וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצירה של בנקסי השמידה את עצמה אחרי שנרכשה במעל מיליון ליש"ט

6.10.2018 / 14:07

יצירה של האמן העלום בנקסי, ילדה עם בלון, נגרסה באופן אוטומטי זמן קצר אחרי שנרכשה בעלות של מעל מיליון לירות שטרלינג. בנקסי העלה לאינסטגרם שלו את תיעוד הגריסה עם הכיתוב, "הולך, הולך, הלך"

האמן האלמוני בנקסי ביצע את מה שעשוי להיחשב כמתיחה הגדולה ביותר בתולדות האמנות: אחת מהיצירות המפורסמות ביותר שלו, "ילדה עם בלון", נגרסה על ידי המסגרת שבה הוצגה, זמן קצר אחרי שנרכשה אתמול (שישי) בבית המכירות הפומביות סותביס שבלונדון תמורת 1.04 מיליון לירות שטרלינג.

בנקסי פרסם באינסטגרם שלו תמונה של היצירה בשלבי גריסתה, כולל התגובות ההמומות של העומדים בסמוך אליה, וכתב "הולך, הולך, הלך". מטעם סותביס נמסר כי הם עדכנו את הרוכש האנונימי, שלא חזה בגריסה בזמן אמת והופתע מהבשורה, וכעת הם בודקים מה לעשות הלאה.

היצירה "ילדה עם בלון" עלתה לראשונה כגרפיטי בלונדון, והיא מתארת פליטה סורית המאוירת בגווני שחור בלבד, ומעליה בלון אדום שחמק ממנה. במקור הופיע לצדה הכיתוב "תמיד יש תקווה".

זהותו של בנקסי, כאמור, עדיין נותרת לא ידועה, על אף השערות רבות לאורך השנים. המבוססת שבהן הגיעה ב-2016: לפי תחקיר של העיתונאי קרייג וויליאמס מהדיילי מייל, בנקסי הוא לא אחר מאשר רוברט דל נג'ה, המייסד של להקת מאסיב אטאק, והשאלה היחידה אם יצר את כל העבודות בגפו, או שמא עם חבורת אמנים בהובלתו.

הסיבה לספוקלציה: וויליאמס בדק היכן העבודות של בנקסי צצו בתריסר השנים האחרונות, וגילה כי באורח פלא הן מופיעות בסמיכות כרונולוגית וגיאוגרפית מדהימה לתזמון ומיקום ההופעות של מאסיב אטאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully