וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרח המדבר: פסטיבל סרטים בערבה מציג תפריט קולנועי עשיר ומפתה

14.10.2018 / 15:00

חגיגת הקולנוע המסורתית תחת כיפת השמיים תצא לדרך עם "האחים סיסטרס", זוכה פרס הבימוי בוונציה בכיכובם של חואקין פיניקס וג'ון סי.ריילי. לואי גארל ולטיסיה קאסטה, הזוג המלכותי של הקולנוע הצרפתי, יקפוץ לבקר - וזה עוד לא הכל

יח"צ - חד פעמי

כחודש לפני פתיחתו, הכריזו היום מנהליו האמנותיים של פסטיבל סרטים בערבה על התפריט שלו - והוא עשיר וטעים.

את הפסטיבל יפתח בשמונה בנובמבר המערבון הנפלא "האחים סיסטרס", שזיכה את יוצרו ז'אק אודיאר בפרס הבימוי בפסטיבל ונציה האחרון, ומככבים בו ג'ון סי.ריילי, חואקין פיניקס, ריז אחמד וג'ייק ג'ילנהול - מצוינים כולם.

סרט עטור פרסים נוסף שיוקרן בו הוא "המשפחה שלי", זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, של היפני הירוקאזו קורה-אדה, שרבות מעבודותיו כבר הוקרנו כאן בהצלחה בעשור האחרון, למשל "סיפור משפחתי" ו"אחותנו הקטנה".

בשני המקרים מדובר בהקרנות בכורה ישראליות לפני הפצתם המסחרית של הסרטים במהלך השנה הקרובה. זה הדין גם לגבי "Never Look Away", האפוס המרתק של פלוריאן הנקל פון דונרסמארק הגרמני, ש"חיים של אחרים" פרי עטו זכה באוסקר והיה כאן להיט עצום.

בגזרת האורחים, יציג הפסטיבל את אחד הזוגות המלכותיים של תעשיית הקולנוע הצרפתית - לואי גארל, שכבר ביקר בפסטיבל ירושלים לפני כשנה וחצי, ולטיסיה קאסטה. השניים יגיעו לכאן לרגל הקרנת בכורה של עבודתם החדשה והרומנטית, "גבר נאמן", שהוא הסרט הכי צרפתי שאפשר להעלות על הדעת.

כמו כן, יוצג בפסטיבל "אהבה בימים קרים" של פאבל פבליקובסקי ("אידה"), זוכה פרס הבימוי בפסטיבל קאן האחרון, שהוצג בחודש שעבר כבר בפסטיבל חיפה, אבל מי שפספס אותו שם יוכל לצפות בו בערבה.

עוד בפסטיבל: מחוות לבמאי הצרפתי קלוד סוטה ז"ל, עם פנינים כמו "לב בחורף" ו"ונסן, פול, פרנסואה והאחרים" ולבמאי האיסלנדי בנדיקט ארלינגסון יבדל"א, שמיטיב להביא לידי ביטוי את האקסצנטריות של מדינתו בסרטים "על סוסים ואנשים" ו"אשה במלחמה".

בגזרת הקלאסיקות, יוקרן גם "2001 - אודיסיאה בחלל", שמרחביו החלליים האינסופיים ירחפו מעל אלה המדבריים של הערבה.

גבר נאמן. פסטיבל סרטים בערבה,
לואי גארל ולטיסיה קאסטה ב"גבר נאמן"/פסטיבל סרטים בערבה

ילדים יוכלו ליהנות מבכורה ישראלית של סרט האנימציה המדובר ועתיר התקציב "הגרינץ'" וגם בגזרה המקומית שמח, עם "הצלילה" של יונה רוזנקיאר, הזוכה בפסטיבל ירושלים, ו"תל אביב על האש" של סאמח זועבי, הזוכה בפסטיבל חיפה.

פרויקט "קצר במדבר", המפיק סרטים קצרים המתרחשים בערבה, ממשיך זו השנה השישית ובפסטיבל הקרוב אפשר יהיה לראות את פירותיו - "חיות גדולות" של רונה סגל (התסריטאית של "שש פעמים") על חוקר נמרים, בכיכובם של זהר שטראוס וגדליה בסר; ו"הינומה" של אורית פוקס (מי שיצרה את הסרט הקצר המצוין "קרב עיניים"), בכיכובן של ג'ייד דייכס וויקס, יוליה פלוטקין, מעיין תורג'מן, רעות אלוש, רוני סתיו ומייקל קביה אהרוני.

הפסטיבל יימשך עד ה-17 בנובמבר. ההקרנות, נזכיר, מתקיימות כולן בלב המדבר, תחת כיפיים השמיים, באמצע הדרך בין ים המלח לים סוף, ובשעות הערב והלילה. יוזמו ומנהלו הוא אייל שיראי, ועל הניהול האמנותי המוקפד, המוכשר והמקושר אמונים דן ועדנה פיינרו. לפרטים נוספים, למועדי הקרנה והזמנת כרטיסים ראו האתר הרשמי של הפסטיבל.

The Sisters Brothers. פסטיבל ונציה,
מתוך "האחים סיסטרס"/פסטיבל ונציה
חיות גדולות. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "חיות גדולות"/פסטיבל סרטים בערבה
הינומה. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "הינומה"/פסטיבל סרטים בערבה
Shoplifters.
מתוך "המשפחה שלי"
Cold War. פסטיבל קאן 2018,
מתוך "אהבה בימים קרים"/פסטיבל קאן 2018
פסטיבל סרטים בערבה. אדוארד קפרוב,
כך נראות ההקרנות/אדוארד קפרוב
הצלילה. עודד אשכנזי,
מתוך "הצלילה"/עודד אשכנזי
ונסן, פול, פרנסואה ואחרים. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "ונסן, פול, פרנסואה והאחרים"/פסטיבל סרטים בערבה
הגרינץ'. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "הגרינץ'"/פסטיבל סרטים בערבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully