וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון לחוק התרבות והאמנות: "זה לא ראוי ולא נכון שהמדינה תממן קבוצות קיצוניות"

20.9.2018 / 15:08

מעשה של השחתה או ביזוי של סמלי המדינה, ציון יום העצמאות כיום אבל ותמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור, הם רק חלק מהמעשים שיובילו לקיצוץ בתקציבם של מוסדות תרבות, בעקבות תיקון לחוק התרבות והאומנות שהוצע על ידי שרת התרבות מירי רגב ושר האוצר משה כחלון

מירי רגב ומשה כחלון אוגוסט 2017. ראובן קסטרו, אבי כהן, עיבוד תמונה
משה כחלון ומירי רגב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, אבי כהן

שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר האוצר משה כחלון, החליטו לשתף פעולה ולקדם יחד תיקון לחוק התרבות והאמנות, אשר ימנע תמיכה ותקציבים כספיים מגופי תרבות שיחתרו תחת ערכי המדינה וסמליה. הצעת החוק המשותפת הועלתה כתזכיר ותובא לאישור ועדת השרים לחקיקה במהלך חודש אוקטובר.

"במדינת ישראל יש חופש אמנותי, אך אין את החופש לנצל את כספי הציבור כדי לפגוע בערכי המדינה וסמליה", נמסר מטעם השרים רגב וכחלון. "מטרת החוק לתת כלים לגופים המוסמכים כדי למנוע פגיעה בערכי היסוד של המדינה. חופש הביטוי הינו ערך ראוי חשוב אך לדמוקרטיה יש את הזכות להגן על עצמה. בישראל יש אמנים מהשורה הראשונה בעולם שמביאים כבוד למדינה וגאווה לכולנו, אך ישנה גם קבוצה קטנה וקיצונית שלא מחמיצה הזדמנות להסית נגד מדינת ישראל וצה"ל. זה לא ראוי ולא נכון שהמדינה תממן את הקבוצה הזאת".

ההחלטה להציע את התיקון התקבלה לאחר שהשניים קבעו כי הכלים שמעמיד חוק יסודות התקציב לא מאפשר טיפול מידתי בתופעה ולא ניתן לאכיפה ממשית. חמשת המעשים שיהוו עילה לקיצוץ בתקציב הם: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; הסתה לגזענות, לאלימות ולטרור; תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל; ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל; מעשה של השחתה או ביזוי פיזי הפוגע בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה.

בעקבות הפצתו מחדש של תזכיר החוק, מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה: "במדינה דמוקרטית הצגות, סרטים ושאר מופעי תרבות נועדו להעלות סימני שאלה חברתיים ופוליטיים, ולא להלל ולשבח את השלטון. אולם, במקום לקדם את התרבות המקומית ולאפשר שיח ציבורי, במיוחד בנושאים רגישים, השרים כחלון ורגב מבקשים לסתום פיות ולהשתיק כל ביקורת שאינה מוצאת חן בעיניהם באמצעות איום בשלילת תקציבים. האגודה קוראת לכל מי שחופש הביטוי והיצירה חשוב לו, שיתנגד להצעת החוק הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully