וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חדשה נגד דן מרגלית: "הוזמנתי ל'ערב חדש', הוא הצמיד אותי בכוח לקיר"

17.10.2018 / 16:00

אחרי פרסום עדויותיהן של 5 נשים ב"הארץ", וואלה! תרבות חושפת עדות נוספת של אשת תקשורת ידועה שמאשימה את העיתונאי דן מרגלית בתקיפה מינית בשנות ה-80: "הוזמנתי ל'ערב חדש', לפתע הוא הצמיד אותי עם כל הגוף לקיר. רציתי לברוח. הייתי בהלם. אחרי שסיימתי באולפן, ברחתי"

דן מרגלית בחתונתם של ציפי חוטובלי ואור אלון. מאי 2013. ניב אהרונסון
דן מרגלית/ניב אהרונסון

אחרי שנחשפו הבוקר בעיתון "הארץ" עדויות של חמש נשים שמאשימות את העיתונאי דן מרגלית בתקיפה והטרדה מינית, וואלה! תרבות חושפת עדות נוספת על תקיפה מינית מצד מרגלית. אשת תקשורת ידועה חשפה בפני וואלה! תרבות כי הותקפה מינית על ידי מרגלית בעת שהגיעה לריאיון בתכניתו "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית באמצע שנות ה-80.

"הוזמנתי להופיע ב'ערב חדש', זה היה כבוד מאוד גדול בשבילי כעיתונאית מתחילה", סיפרה. "הייתה התרגשות מאוד גדולה. דן מרגלית היה המגיש, והוא היה אז אלוהים בכבודו ובעצמו. אחרי שהייתי בחדר האיפור, עמדתי מאחורי הקלעים. הוא הבחין בי וניגש אליי. לפתע הוא הצמיד אותי עם כל הגוף שלו לקיר. אני רק רציתי להתרחק, אבל לא היה לי לאן לברוח. זו הייתה תקיפה מינית. הוא שאל אותי אם אנחנו יכולים לקבוע. הייתי בהלם. נחנקתי. עשיתי את עצמי כאילו אני לא שומעת מה הוא מציע לי, ואמרתי לו 'צריך להיכנס לאולפן, לא?'. ואז קראו לו. הוא עזב ונכנס פנימה. שנייה אחרי שסיימתי את האייטם שלי, ברחתי משם כל עוד נפשי בי, רק לא לפגוש אותו".

אשת התקשורת סיפרה עוד כי לימים, סיפרה לה חברה טובה, שלא הייתה בין המרואיינות בתחקיר "הארץ", בדיוק את אותו הסיפור. "זו הייתה בדיוק אותה שיטה. מאז השתדלתי לא לפגוש אותו. אני בטוחה שהוא לא יזכור, כי הייתי אחת מתוך רבות אחרות שמספרות את אותם הסיפורים. הוא היה חרא גדול".

דן מרגלית. ניר פקין
דן מרגלית/ניר פקין

הבוקר חשפה רויטל חובל ב"הארץ" עדויות של חמש עיתונאיות שהאשימו את העיתונאי הוותיק בתקיפות והטרדות מיניות שאירעו לכאורה בשנות ה-80 וה-90. אחת מהעיתונאיות היא עיתונאית "הארץ" לשעבר חנה קים, שטענה: "אמרתי 'לא' והוא בכל זאת ניסה לכפות עליי את עצמו. אני לא ידעתי מה לעשות. לא ידעתי איך לצאת מהאחיזה שלו".

עד כה לא התקבלה תגובה מדן מרגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully