וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה עשור: ירידה בכמות המכירות של כרטיסי קולנוע בישראל

10.10.2018 / 12:26

לאחר שנים של עלייה, חריגה מאוד יחסית למה שקורה בעולם, השנה מורגשת בצורת מסוימת בקופות הקולנוע המקומיות. הסיבות לכך: המונדיאל, והמחסור בלהיטים תוצרת בית. אז למה בכל זאת השוק אופטימי לגבי העתיד?

עריכת וידאו:ניר חן

בעשור האחרון, בניגוד גמור למגמה העולמית, נרשמה עלייה מתמשכת במכירות הכרטיסים לבתי הקולנוע בישראל: מאז 2009, כל שנה נשברו כאן שיאים קופתיים. בין הסיבות לכך: פתיחתם של קומפלקסים קולנועיים ענקיים; העובדה שבישראל, בטח יחסית לעולם המערבי, יש הרבה ילדים פר משפחה, מה שממקסם את הפוטנציאל המסחרי של סרטי אנימציה למיניהם; ההצלחה היחסית של הקולנוע המקומי; וכמובן גם העובדה שישראלים אוהבים לצאת מהבית.

אך השנה, לפי נתונים שהגיעו בלעדית לוואלה! תרבות ואושרו בידי התאחדות ענף הקולנוע, ישראל התחילה ליישר קו עם העולם. לראשונה מזה עשור, אין עלייה במכירות הכרטיסים אלא להפך: ירידה, אפילו חדה. בין ינואר לאוגוסט, נרשמה צניחה של עשרה אחוזים במכירות.

קל לסמן כחשוד המיידי את נטפליקס, אבל לא בטוח שזה העניין. אפשר לסמן שלושה גורמים עיקריים לבלימת העלייה במכירות הכרטיסים: קודם כל, המונדיאל, שכמובן התנגש בעונת שוברי הקופות, והיו לו השנה אחוזי צפייה גבוהים מתמיד בארץ, מה שהשאיר רבים בבית ובא על חשבון הליכה לקולנוע; העובדה שמחוץ לעולם האנימציה וגיבורי-העל, מורגש השנה מחסור בדרמות מסחריות לקהל רחב, דוגמת "סארו - הדרך הביתה" ו"פלא" מן השנתיים האחרונות, שכל אחד מהם מכר מעל חצי מיליון כרטיסים; ואולי מעל הכל - הבצורת המקומית. ב-2017, סרטים ישראלים מכרו 1.7 מיליון כרטיסים. השנה, הם מכרו רק 700 אלף כרטיסים. לפני שנתיים, "ישמח חתני" ו"הלהקה האחרונה בלבנון" מכרו יחדיו כ-600 אלף כרטיסים ובשנה שעברה "מכתוב" עשה זאת לבדו, אך השנה עוד לא חזינו בלהיט מקומי שירים כך את התעשייה.

מתוך הסרט הישראלי מכתוב. עידן מילמן,
חסרים סרטים כמוהו. מתוך "מכתוב"/עידן מילמן

עם זאת, גם הפעם אסור להספיד מוקדם מדי את השוק. בשבוע הבא יתקיים יום הקולנוע הישראלי, בו צפויים להימכר 150 אלף כרטיסים. לאחר מכן יגיע "סיפור אחר" של אבי נשר, שצפוי להיות להיט גדול, וגם מן הגזרה הבינלאומית מסתמנים כמה שוברי קופות אימתניים, למשל "רפסודיה בוהמית" ו"מרי פופינס חוזרת". בזכות כל אלה, והעובדה שאין מונדיאל בסביבה, התקווה היא שהשוק ירשום התאוששות ויצליח להגיע למכירות של בין 17.5 מיליון ל-18 מיליון כרטיסים במהלך השנה כולה. אך עדיין, גם לפי התכנון האופטימי הזה, המשמעות תהיה שב-2018 נרשמה לראשונה מזה עשור בלימה בכמות מכירות הכרטיסים.

בשנה הבאה, מקווים בתעשייה, יהיה טוב יותר. גם בזכות פתיחת קומפלקס מבטיח במיוחד של סינמה סיטי בעיר באר שבע, וגם בגלל שהסרטים הישראלים אמורים להיות אטרקטיביים יותר. כך או כך, גם לאור הירידה הקלה, כמות הכרטיסים שמוכרים פה ביחס לכמות האוכלוסייה יכולה לעורר קנאה ברוב תעשיות הקולנוע בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נתן גושן, ג'וי ריגר, הסרט "סיפור אחר" של אבי נשר. יח"צ,
מקוווים להתאושש בעזרתו. מתוך "סיפור אחר" של אבי נשר/יח"צ
פלא. מתוך הסרט פלא,
לא היה השנה להיט מסוגו. מתוך "פלא"/מתוך הסרט פלא
הטרדה מינית בסינמה סיטי - ראיון סקייפ עם אמרי סדן. מערכת וואלה!
לא הכל אבוד. סינמה סיטי/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully