וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביזוי והפרטה לריאליטי": הכנסת נסגרת חלקית לצילומי "המירוץ למיליון"

4.11.2018 / 15:26

משכן הכנסת נסגר לביקורי מבקרים בגלל צילומי הריאליטי "המירוץ למיליון" שמתקיימים במקום. לפי חלק מהפרסומים, הכנסת תשתתף במימון בפרק בסכום הגבוה ממיליון שקלים. יו"ר מרצ תמר זנדברג ליו"ר הכנסת: "אתה מאפשר את ביזויה והפרטתה של הכנסת לתכנית ריאליטי"

המירוץ למיליון. צילום מסך
"המירוץ למיליון"/צילום מסך

אחרי שהגיעה כמעט לכל נקודה על גבי הגלובוס, מגיעה תכנית הריאליטי הפופולרית "המירוץ למיליון" (רשת 13) גם לכנסת ישראל. משכן הכנסת נסגר הבוקר (ראשון) לביקורי מבקרים בגלל צילומים של תכנית הריאליטי במקום. בחזית הכנסת עמדו מכוניות ששימשו את משתתפי העונה וכן מנוף ענק לטובת הצילומים. כניסת כלי הרכב אל המשכן התאפשרה רק מכניסה אחת ספציפית. בנוסף נתלו דגלים של "המירוץ למיליון" וההערכות הן כי זוהי התחנה הראשונה של משתתפי העונה במסגרת פרק ההזנקה.

לפי פרסום של נתי טוקר ב"הארץ", הצילומים הם חלק מהסכם בין הכנסת לחברת ההפקה, שבמסגרתה הכנסת תשתתף במימון הפקת הפרק שמצולם בכנסת. לפי הפרסום, שווי העסקה עשוי להגיע לכ-1.7 מיליון שקלים. לפי הערכות אחרות, מדובר בסכום נמוך מזה.

יו"ר מרצ תמר זנדברג מתחה ביקורת על הצילומים ועל ההסכם המסתמן וכתבה ליו"ר הכנסת שהוא מאפשר את ביזוי הכנסת: "דווקא כעת, כאשר הכנסת נמצאת בפעילות מלאה של כנס החורף, הוחלט לסגור אגפים במשכן לצורך צילומי תכנית ריאליטי. עוד עלה מהפרסומים כי במסגרת ההסכם בין הכנסת לחברת ההפקה, תשתתף הכנסת במימון הפקת הפרק שיצולם במשכן. ההערכות הן שמדובר בסכום גבוה של מעל מיליון שקל, אשר ישולם מכספי משלמי ומשלמות המיסים. אני רואה בחומרה רבה שימוש במשכן לצורכי תכנית ריאליטי ועוד תוך שימוש בכספי ציבור. דווקא אתה, הידוע כיו"ר כנסת אשר מקפיד לשמור על כבודה של הכנסת, מאפשר את ביזויה ואת הפרטתה לתכנית ריאליטי".

דניאל ואליהו מתוך "המירוץ למיליון" - 20 בינואר. יח"צ,
"המירוץ למיליון"/יח"צ

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה: "במסגרת האירועים החגיגיים לציון שבעים שנים להיווסדה של הכנסת והרצון לקרב מגוון רחב ככל האפשר של אוכלוסיות וגילאים לפעילותה, ערכיה ומרכזיותה בחייה של האומה בעבר ובהווה, בחרה הכנסת להשתלב יצירתית בעונה החדשה של תוכנית 'המירוץ למליון'. בכנסת מדגישים כי כלל ההיבטים הכספיים מצויים עדיין בהליכי בחינה וכל נושא התשלום שיקבע לקראת עלייתה של התוכנית לאוויר יפורסם ציבורית כמקובל".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנו מודעים לעניין הרב סביב העונה הבאה של 'המירוץ למיליון'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully