וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טינדר, אהבה, צבא ואימוג'יז: הבמאיות שמעניקות לסרט הקצר את הכבוד הראוי

23.10.2018 / 15:57

"קפסולה" הוא מיזם חדש המאגד סרטים קצרים תוצרת הארץ ומפיץ אותם באולמות. המהדורה הראשונה שלו כוללת שלוש פנינים של במאיות צעירות, המדברות איתנו על צבא, השראה, נשיות ותמציתיות

יח"צ - חד פעמי

בסוף השבוע יעלה בקולנוע לב תל אביב המיזם "קפסולה", שהמהדורה הראשונה שלו משלבת בין שתיים מן המגמות הבולטות כיום בתעשייה: פריחת הסרטים הקצרים, שהולכים ומקבלים מעמד של אמנות בפני עצמה, ממש כאילו היה באורך מלא; ושגשוג העשייה הנשית, שמקבלת מקום יותר ויותר מרכזי לאחר שנים של הדרה.

"קפסולה", אותו יזמה חברת ההפקה גרין פרודקשנס יחד עם קרן גשר, מאגד כמה סרטים קצרים טריים תוצרת הארץ ומוציא אותם לאולמות. המקבץ הראשון מציג שלושה כאלה, כולן של במאיות - "מכתב אהבה למ"מ שלי" העלילתי של עטרה פריש עוסק במפקדת טירונים המקבלת סדרה של מכתבי אהב מאחת החיילות, ומה שמתחיל באופן רומנטי, מסתיים כמו כל דבר בצבא כרצף של משחקי כוחות; "הגברים מעבר לגדר" הדוקומנטרי של אינס מולדבסקי, זוכה פרס הסרט הקצר בפסטיבל ברלין האחרון, מתאר כיצד אפליקציות כמו טינדר מאפשרות לבמאית לשבור מחסומים וחומות וליצור דיאלוג עם גברים פלסטינים; ו"את מי את אוהבת יותר" של שירה פורת, בכיכובן של הדס ירון ויבגניה דודינה, מציג מערכת יחסים בין צעירה ואמה השתלטנית.

שלושת הסרטים, ביחד ולחוד, מומלצים עד מאוד. עוד נפרסם ביקורת נפרדת עליהם אבל עד אז, לרגל הפצתם המשמחת שוחחנו עם שלוש היוצרות על קולנוע, נשיות ותמציתיות.

לשעות ההקרנה של "הקפסולה", ראו האתר הרשמי של קולנוע לב.

מכתב אהבה למ"מ שלי. מתן בללתי,
מתוך "מכתב אהבה למ"מ שלי"/מתן בללתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully