וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממארוול ועד "משחקי הכס": איך האיחוד בין דיסני לפוקס ישפיע על חיינו?

17.9.2018 / 0:00

איך השקפת העולם השונה של דיסני לעומת פוקס תשנה את המוטנטים והחייזרים הכחולים המוכרים לנו? איך חזאי יהודי מלונג איילנד הפך לאיש החזק ביותר בעולם? סדרת כתבות מיוחדת בודקת מה המשמעות של האיחוד בין דיסני לפוקס על מסכי הקולנוע והטלוויזיה שלנו. חלק ראשון

מתוך הסרט הנוקמים: מלחמת האינסוף. יחצ,
בית החרושת לתוכן המצליח ביותר בעולם. מתוך "הנוקמים: מלחמת האינסוף"/יחצ

ביולי האחרון נפל דבר: בעלי המניות של חברות דיסני ופוקס אישרו את עסקת המיזוג ברוב של 99%. מוקדם יותר פרש קומקאסט, תאגיד התקשורת הגדול בעולם (כן, יותר מדיסני, שמדורגת שנייה), מהמרוץ לרכישת אולפני פוקס, והותיר את הבמה לדיסני. שבוע לאחר מכן התקבלה עסקת הרכישה רשמית על ידי דירקטוריון פוקס. עד כאן משעמם וטכני, אבל המשמעויות של הצעד הזה עצומות, גלובליות וישפיעו בסופו של יום על כל אחד מאיתנו כצרכני טלוויזיה, קולנוע ותרבות בכלל. לפני שניכנס לסיבות שבגללן ההודעה הזאת כל כך דרמטית, הגיע הזמן לקצת (הרבה מאוד) רקע.

אולפני פוקס הם שם כולל לשורה ארוכה של נכסי תקשורת ענקיים, המוחזקים בידי משפחת מרדוק באמצעות תאגיד News Corp. בין היתר כוללים נכסי פוקס את: אולפני הקולנוע של פוקס המאה ה-21, אולפני האנימציה של פוקס המאה ה-21, אולפני הבוטיק פוקס סרצ'לייט, רשת הטלוויזיה של פוקס (אחד מרשתות הברודקאסט הגדולות של ארה"ב), רשת הבוטיק FX, תאגיד החדשות פוקס (הנצפה והמצליח ביותר בארה"ב), פוקס ספורטס (המחזיקה בבלעדיות בזכויות השידור של ליגת ה-NFL, ליגת הבייסבול האמריקאית ושלל רב של זיכיונות נוספים בענפים רבים), רשת ערוצי ספורט מקומיים, רשת נשיונל ג'יאוגרפיק, אולפני המוזיקה פוקס מיוזיק (בה חתומים בין היתר מייגן טריינור וג'ון וויליאמס), חברת פוקס דיגיטל (המתמחה בייצור משחקים ואפליקציות, והביאה לעולם בין היתר משחק זניח בשם "אנגרי בירדס") והרשימה רק נמשכת עוד ועוד (יש לציין שלא כל הנכסים האלה יעברו לידי דיסני: פוקס ניוז, פוקס ספורטס ורשת הטלוויזיה נשארות בידיה של News Corp).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully