וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה מיוחדת לרונית אלקבץ תצא היום לדרך באיסטנבול

7.11.2018 / 15:04

לראשונה אי פעם, תתקיים בטורקיה מחווה לקולנוענית ישראלית, וזו היא כמובן רונית אלקבץ ז"ל. במחווה, אותה אירגנה הקונסוליה של ישראל באיסטנבול, יוקרנו מבחר מסרטיה, מ"שחור, דרך "ביקור התזמורת" ועד "גט"

עיבוד תמונה

(בסרטון: הטריילר של המחווה ליצירתה של רונית אלקבץ באיסטנבול)

למרות המתיחות המדינית בין ישראל וטורקיה, הפעילות התרבותית שלנו במדינה לא עוצרת, ואחרי שהתקיים במדינה פסטיבל קולנוע כחול-לבן, תיפתח בה היום (רביעי) מחווה מקיפה ליצירתה של רונית אלקבץ ז"ל.

המחווה, אותה אירגנה הקונסוליה הישראלית באיסטנבול, תתקיים במוזיאון פרה והיא נרשמת כפעם הראשונה בה נערכת בטורקיה רטרוספקטיבה לאשת קולנוע ישראלית.

במסגרת המחווה, יוקרנו תשעה מסרטיה הגדולים של אלקבץ. "חתונה מאוחרת" של דובר קוסאשווילי, "שחור" של שמואל הספרי, "מבול" של גיא נתיב ו"אור" ו"כלת הים" של קרן ידעיה, וכן הטרילוגיה "ולקחת לך אישה", "שבעה" ו"גט", בה כיכבה, ואותה גם כתבה וביימה יחד עם אחיה שלומי אלקבץ, שיהיה נוכח באירוע. את החגיגה יפתח "ביקור התזמורת" של ערן קולירין, בו שיחקה בצד ששון גבאי. כל סרט יוקרן פעמיים, כך שבסך הכל יהיו במסגרת האירוע 18 הקרנות.

קרן ידעיה אמרה לקראת המחווה: "אני מאוד מתרגשת מן האירוע הזה. רונית הייתה ועודנה אחד הקולות המשמעותיים שיצאו מפה. קולה החם, הביקורתי, החופשי והחתרני של רונית ממשיך לייצר מפגשים ודיאלוג בכל העולם, בכל השפות ועם כל הדתות".

רונית אלקבץ בטורקיה. צילום מסך
המחווה לרונית אלקבץ בטורקיה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully