וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את "חוק הנאמנות בתרבות": "רגב הפכה לצנזורית הראשית"

21.10.2018 / 15:19

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החוק שיזמה שרת התרבות מירי רגב. הצעת החוק תאפשר לשרת התרבות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שיחתרו תחת המדינה וסמליה. זנדברג: "מאופירה אסייג ועד הקמארי יש לרגב רק מטרה אחת בראש והיא לקקנות לנתניהו ונוער הגבעות בליכוד"

צילום: ערוץ 7, עריכה: שניר דבוש

"חוק הנאמנות בתרבות" יוצא לדרך: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (ראשון) את החוק שיזמה וקידמה שרת התרבות מירי רגב. הצעת החוק תאפשר לשרת התרבות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שיחתרו תחת המדינה וסמליה. לפי סיכום עם היועץ המשפטי, הצעת החוק תעבור שינוי כך שרגב לא תוכל לשלול את התקציבים באופן גורף אלא אם תינתן זכות ערעור לגוף שממנו הוחלט לשלול את התקציב. לפי ההצעה, הסמכות לשלילת תקציבים על ידי משרד התרבות תתקיים לצד הסמכות הקיימת של משרד האוצר.

התיקון לחוק מטיל את האחריות והסמכות בידי המשרד התרבות ומגדיר הליך מובנה לצורך המלצה לשר התרבות האם וכיצד ובכמה להפחית או לשלול תמיכה ממוסדות תרבות שנתמכים על ידי המדינה ונותנים במה לקולות הקוראים לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; שמסיתים לגזענות, לאלימות, לטרור או לתמיכה במאבק מזוין; שמציינים את יום העצמאות או את יום הקמת המדינה כיום אבל; ושמבזים ופוגעים פיזית בכבוד דגל המדינה או בסמל המדינה.

שרת התרבות מירי רגב מסרה: "אני שמחה שמאבק ארוך שנמשך שנתיים הגיע לקיצו. חופש הביטוי הוא נר לרגלנו וערך מרכזי בחיים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. שמירה על חופש הביטוי אינה היתר להסתה כנגד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. התיקון אותו הבאתי נעשה בתמיכת שר האוצר משה כחלון ואני מבקשת להודות לו על ההבנה התמיכה והסיוע".

מירי רגב. ראובן קסטרו
רגב/ראובן קסטרו

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג תקפה את השרה: "רגב הפכה עצמה מהשרה האחראית על קידום תרבות לצנזורית הראשית. מבחינת רגב, התרבות הישראלית לא שווה כלום אם היא לא שולטת בה. והפעם היא מבקשת להפוך את עצמה משרה שאחראית לקידום התרבות - לצנזורית הראשית ולמשטרת מחשבות. זה לא קידום תרבות אלא דיכוי חופש יצירה ומחשבה חופשית. מאופירה אסייג ועד הקמארי יש לרגב רק מטרה אחת בראש והיא לקקנות לנתניהו ונוער הגבעות בליכוד על חשבון התרבות הישראלית".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הגיב על אישור החוק ומסר: "קודם רגב חשבה 'מה שווה הקולנוע אם אנחנו לא שולטים בו?', עכשיו היא שואלת בעצם 'מה שווה התרבות אם אנחנו לא שולטים בה?'. חוק החלפת התרבות בנאמנות לשלטון הוא אחד המהלכים המסוכנים שמקודמים על ידי ממשלה שאיבדה כל מחויבות לנורמות דמוקרטיות. אנחנו נצא למאבק ציבורי רחב נגד החוק הזה ונפעל, בכנסת ומחוצה לה, כדי שהממשלה לא תצליח להרוס את התרבות בארץ הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully