וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעת זה רשמי: תל אביב נבחרה לארח את אירוויזיון 2019

13.9.2018 / 12:54

אירוויזיון 2019 יתקיים בביתן 2 של מרכז הירידים בתל אביב - כך הוחלט על ידי איגוד השידור האירופי. הגמר יתקיים במוצאי שבת, 18 במאי. ת"א זכתה ליתרון משום שהסכימה לחזרות בשבת בניגוד לירושלים. האיגוד האירופי: "מצפים מנתניהו להתחייב לחופש ביטוי ולאירוע א-פוליטי"

עריכת וידאו:ניר חו

אירוויזיון 2019 יתקיים בביתן 2 של מרכז הירידים בתל אביב, כך הוחלט היום (חמישי) באופן רשמי על ידי איגוד השידור האירופי. אחד הגורמים שנתנו יתרון מכריע לתל אביב היא העובדה שירושלים, העיר הנוספת שהגיעה לישורת האחרונה, לא הביעה הסכמה לקיום חזרות בשישי ובשבת, בעוד שתל אביב הסכימה לכך. חצאי הגמר יתקיימו ב-14 וב-16 במאי והגמר יתקיים במוצאי שבת, 18 במאי.

כבר ביולי פורסם לראשונה בוואלה! תרבות כי תל אביב היא העיר המובילה במירוץ, וכן גילינו לכם שחיפה ירדה מהפרק. גם מצדה והעיר אילת הוסרו מרשימת המועמדות. עוד עדכנו אתכם ראשונים כי עיריית תל אביב הציעה לתאגיד השידור כאן את מרכז הירידים, ובכך אצטדיון בלומפילד והיכל מנורה מבטחים ירדו מהפרק.

פרנק דיטר פריילינג, יושב ראש ועדת האירוויזיון, מסר היום: "אנחנו מצפים לקבל את ההתחייבויות מראש הממשלה השבוע בנוגע לאבטחה, גישה לכולם, חופש הביטוי והבטחה שלפיה האירוע יהיה בעל אופי א-פוליטי. אנחנו חייבים לקבל את הערובות הללו על מנת שנוכל להתקדם בתכנון האירוע על הערכים שאותו הוא מקדם".

ההודעה הרשמית על תל אביב כמארחת האירוויזיון:

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, מסר בתגובה: "תל אביב-יפו מוכנה לאירוויזיון! עירנו שמחה לארח את אירוויזיון 2019 בתל אביב-יפו - אירוע בידור עולמי, שזוכה לתהודה ציבורית ענקית ואף מתאים לתל אביב-יפו שהתפרסמה בעולם כעיר של יצירה, אנרגיה, חיי תרבות תוססים ובעיקר חופש. נעשה הכל כדי שהאירוויזיון יהיה שמח, חי, בועט וללא הפסקה - בדיוק כמו העיר שלנו. אנחנו ערוכים ובטוחים שיחד עם 'כאן' נפיק כאן את האירוויזיון מהטובים שידעה התחרות".

שרת התרבות מירי רגב, שאיימה בחודש מאי לאחר הזכייה של ישראל בתחרות כי "אם האירוויזיון לא יתקיים בשנה הבאה בירושלים - הוא לא יהיה בישראל", השמיעה בתגובתה היום זמירות אחרות: "כפי שאמרתי בתחילת הדרך, חשבתי שנכון שירושלים בירת ישראל תארח את האירוויזיון. מרגע שהתקבלה ההחלטה על אירוח האירוויזיון בתל אביב, אין לי ספק שמדינת ישראל והעיר תל אביב יארחו את האירוויזיון בצורה הטובה והמכובדת ביותר. מאחלת הצלחה לתאגיד השידור שאמון על ההפקה ומאחלת כמובן הצלחה גם לביצוע הישראלי שייצג אותנו בתחרות".

שר התקשורת איוב קרא בירך בשיחת טלפון את חולדאי על ההחלטה לקיים את האירוויזיון בתל-אביב: "אני מחבק את ההחלטה של איגוד השידור האירופאי ותאגיד השידור הישראלי על קיום האירוויזיון בעיר תל-אביב. אין עיר מתאימה לאירוח של אירוע תרבותי בסדר גודל שכזה כמו העיר תל-אביב. בטוחני כי הביצוע יהיה מושלם ויציג את ישראל במלוא תפארתה".

עוד באותו נושא

היכל מנורה ירד מהפרק: האולם שבו תציע תל אביב לארח את האירוויזיון

לכתבה המלאה
נטע ברזילי נוחתת בנתב"ג לאחר הזכיה בארוויזיון, 14 במאי 2018. ראובן קסטרו
נטע ברזילי/ראובן קסטרו

מרכז הירידים, שישנה את שמו בחודשים הקרובים ויקרא אקספו תל אביב (Expo Tel-Aviv), יעמידו לרשות ההפקה והמארגנים את ביתן 2, בו תתקיים התחרות עצמה, כבר החל מאמצע חודש מרץ, לתקופה של חודשיים וחצי, את ביתן 1 לתקופה של חודש ואת ביתן 13, המיועד להפקה לתקופה של 3 חודשים. בכל הביתנים תתאפשר להפקה עבודה במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע - כולל שבתות.

בנוסף, לקראת האירוויזיון עיריית תל אביב-יפו תקיים מספר אירועים בעיר, בהם טקס פתיחה ואירוע "השטיח האדום" ברחבת מוזיאון תל אביב לאומנות, והקמת כפר האירוויזיון, "היורו ויליג'", בפארק צ'ארלס קלור, שיהיה פתוח לקהל הרחב למשך כ-10 ימים, ויכלול הופעות של כוכבי עבר והווה של התחרות, מזון ושתייה והקרנות של חצאי הגמר והגמר.

בתוך כך, גורם בעיריית תל אביב אומר לנו כי עיריית תל אביב שוקלת להזיז את מועד מצעד הגאווה, שנקבע תחילה ליוני, ולנסות לקיימו בשבוע שלאחר האירוויזיון - אולם הדבר עדיין לא סגור.

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
נטע ברזילי בגמר האירוויזיון/AP

בתחילת החודש, שלחו נציגי איגוד השידור לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב ובו דרישות ותנאים מוקדמים שישראל תהיה חייבת לעמוד בהם. לפי הפרסום, נציגי איגוד השידור דרשו מנתניהו להתחייב בכתב על כמה דרישות ותנאים מוקדמים, ביניהם התחייבות לאפשר קיום חזרות גנרליות בשבת, חופש עיתונות וביטוי מוחלט לכל המשלחות והמבקרים, לתת אשרות כניסה לישראל ללא שום קשר לדעות הפוליטיות של המבקרים, לאפשר למבקרים לטייל בישראל ללא הגבלה ולהעניק עצמאות מוחלטת לתאגיד בעריכת משדר האירוויזיון. פרנק דיטר פריילינג, יושב ראש ועדת האירוויזיון, מסר היום: "אנחנו מצפים לקבל את ההתחייבויות מראש הממשלה השבוע".

בסוף השבוע האחרון חתמו מעל ל-140 אמנים ויוצרים מרחבי העולם על מכתב פתוח ב"גרדיאן" הבריטי שקרא לחרם על האירוויזיון בגלל קיומו בישראל. בין האמנים נמנים המוזיקאי וממובילי תנועת החרם כנגד ישראל, רוג'ר ווטרס; הבמאים הבריטיים קן לואץ' ומייק לי; ההרכב הבריטי וולף אליס; המוזיקאי הבריטי בריאן אינו; צמד המוזיקאים השבדי דה נייף; צ'ארלי מקגטיגן שהיה אחד משני המבצעים האירים של השיר הזוכה באירוויזיון 1994; ניק סימור האוסטרלי בסיסט להקת קראודד האוס; הסופר הקנדי יאן מרטל, השחקנית הבריטית ג'ולי כריסטי, הקולנוען הפיני אקי קאוריסמקי, השחקנית האמריקאית אלייה שווכאת והשחקן והמוזיקאי היהודי האיטלקי מוני עובדיה. במכתב נכתב בין השאר: "עד שהפלסטינים יזכו בחופש, צדק וזכויות שוות לכל בני האדם, אסור שיהיו 'עסקים כרגיל' עם המדינה שמונעת מהם את זכויותיהם הבסיסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully