וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה לישראל": מהומה אלימה בפתיחת פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס

7.11.2018 / 10:30

המפיק ג'ייסון בלום נשא נאום נגד טראמפ בפתיחת פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס - ובתגובה הותקף באלימות בידי קומץ ישראלים בקהל, עד שהבמאי אבי נשר התערב לטובתו. "אני בהלם" אמר מנהל האירוע, מאיר פניגשטיין (פוגי)

יח"צ - חד פעמי

כמדי שנה, נפתח אתמול בלוס אנג'לס פסטיבל הקולנוע הישראלי המסורתי. הפעם, ערב הפתיחה השתלב ביום בחירות האמצע בארצות הברית, והאווירה הטעונה הובילה למהומה חסרת תקדים באירוע. במרכז ההמולה עמד ג'ייסון בלום, המפיק האמריקאי-יהודי האחראי לסרטי אימה כמו "תברח" ו"האלווין", ומצא עצמו בסרט אימה בפני עצמו. הקולנוען קיבל אות הוקרה מן הפסטיבל, וניצל את נאומו כדי לתקוף את נשיאותו של טראמפ.

"אני כל היום בודק את התוצאות בפלאפון, הרבה עומד על הפרק. השנתיים האחרונות היו קשות לכל אדם שמוקיר את העצמאות שלנו כאזרחים במדינה הזו", אמר - וספג קריאות ושריקות בוז שהלכו והתגברו מן הקהל. בתגובה לכך, המשיך בלום והוסיף "מה שטוב במדינה הזו - זה שאתה יכול לאהוב את טראמפ, אבל אתה לא חייב, ואני יכול להגיד מה שאני מרגיש בנושא. כמו שאתם רואים, אנחנו נמצאים בסופו של השיח האזרחי. יש לנו נשיא שקרא לתקשורת אויבת הציבור. תודות לנשיא, אנטישמיות נמצאת בעלייה".

בשלב זה, הערב הגיע לשיא השפל שלו - אדם שזוהה כישראלי אמריקאי בשם יוסי דינה, עלה לבמה ותקף באגרסיביות את בלום בניסיון להורידו ממנה. זאת, בשעה שרבים עוזבים את האולם במחאה.

תיעוד המהומה

היחיד שנחלץ להגנתו של בלום היה הבמאי הישראלי אבי נשר, שנכח במקום כדי לקבל אות הקרנה בעצמו ולהקרין את להיטו "סיפור אחר".

בתגובה לכך אמר נשר להוליווד ריפורטר - "האנשים שהתפרעו הם קומץ קטן. אסור לבלבל אותם עם ישראל האמיתית. אנחנו הרוב המוחלט". מנהל הפסטיבל, מאיר פניגשטיין, הצהיר כי הוא בהלם מוחלט. נועה תשבי, שנכחה אף היא באולם, אמרה בתגובה - "אני רוצה להתנצל בשם הקהילה הישראלית. הרוב באולם תמך בדבריו של בלום".

גם נשר עצמו, אגב, נשא נאום פוליטי באירוע, אם כי במקרה שלו, הדבר עבר בשלום. "אני אזרח ישראלי אבל גם אזרח אמריקאי ואני עוקב באימה אחר המתרחש כאן. לכן אנחנו עושים סרטים - כדי לבדר אבל גם כדי לעורר מחשבה". הצד החיובי היחיד של הערב: הקרנת "סיפור אחר" עברה היטב וכמו בכל מקום אחר בעולם, גם בלוס אנג'לס הסרט התקבל בהתלהבות.

עוד באותו נושא

רב-בריח: "תברח" הוא סרט מבריק ואפקטיבי על הגזענות בארצות הברית

לכתבה המלאה

התגובה של בלום לפרשה

אבי נשר וג'ייסון בלום. הפסטיבל הישראלי,
אבי נשר וג'ייסון בלום/הפסטיבל הישראלי
אבי נשר. הפסטיבל הישראלי,
אבי נשר, מאיר פניגשטיין ונועה תשבי/הפסטיבל הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully