וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפייבוריט לאוסקר והסרט הלבנוני המדהים שלא נראה בארץ: סיכום פסטיבל ציריך

למה "הספר הירוק" נחשב מועמד מוביל באוסקר? למה הלהיט הלבנוני "כפר נחום" לא יוקרן בישראל? ולמה המבקרים האמריקאים כל כך שונאים את "החיים האלה"? חזרנו מפסטיבל ציריך עם תשובות

יח"צ - חד פעמי

כמדי שנה, פסטיבל ציריך המתקיים בימים אלה בשוויץ מציע בכורות אירופאיות של כמה מן הסרטים המדוברים בעונה הנוכחית, שצפויים לככב גם בטקס האוסקר הקרוב. צפייה בהם איפשרה לנו להשלים את התמונה לקראת עונת הפרסים, לאחר שכבר סיקרנו כאן רבים מן התוצרים הטריים והחמים האחרים של השנה בפסטיבלים של ברלין, ונציה וקאן.

הבולט מבין הלהיטים שהוקרנו בציריך הוא "הספר הירוק", שזכה לפני כשבועיים בפרס חביב הקהל בפסטיבל טורונטו, מה שסימן אותו כמועמד מוביל לזכייה באוסקר. דרמה זו נקראת בשם ספרון ירקרק, שהיה נפוץ בארצות הברית בין שנות השלושים לשישים, בהם עדיין היתה קיימת הפרדה גזעית במדינות רבות. הוא הדריך שחורים באיזה בתי עסק ומקומות ציבוריים יוכלו לקבל שירות, ומאיפה עדיף להם להימנע, פן ייתקלו בגילויי אלימות חמורים.

ספר זה הדריך במסעותיהם את פסנתרן הג'אז האגדי דון שירלי, ואת הנהג האיטלקי-האמריקאי שלו, שגם שימש לו מעין שומר ראש, והסרט עוקב אחר מערכת היחסים שהתפתחה ביניהם. לא פלא שהוא מוזכר כמועמד לפסלון המוזהב, שהרי התוצאה נראית כמו גרסה משוכללת של "הנהג של מיס דייזי", שכזכור קטף בזמנו את האוסקר. נוסף לכך, העיסוק הרלוונטי באקטואלי שלו בגזע ובגזענות מושלמים לאמריקה של טראמפ, והמסרים האופטימיים שיש בו מציעים לה נחמה מעוררת השראה.

עוד באותו נושא:

"רומא", "המועדפת", "כוכב נולד" ו"האדם הראשון": ראינו בוונציה את שאר הפייבוריטים לאוסקר

ויגו מורטנסן ופיטר פארלי בציריך. GettyImages
המנצחים הגדולים של טורונטו וציריך. ויגו מורטנסן עם פיטר פארלי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully