וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעתה של להקת הסטרנגלרס בישראל בוטלה שבוע וחצי לפני המועד המתוכנן

7.10.2018 / 15:03

הלהקה הבריטית הוותיקה אמורה הייתה לשוב להופעה בישראל, מה שצפוי היה להיות הביקור הרביעי שלה כאן. בתחילה תוכנן המופע לחודש יוני האחרון אך נדחה לאוקטובר, וכעת בוטל לגמרי. הסיבה בשני המקרים הייתה זהה: "עקב בעיות לוגיסטיות"

להקת הסטרנגלרס, החונקים. באדיבות Concerto,
בעיות לוגיסטיות. הסטרנגלרס/באדיבות Concerto

להקת הסטרנגלרס לא תגיע להופעה בישראל, שתוכננה להתקיים בשבוע הבא, 16 באוקטובר במועדון הבארבי בתל אביב. זה אמור היה להיות הביקור הרביעי של הלהקה הבריטית בישראל. בתחילה תוכנן המופע לחודש יוני האחרון אך נדחה לאוקטובר, וכעת בוטל לגמרי. הסיבה בשני המקרים הייתה זהה: "עקב בעיות לוגיסטיות", כך על פי הפרסום בעמוד הרשמי של ההפקה למופע בישראל.

הלהקה, שהחלה את דרכה כלהקת פאנק והפכה בהמשך ללהקת רוק אלטרנטיבי, הוקמה בשנת 1974 וסולנה היה יו קורנוול, מורה לביוכימיה מבריסטול, אנגליה, שפרש מהאקדמיה. לצדו היו בלהקה המתופף ג'ט בלאק, שהיה בעל אוטו גלידה וחנות משקאות, הבסיסט ז'אן ז'אק בורנל, בריטי ממוצא צרפתי, המלחין והמעבד העיקרי של הלהקה והגיטריסט והקלידן הנס וורמלינג. הם אימצו את השם "החונקים" בעקבות פרשת "החונק מבוסטון".

כשהגיעו לישראל ב-2016 התייחסו חברי הלהקה במסיבת עיתונאים שקיימו היום, התייחסו חברי הלהקה ז'אן ז'ק בורנל ובאז וורן ללחצים שהופעלו עליה להחרים את האירוע בישראל, ובתשובה לפניית וואלה! תרבות אף כינה הבסיסט בורנל את רוג'ר ווטרס, סולן להקת פינק פלויד, "בור".

"אני שמעתי על רוג'ר ווטרס רק לאחרונה, אני חושב שהוא היה בלהקה בשם פינק פלויד אי אז", עקץ הבסיסט ז'אן ז'ק בורנל, "ונראה שהוא בחר במסלול שמספר אנשים לקחו - באקדמיה במיוחד - לנסות להחרים מוצרים ישראליים. נכון? זה חלק מהעניין הזה, כן?. ובכן אני רק אומר שאני חושב שהוא די בור, הוא לא מכיר את המצב כראוי".

בורנל הוסיף כי "אם זה היה מצב חד וברור הייתי תומך, אבל זה לא, זה באמת מורכב". במסיבת העיתונאים אמר עוד בורנל כי "היתה קצת ביקורת על כך שאנחנו מגיעים לישראל, והביקורת הזאת מאוד משמיצה. זה בגלל שלדעתי אנשים אינם מלומדים, אני חושב שהם בורים לגבי מה שקורה כאן. אני לא חושב שהרבה אנשים מבינים שישראל היא הדמוקרטיה האמיתית היחידה באזור הזה של העולם". לדבריו, אכן "יש נושאים פולמוסיים כמו השטחים, אבל זה נושא פולמוסי גם כאן בישראל, אני מאמין". על הביקורת שספגו בעקבות החלטתם להגיע לישראל אמר עוד: "אז כן, יש ביקורת, אבל אם אתה תמיד תציית לתכתיבים של הביקורת לא תשיג כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully