וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים יחידנים, הראשונים למאדים וסטוקרים שטחיים: סקירת הסדרות החדשות

3.10.2018 / 8:52

שון פן בדרך אל מאדים, הסטוקר שמגיע לנטפליקס ונראה יותר מכל כמו דקסטר ג'וניור, האמא ואשת הקריירה שמפספסת מכאן ומכאן, הסיטקום החדש שכמו נשלף משנות ה-90, והקומדיה שיכולה להיות "משפחה מודרנית" החדשה. צפינו בסדרות החדשות בארה"ב וחזרנו עם כמה בשורות

Single Parents, לייטון מיסטר, טרן קילם, בראד גארט. יח"צ,
התחלה טובה. "Single Parents"/יח"צ

The First

מה: שיתוף פעולה בין הולו וערוץ 4 הבריטי הוליד את היצירה החדשה מאת בו ווילימון (יוצר "בית הקלפים" האמריקאית). הסדרה מתרחשת בעתיד הקרוב, ומתחקה אחר המשימה המאוישת הראשונה של האנושות למאדים. שון פן מככב בתפקידו הראשון אי פעם בטלוויזיה, ולצדו גם נטשה מקלהון ("קליפורניקיישן", "שורד מיועד").

מה חשבנו: ליהוקו הכותרתי של שון פן רק עומד בעוכרי הסדרה, שכן הוא יוצר בלבול בנוגע לשם שלה והפוקוס העיקרי. זו לא סדרה על האסטרונאוט הראשון שנוחת על פני מאדים, אלא על האסטרונאוטים הראשונים, הצוות הראשון ולמעשה על המשימה הראשונה כולה, משלב ההיריון ועד הלידה. הכוונון העדין הזה הצליח לבלבל הרבה מבקרים שטענו שהסדרה איטית מדי ותקועה במקום וזה קצת נכון - מי שמצפה לראות את פן בחליפת חלל נוטע דגל על אדמה אדומה ומכריז "עוד צעד קטן לאדם, עוד צעד גדול לאנושות" יבין מהר מאוד שזה לא הקטע של הסדרה.

אבל בכל זאת יש לה קטע. דווקא ההתמקדות הנרחבת בהכנות, הלאומיות והאישיות, מעניקה לה זווית אנושית ומסייעת למלא את סדקי האמינות של ז'אנר המד"ב. יש בה כמובן המון פטריוטיות אמריקאית מעייפת ואידיאליזם הוליוודי מרתיע, אבל זה צפוי מפאת הנושא ובהחלט עדיף על האלטרנטיבה שהייתה יכולה להיות מאוד יבשה וטכנית. אפשר לומר לזכותו של ווילימון שהוא למד סוף סוף איך כותבים רגש, לאו דווקא בדמויות הראשיות של פן ומקלהון שהן עדיין נחושות וחדורות מוטיבציה בצורה מעט פרנק-וקלייר-אנדרוודית, אלא דווקא בדמויות המשנה של האסטרונאוטים האחרים ובדמות בתו של פן. כמו כן, העתיד שהוא מצייר נראה מוקפד וסביר וזה לא עניין של מה בכך. זו עדיין סדרה קצת קרירה ועניינית מדי, אבל לפחות לפי הפרקים הראשונים היא דווקא מרשימה, מהוקצעת ולא מאכזבת כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully