וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסנתר ומיקרופון": האלבום הראשון של פרינס אחרי מותו מפעים ומאכזב בו זמנית

ניר ממון

28.10.2018 / 0:00

האלבום החדש הראשון שיוצא אחרי מותו של פרינס הוא בבסיסו קסטה שנמצאה זרוקה בכספת שלו. 35 שנים שרדה קופסת הפלסטיק הארכאית הזאת ורק בדרך מקרה נמצאה והושחלה לתוך טייפ, ובמקום שהסרט יסתבך בעצמו כמקובל, אירע נס. אז למה דווקא המעריצים של פרינס מאוכזבים?

פרינס. סטיב פרקר,
מה מצב המורשת? פרינס/סטיב פרקר

שנתיים וחצי בדיוק חלפו מאז מותו הטראגי של פרינס, והנה יוצא לו אלבום חדש, הראשון לאחר מותו שאיננו אוסף (כאלו יצאו שניים) או "רימאסטר" (יצא אחד, ל"גשם סגול"). "פסנתר ומיקרופון" הוא שם האלבום, אך בטרם נדון אותו לחובה או לזכות, זוהי הזדמנות להוציא את הפנקס הסגול הקטן, ולבדוק - מה מצב המורשת?

ספק אם צריך להזכיר, ובכל זאת מגיע לו שנזכיר: פרינס לא רק נחשב למוזיקאי גאון ופורץ דרך והיה בעיני רבים סוג של "מוצרט בן ימינו". עוד מימי הכוכבות הראשונים שלו הוא גם היה ידוע כסוס עבודה, יוצר סגפני ואובססיבי, שרתם את היכולות יוצאות הדופן שלו לצרכי סשנים אינסופיים של הקלטת עוד ועוד שירים, אלבומים, קליפים, ומה לא. המיתולוגיה הזאת הועשרה במרוצת השנים בסיפורים מעורפלים על הכספת האגדית בפייזלי פארק, שעל פי השמועות נערמו בה הקלטות של אלפי שירים שלא שוחררו. התזה המקובלת הייתה שניתן יהיה לנפק ממנה אלבום אחד חדש כל שנה במאה השנים הקרובות. פרינס עצמו, תמיד טיזר חסר בושה, נהג לעתים קרובות להאדיר את ערך החומרים שבכספת, כאילו מדובר ביצירות שהעולם לא מוכן אליהן. בפועל, הוא נהג לשלוף לעתים קרובות שירים מהכספת לצורך סגירת פינות באלבומים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully