו נושא

אייל גולן: "אני ואביב לעולם לא נופיע יחד, הוא מזלזל בז'אנר שלי"

לכתבה המלאה
ריאיון ע נעם בתן. צילום מסך,
"הזמינו אותי לאודשן, באוטומט אמרתי כן". בתן/צילום מסך
"הבנות מפרגנות ורוצות להכיר ולהיפגש ואומרות שאני מעניין אותן, זה התגובות. יש לי חברה כרגע וטוב לי איתה. זה חדש, אנחנו חודש וקצת יחד, הכרתי אותה דרך חבר משותף"

בתן מעיד על עצמו שהוא אדם רגיש. עוד כילד היה נוח להיפגע, בעל נטייה לקחת דברים עמוק ללב ולבכות בקלות. היום, קצת יותר מנוסה, קצת פחות שביר, אבל עדיין, הצבע הזה של הפגיעות, כך הוא מעיד על עצמו, נשאר. בתחילת העונה התוודה בפני אביב גפן שלבו נשבר כשגילה שמתמודדת אחרת בתכנית, בה היה מאוהב, לא רוצה בו.

אתה מתחרט שנחשפת ככה?

"לא התחרטתי. זה מה שהיה. היו הרבה תגובות".

איזה תגובות?

"כתבו לי שזה היה אמיץ וכל הכבוד שאני לא מתבייש. הרבה אנשים אמרו שזה טוב והמון בחורות שהתרגשו. כיף לראות את זה".

התחילו איתך?

"כן, התחילו. הבנות מפרגנות ורוצות להכיר ולהיפגש ואומרות שאני מעניין אותן, זה התגובות. יש לי חברה כרגע וטוב לי איתה. זה חדש, אנחנו חודש וקצת יחד, הכרתי אותה דרך חבר משותף. היא בצבא ומשתחררת עוד מעט".

והבחורה ההיא?

"זה אפילו לא התחיל. אני מאמין שהיא ידעה. זה היה ונגמר וזהו. עכשיו הכול טוב. זה יומיים של תסכול וזה עבר. אחרי זה הביצוע היה בהתאם".

ובכל זאת זה היה רגע טלוויזיוני מאוד משמעותי.

"זה ברור שזה תפס. אבל זה לא הופך אותי לנועם ההוא שנפגע מבחורה, זה משהו שקרה".

אביב או אייל. אוהד רומנו,
"לא הקשבתי לאייל, הייתי שלם עם הביצוע". בתן/אוהד רומנו
"פעם קראתי פידבק שלילי. מישהו כתב - הבנו את המקום הכואב עם היד על החזה. נתנו לי ביקורת על ההופעה פיזית. זה פגע בי. הייתי במצב רוח די פגיע"

בתן צמח במשפחה מוזיקלית. אבא שלו נהג לחזור מדי יום מעבודתו בהייטק, להתיישב ליד הפסנתר ולשיר בצרפתית ובעברית. אמא שלו תראפיסטית באומנות, וגם אח שלו שר. עוד כילד הוא הכיר את הבמה מקרוב, שיחק בהצגות בית הספר וכשבגר הופיע בפאבים ובערבי במה פתוחה, ואף רקד ברייקדנס. "כל הריקודים זה עוד אהבה, אבל מוזיקה זה הדבר המרכזי. הייתי הולך להופעות, יושב בקהל ומאוד מקנא בזמר. הוא היה גורם לי להרגיש משהו והייתי מקנא".

איזו הופעה למשל?

"הייתי בהופעה של אסף אבידן, יצאתי משם בתחושה שזה עושה לי ממש טוב על הלב, יצאתי בהרגשה טובה. ישבתי ואמרתי, 'איזה כיף לו שהוא טוב והוא מצליח'. בא לי להיות זה שיושב שם. אני מרגיש שאני יכול. אני רוצה לגרום לאנשים להרגיש משהו טוב, להרגיש עוד רובד של עומק".

מאיזו ביקורת הכי נפגעת?

"פעם קראתי פידבק שלילי. מישהו כתב - הבנו את המקום הכואב עם היד על החזה. נתנו לי ביקורת על ההופעה פיזית. זה פגע בי. הייתי במצב רוח די פגיע".

גם אייל אמר לך משהו בסגנון, לא?

"הוא אמר על השיר, זה היה ביצוע כואב. אני במקרה הזה שמעתי את מה שהוא אמר, אבל לא הסכמתי כי הייתי שלם עם הביצוע, אז לא הקשבתי לו".

איך אתה רוצה שייראה העתיד שלך?

"לפני הכול, אני רוצה להסתכל על עצמי ולדעת ולראות שאני אדם שלמד לשלוט בעצמו, ברמה הכי גבוהה של רגשות ומחשבות, לחיות בשלום פנימי עמוק. להתקדם עוד שלב, שיהיה לי טוב עם עצמי. יש את החשש שאיעלם. משתדל לא לתת לו מקום, אבל הוא קיים".

ומבחינה מוזיקלית?

"אני פשוט מת להיות במקום שהוא מאוזן, להופיע ולעבוד עם אמנים, להוציא אלבומים, להגיע להישגים, לעבור שינוי פנימי. יש לי ויז'ן, אני מאוד רוצה לכתוב מוזיקה ולהביא טקסטים שאנשים יתחברו אליהם ויהיו טובים יותר. הייתי בסדנא של העצמה עצמית של מישהו בשם ג'וי ספרינג. יצאתי משם בטוב. הבנתי הרבה דברים וקראתי על הנושא של פיתוח אישי, מדיטציות וחיבור עצמי. אלה דברים שעניינו אותי. לעשות שינוי ולהיות אדם שמח בפנים. לא דברים חומריים. לאהוב את הבפנים שלך ולעשות טוב. כל אדם צריך להתעניין בדברים האלה. לא כל אחד אוהב לקרוא, אבל כולם אוהבים מוזיקה. אני מקווה שאצליח לייצר מוזיקה שאנשים יקבלו השראה ממנה, מוזיקה שתתן תקווה".

תשיר בצרפתית?

"יכול להיות, לא יודע. אם ירגיש לי ויבוא לי טוב, כן, למה לא. אני מחובר למוזיקה צרפתית, פחות קלאסיקות. יותר דברים עכשוויים. אני בבית מדבר צרפתית, זו שפת האם שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully