וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "צל של אמת": "אלמלא הסדרה, לא היינו מגיעים לרגע הזה"

25.10.2018 / 21:10

"כל ההתפתחויות האלה, זה שנמצא דנ"א של א"ח, מראה שמה שטענו בסדרה ומה שטענו אחרי שהסדרה יצאה, שמה שהוא אמר אכן היה אמת", אומרת מיקה תימור, מיוצרי הסדרה "צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה". "הפרקליטות צריכה לחקור עכשיו את הפרשה הזאת מחדש, ולשחרר את רומן זדורוב"

יח"צ - חד פעמי

"אנחנו חושבים שצריך לשחרר את רומן זדורוב במיידי לאור ההתפתחויות האחרונות", אומרת מיקה תימור, ממפיקי ויוצרי סדרת הטלוויזיה הדוקומנטרית המדוברת "צל של אמת", שעסקה ברצח תאיר ראדה (שותפיה ליצירת הסדרה הם יותם גנדלמן וארי פינס) ששודרה ב-HOT8. זאת לאחר שאחת מהשערות שנמצאו בזירה זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק שנחקרה בעבר.

"כל ההתפתחויות האלה, זה שנמצא דנ"א של א"ח, מראה שמה שטענו בסדרה ומה שטענו אחרי שהסדרה יצאה, שמה שהוא אמר אכן היה אמת", מוסיפה תימור, "והוא אכן העיד שהוא נתן לה את הסווטשירט שלו ושהיא לבשה אותו. בכל מקרה, הפרקליטות צריכה לחקור עכשיו את הפרשה הזאת מחדש, ולשחרר את רומן זדורוב".

ההתפתחות בחקירת רצח תאיר ראדה חלה הערב (חמישי) בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות שנמצאו בזירת הרצח. הבדיקה נערכה לבקשתו של עו"ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח. הלוי סבור כי הממצאים שהתגלו - יש בהם כדי להורות על משפט חוזר לזדורוב, וקרא "לשחרר את רומן לאלתר".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה ז"ל/ג'יני

האם לדעתכם הסדרה שלכם "צל של אמת" היא זאת שהובילה לשינוי הדרמטי?

"אנחנו בתוכנית בעצם חשפנו לראשונה את הפרשה של א"ח ו-א"ק, התייחסנו לזה לאורך פרק שלם, ונתנו לזה את המקום. אני חושבת שאלמלא הסדרה, לא בטוח שהיינו מגיעים להתפתחויות האחרונות".

צפיתם את ההתפתחות הזאת?

"אנחנו שבנו ואמרנו שצריך לבדוק את הדנ"א מהזירה, זה מה שאמרנו כל הזמן. אנחנו כמובן שמחים שהפעולה הזאת נעשתה. מאוד קיווינו שזה יקרה".

את חושבת שרומן זדורוב אכן ישוחרר, כפי שאת חושבת שצריך שיקרה?

"זה מה שצריך לקרות. עכשיו אנחנו רק צריכים לקוות שהפרקליטות אכן תתעשת ותגרום לזה לקרות".

נתתם השראה רבה לעיתונאים חוקרים וליוצרים דוקומנטריים. עד כמה זה מעיד על עצמת העשייה הדוקומנטרית מבחינתכם?

"מה שקרה הוא מדהים מהבחינה הזאת, זה מוכיח שטלוויזיה דוקומנטרית באמת יכולה לשנות מציאות. זה מאוד מאוד מרגש. זה רק צריך להזכיר את הכוח שיש לעיתונות ואת הכוח שיש ליצירה דוקומנטרית, בטח בתקופה שבה אנחנו נמצאים, שהיא תקופה מורכבת. כשהסדרה יצאה היו הרבה מאוד אנשים שזלזלו בנו, שהרימו גבה ואמרו 'מה ליוצרים דוקומנטריים ולעיסוק בפרשות מהסוג הזה?'. אני מאוד שמחה היום שקרו כל ההתפתחויות האלה, שבעצם מוכיחות שגם יצירות דוקומנטריות יכולות בהחלט להשפיע ולהביא לכזה שינוי של המציאות".

יהיה המשך לסדרה, אתם מתכוונים להמשיך ולתעד את הפרשה?

"תראה, הכל קורה כל כך מהר. כרגע אנחנו בעיקר משוחחים עם עיתונאים. אני עוד לא יכולה לתת לך תשובה חד משמעית בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully