וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרף לעברי לידר: ארקדי דוכין מזמין אתכם לשלוח לו שירים

16.9.2018 / 0:02

אחרי עברי לידר, גם המוזיקאי ארקדי דוכין משתף פעולה עם MyPart - סטארט-אפ ישראלי שמציע לחבר אמנים לתכנים של יוצרים - ופונה לגולשי וואלה! תרבות בבקשה שישלחו לו שירים, טקסטים או יצירות ויזואליות. "אולי אכיר את מיכה שטרית הבא?"

דייב שחר

אחרי שעברי לידר פנה לגולשי וואלה! תרבות בבקשה שישלחו לו יצירות במסגרת שיתוף פעולה שלו עם MyPart - סטארט-אפ ישראלי שמציע לחבר אמנים לתכנים של יוצרים - מצטרף המוזיקאי ארקדי דוכין ליוזמה. בריאיון לוואלה! תרבות מסביר דוכין כי ישמח לקבל לחנים, טקסטים מכותבים ישראלים, תרגומים לאנגלית לשירים "אוהבת לא אוהבת", "כל הכוכבים נופלים" ו-"אל תעזבי", כמו גם פרשנות ויזואלית לשירי אלבומו "לאהוב או למות".

שלחו כאן את יצירותיכם לארקדי דוכין

"כתבתי אלבום, שהוא יצירה שהקדימה את זמנה בשם "לאהוב את למות". אשמח לקבל מגולשי וואלה! תרבות דרך MyPart הצעות ויזואליות שקשורות לשירים בו: סרט או מיוזיקל או סדרת קליפים או הגדרה גרפית תלת ממדית מעניינת", מסביר דוכין.

תרצה שגולשים מוכשרים ישלחו לך גם שירים?

"בטח, למה לא? אם אשמע שיר מצמרר שירגש אותי - אשמח לבצע אותו. אני לא חושב שהאגו הוא הסיפור פה. אני יכול לשמוע שיר ביוטיוב של יוצר אנונימי ישראלי, לקנא ולרצות לשיר את השיר הזה. אם אני אכיר דרך MyPart יוצר מדהים שימשיך את המסורת של מיכה שטרית, למה שלא אשתף איתו פעולה? כשאני משחזר את ההתחלה שלי ואת הצורה הפשוטה שבה הכרתי את מיכה, אז זה בסך הכול שני אנשים שנפגשו. זו הייתה התאהבות מאקורד ראשון. אני לא חושב שאני צריך לחיות בצורה סטרילית ולכן אני רוצה להיפתח ליוצרים חדשים".

סגנון מסוים?

"הכול. אני אוהב פופ, דאנס, מוזיקה חדשה, דאפט פאנק, ים תיכוני".

דוכין מגלה עוד כי היה שמח מאוד לכתוב גם ליוצרים מעבר לים: "אני לא רוצה יותר מדי להשוויץ, אבל אני חושב שאני יכול להתאים את עצמי גם בכתיבה. כשאייל גולן שר 'ואני קורא לך', דמיינתי אותו, נכנסתי לדמות שלו, שמעתי מוזיקה שנתנה לי השראה, וכשאכתוב לאמן בחו"ל, איכנס לאישיות שלו. אגלה לך סוד - אני לא יודע אנגלית אבל ספגתי את כל ההשראה שלי באנגלית. מוזיקה היא שפה בינלאומית. זה נורא נחמד לחשוב שאתה יכול לעשות מוזיקה שאין לה מחסום של שפה. אם כי חייבים להדגיש שמילים זה דבר נורא חשוב".

שלחו כאן את יצירותיכם לארקדי דוכין

עברי לידר מסביר על היוזמה ועל חשיבותה

צילום מסך

MyPart, אשר מושקת בימים אלו בישראל, תאפשר לכותבי שירים, מלחינים, מעצבים גרפיים, עורכי וידאו ואנימטורים להציע את היצירות שלהם באופן פרטי לאמנים הגדולים בעולם המוזיקה, בתשלום או תמורת תמלוגים, ובלי לוותר על קרדיט. הרעיון המקורי הצליח כבר לעורר סקרנות והתלהבות בקרב תעשיית המוזיקה הבינלאומית - כשענקיות כמו Atlantic records, DefJam ו-MOM+POP music הסכימו לשתף פעולה עם MyPart. בנוסף החברה גייסה לשורותיה אנשי תעשייה מובילים כמו היוצר שכתב את Halo לביונסה ונשיא Geffen Music לשעבר.

הרעיון מאחורי MyPart נולד בראשו של מתן-ארז קולנשר, מהנדס מחשבים ורב-סרן במילואים מיחידת 8200, בזמן שלמד הלחנה וכתיבת שירים בבית ספר רימון ובמחלקה למוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית. מתן הבין שהיוצרים המוכשרים ביותר שחולקים איתו את ספסל הלימודים מצליחים רק אם הם בעצמם פורצים כמבצעים. גם הטכנולוגיות הקיימות לרשות יוצרים ואמנים מיועדות למינוף יכולות שיווק עצמי וקשרים ולא מקדמות את היצירות שלהם בפני עצמן.

MyPart קמה מתוך רצון להביא לקדמת הבמה את היצירות הטובות ביותר מטעם היוצרים הטובים ביותר, בלי קשר ליכולות השיווק או לקשרים שיש להם. בזמן לימודיו, קולנשר פגש את אריאל טולי גדילוב, יזם מנוסה ונגן חצוצרה בעל תואר במשפטים ובמנהל עסקים, אשר באותה עת עבד כמנהל סיכונים של חברת אינטל והתמחה בלימודי מימון. קולנשר הציע לגדילוב להצטרף ולאחר מחקר שוק מעמיק, הבין גדילוב את הפוטנציאל של MyPart בתעשיית המוסיקה. השניים הקימו את חברת MyPart כחברת Music Publishing - מה שאומר כי החברה לא רק דואגת לחבר בין היוצרים לאומנים המבצעים, אלא גם מסדירה את נושא זכויות היוצרים וחלוקת התמלוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully