וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד סיימון, יוצר "הסמויה": "הקהילה היהודית מדממת בידיו של נתניהו"

28.10.2018 / 15:11

בתגובה לציוץ של שר התפוצות נפתלי בנט על טיסתו לארצות הברית "כדי להיות עם אחיותינו ואחינו בשעתם האפלה", כתב היוצר הטלוויזיוני המהולל והעיתונאי לשעבר דיוויד סיימון, "לך הביתה", והאשים את ההתערבות של נתניהו בבחירות האמריקאיות כאחד מהגורמים שהוביל לפשעי שנאה

דיוויד סיימון. Friedemann Vogel, GettyImages
הוריו לימדו אותו על כבוד אנושי. דיוויד סיימון/GettyImages, Friedemann Vogel

דיוויד סיימון, יוצר הסדרות המהוללות "הסמויה", "טרמיי", "הצמד" ואחרות, צייץ בטוויטר נגד בנימין נתניהו ונפתלי בנט, בהקשר של הפיגוע בפיטסבורג, שבמסגרתו נרצחו עשרה יהודים בבית כנסת. השר נפתלי בנט צייץ באנגלית, "אני טס הלילה בתור שר התפוצות לפיטסבורג כדי להיות עם אחיותינו ואחינו בשעתם האפלה. כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם בישראל חש את הכאב. לבנו עם אחינו ואחיותינו ועם כל העם האמריקאי".

בתגובה הגיב לו סיימון: "לך הביתה. ההתערבות של נתניהו בפוליטיקה האמריקאית סייעה לבחירתו של דונלד טראמפ ולתיקוף גס ונחוש של לאומנות לבנה ופשיזם. הקהילה האמריקאית היהודית מדממת עכשיו בידיו של ראש הממשלה הישראלי. ורבים מאיתנו יודעים את זה".

דבריו הביאו עליו תגובות של לא מעט ישראלים ויהודים, וסיימון הקדיש זמן להגיב לרבים מהם. לטענה של גולש כי אין קשר בין הפיגוע לבין מדיניות ישראלית, השיב סיימון, "בחירתו של דונלד טראמפ נתמכה על ידי נתניהו בתמרוני הבחירות האמריקאיות שלו. או שלדעתך לאמריקאים היהודים, שרובם לא תומכים בנטייה הזו לפאשיזם, אין זיכרון ממעלליו של ביבי?"

לארגון "גאווה יהודית" שכתב לו על ערבות הדדית בין יהודים, ענה סיימון, "הוריי לימדו אותי יותר דברים חשובים על כבוד אנושי, זכויות אזרח ושותפות מוסרית. הם הכריחו אותי לקרוא את חנה ארנדט. הם אולי התחמקו מנושאים של גינונים שבטיים, אבל זה ברור שאמך ואביך השמיטו הרבה מהדברים היותר חשובים".

כאשר מגיב כתב לו בעברית "אתה פשוט אנטישמי, קורה גם ליהודים", השיב לו סיימון באנגלית: "ואתה טרול אינטרנטי שתופס את חתיכת הרטוריקה הריקה הראשונה והזולה ביותר בכל פעם שאיזשהו יהודי מבקר פעולה ישראלית כלשהי. אחרי דורות שלמים של שימוש יתר, הטענה על יהודי בעל שנאה עצמית מאבד את היעילות שלו".

סיימון גם לא היסס לרדת נמוך כשהתגובות עשו זאת. למגיבה בשם שרונה ששאלה אם שני הוריו אחים, ענה שהוא ושרונה חולקים אמא בגלל הפעם ההיא שאביו פגש אותה בסמטה בתל אביב. בתגובה השיבה הצייצנית שהוא מכוער מדי עבור אמה, וסיימון הגיב שוב: "היא הכל פרט למפלה. זו התכונה הכי טובה שלה".

ולמגיב אביב מזרחי, שכתב לסיימון על בנט, "בחייך, קח אותו", השיב היוצר "יש לנו מספיק צורעס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully