וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנוניות פוליטיות, עיתונות לוחמת ורצח עם: סקירת הסדרות החדשות

27.9.2018 / 0:00

חייל עם הלם קרב הופך לשומר ראש מעורער, קומדיית סקס מייגעת ולא סקסית, רצח העם ברואנדה כרקע למותחן פוליטי מרתק, מלחמות העיתונים המודפסים ואלמן שמגלה כי מות אשתו הותיר אחריו סודות מפתיעים. סקירת הסדרות החדשות, הפעם על טהרת התנובה הבריטית

BBC

שומר ראש (Bodyguard)

מה: דרמת מתח בריטית שיצר ג'ד מרקוריו, יוצר "בשירות החוק"/"שחיתות" ("Line of Duty") ובכיכובם של קילי הוז, שכיכבה גם שם, וריצ'רד מאדן (רוב מ"משחקי הכס"). דיוויד באד, מומחה אבטחת אישים, ממונה להגן על ג'וליה מונטגיו, שרת פנים שאפתנית, שייתכן כי היא מהווה מטרה לטרוריסטים בעקבות תמיכתה בחוק מעקבים חדש. אלא שעברו הצבאי של שומר הראש הותיר אותו עם תחושות קשות, העלולות להפוך אותו לאיום על הפוליטיקאית שהוא שאמור להגן עליה. הדרמה הייתה להצלחה ענקית בבריטניה והפכה לסדרה הנצפית ביותר שם מזה עשור. ב-24 באוקטובר היא תגיע גם לנטפליקס.

מה חשבנו: צופי "בשירות החוק", סדרת להיט בפני עצמה (בישראל היא זמינה בנטפליקס ובקרוב תזכה לשידור נוסף בכאן 11), כבר מודעים ליכולת של מרקוריו להותיר את ישבנם על קצה הכיסא ואת ציפורניהם כסוסות. "Bodyguard" מפגינה את אותה מיומנות כבר מרגעיה הראשונים, עם סצנת מתח מפורטת וארוכה שמשתרעת על פני חלק ניכר מהפרק. הסיקוונס הפותח הזה משיק שורת אירועים וקנוניות - שכמו שהטלוויזיה הבריטית אוהבת, מערבת בה כמה מהדרגים הרמים ביותר של הפרלמנט - ובמקביל מהווה תצוגת תכלית סוחפת. סנונית ראשונה בשורה של רגעי אקשן מורטי עצבים, חלקם יגרמו לכם לצעוק "פאק, לא מאמין שזה קרה עכשיו!" על הטלוויזיה. בין לבין הסדרה מצליחה לגולל סיפור מעניין על גורמים שונים שמושכים לכיוונים נפרדים בלי שנדע על מי מהם ניתן לסמוך, ועל מערכת היחסים בין השרה לשומרה, שנעה בין מתיחות, ידידות, חשד וקרבה. הוז, ובעיקר מאדן, פשוט מעולים בתפקידים הראשיים.

למרות זאת, יש להדגיש שלא מדובר ביצירת מופת. "Bodyguard" סובלת מעודף קלישאות (הגב המצולק הבלתי נמנע, החייל לשעבר שלא מצליח לשמר מערכת יחסים, האיש המסוכן שמתאבסס על דבריה של פוליטיקאית ומריץ קטע וידאו לאחור שוב ושוב), ולפעמים נדמה שהיא מתפתלת סביב עצמה שלא לצורך ובלי לספק נימוקים משכנעים. אבל זו כנראה הכישרון של מרקוריו. הוא מצליח להסיט את הבעיות האלה הצדה לטובת עלילת מתח ואקשן שגם ברגעיה החלשים היא עדיין יעילה, וברגעיה המשובחים היא מסעירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully