וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה איבגי חוזר ללמד משחק: "בושה וחרפה, תעודת עניות מוסרית"

המשפט נגד השחקן משה איבגי רק החל, אך החזרה שלו לשוק העבודה הייתה מהירה מתמיד. בקרוב הוא ישיק סדנת משחק חדשה שמזמינה שחקנים בתחילת דרכם להירשם לשיעורים פרטיים איתו. י', אחת הנשים שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS, הזדעזעה: "מביש, פושע ממשיך לפעול בעולם כאילו כלום"

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

כשלושה חודשים לאחר שנפתח משפטו של השחקן משה איבגי, בעקבות הגשת כתב אישום בגין ארבע עבירות של מעשה מגונה ושלוש עבירות של הטרדה מינית, פורסמה אתמול (שלישי) מודעה מטעם אתר "אודישן ישראל" (אתר המספק שירותים מקצועיים לשחקנים), המציעה הרשמה לסדנת משחק מול מצלמה, כיתות אמן ושיעורים במתכונת של "אחד על אחד" עם איבגי.

גולשים רבים שנתקלו במודעה הביעו לא מעט ביקורת על הבחירה באיבגי כדמות חינוכית. "ההטרדה המינית על חשבון הבית", כתבה אחת הגולשות. "נרשמתי כבר אצל אלון קסטיאל ועברתי לדרגת מאסטר. תודה אבל לא תודה", הוסיפה עירד מרציאנו צייגר, שסייעה בהרשעתו של אלון קסטיאל. "הוא לא ראוי ללמד משחק, לא משנה כמה כישרון יש לו", כתב גולש אחר.

עקבו אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! תרבות

משה איבגי משפט חיפה. ראובן קסטרו
משה איבגי/ראובן קסטרו

"זה מביש", אומרת לוואלה! תרבות שחקנית התיאטרון והקולנוע י', אחת הנשים שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS לפני כשנתיים וחצי, שחשף את פרשת ההטרדות והתקיפות המיניות של איבגי: "איבגי פגע בעשרות אם לא במאות נשים. גרם לפיטורים ולאובדן פרנסה, הותיר צלקות בנפש ובגוף, וכל זאת בלי מודעות בסיסית ועם הכחשה למעשיו. האיש עומד מול משפט פלילי, אך החברה שלנו כל כך הושחתה על ידי ניצול לרעה של הכוח, על ידי תחושה שאם אתה בעל מעמד אז מותר לך הכל, שפושע ממשיך לפעול בעולם כאילו כלום. לא צריך חוקים ומשפטים כדי לדעת מה ראוי ומה לא, מה מעוות ומה ישר. פתיחת הסדנה של איבגי זאת תעודת עניות לעמדות המוסריות שלנו כקהילה, כעם. שכל אחד יעשה חשבון נפש. רק מי שנכנס לבוץ, שלא יתלונן אחר כך על לכלוך. מבישה הידיעה הזאת. כנראה שלאנשים האלו אין מצפן פנימי, אין מצפון ואין בושה".

עם זאת, תגובתו של אתר "אודישן ישראל" בעמוד הפייסבוק לגולשים הצליחה להעלות את מפלס הזעם: "גם ראש הממשלה הוא ראש הממשלה וגם הוא מואשם. כל עוד אדם לא הורשע הוא בחזקת חף מפשע. אנחנו לא בית משפט ולא עושים משפטי שדה בטח ובטח לא לאדם שתרם כל כך רבות לתרבות בישראל. אנחנו מתעסקים באומנות ומבחינתנו מר איבגי הוא עמוק תווך באמנות הישראלית".

עוד באותו נושא

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה
אודישן ישראל. צילום מסך, צילום מסך
תגובת בית הספר במודעה שפורסמה בפייסבוק/צילום מסך, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! תרבות, התייחס גורם מטעם בית הספר לביקורת שהופנתה כלפיו: "השיקולים שלנו הם שיקולים מקצועיים נטו. אנחנו לא אתר חברתי ולא מחזיקים באג'נדה כזו או אחרת. המטרה שלנו היא לספק שירות לאנשים מהתחום ולכל מי שקשור מהתחום. אני לא שופט ואני לא הולך להוקיע אף אחד עד שהוא לא הורשע. חזקת החפות עומדת לרשותו. אנחנו לא במאה ה-16 ואני לא מנהל משפט שדה או ציד מכשפות. רצוי לשמור על אנושיות גם כלפי מי שחשוד. מי שלא רוצה להירשם שלא ילך".

כזכור, בפברואר 2016 נחשפו לראשונה בתחקיר של וואלה! תרבות עדויות של נשים שטענו כי הוטרדו והותקפו מינית על ידי איבגי. כעשר נשים העידו בפנינו וכחמש נוספות בפני כלי תקשורת אחרים. כולן טענו כי איבגי הטריד או נגע בהן בניגוד לרצונן במהלך עבודתן עמו בתיאטרון, טלוויזיה או קולנוע. שתיים מהן, שהעידו שדחו את איבגי, פוטרו מעבודתן זמן קצר לאחר מכן. בבדיקת פוליגרף יצאו דוברות אמת. בחודש מאי האחרון הוגש נגדו כתב אישום וביוני האחרון נפתח המשפט נגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully