וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן אריאל ברונז שנעץ דגל בישבנו זכה בפרס מעיריית תל אביב

8.11.2018 / 11:46

יוצר ואמן הפרינג' אריאל ברונז, שתחב את דגל ישראל לישבנו בוועידת הארץ לתרבות לפני כשנתיים וחצי, הוא אחד הזוכים בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה לשנת 2018, מטעם עיריית תל אביב. השרה רגב: "מי שדוחף דגל לישבנו ומבזה את סמל המדינה לא ראוי לאף פרס בשם עירייה בישראל"

אמן בוועידת הארץ תוקע דגל בישבנו. צילום: יוחאי צ'וקצ'ק, צילום מסך
המופע הפורבוקטיבי של ברונז בוועידת הארץ/צילום מסך, צילום: יוחאי צ'וקצ'ק

יוצר ואמן הפרינג' אריאל ברונז, הזכור כמי שתחב את דגל ישראל לישבנו בוועידת הארץ לתרבות, הוא אחד הזוכים בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה לשנת 2018 מטעם עיריית תל אביב בקטגורית אמנים צעירים ומבטיחים. ברונז הוגדר על ידי שופטי הפרס כ"אמן ויוצר עצמאי יוצא דופן בעולם התיאטרון", ויקבל 9,000 שקלים.

במרץ 2016 ברונז הוזמן לוועידת הארץ לתרבות על מנת להעלות את המופע "Love The Juice". במסגרת המופע הפרובוקטיבי, סחט ברונז תפוזים בעזרת ישבנו, במחאה על מה שהגדיר כסחיטה של המדינה. חלק מהצופים באולם השמיעו קריאות בוז, והאמן בתגובה השליך עליהם תפוזים. בהמשך נטשו צופים רבים את האולם וברונז התבקש לרדת מהבמה על ידי המארגנים. ברונז סירב להישמע ואף תחב את דגל ישראל לישבנו, צעד שהוביל להורדתו בכוח מהבמה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה בתגובה על הענקת הפרס: "מי שדוחף דגל לישבנו ומבזה את סמל המדינה לא ראוי לאף פרס בשם עירייה בישראל. מתן פרס מטעם עיריית תל אביב-יפו ל'אמן' אריאל ברונז תחת הקטגוריה 'אמנים צעירים ומבטיחים' הוא עוד דוגמא מצוינת מדוע עלי לקדם בדחיפות את חוק הנאמנות בתרבות. 'האמן' ברונז אינו סמל להבטחה אלא סמל להכפשה. עיריית תל אביב-יפו, העומדת מאחורי ההחלטה ההזויה הזאת, ממחישה עד כמה היא מנותקת מרחשי ליבו של הציבור. רון חולדאי, הגיעה העת, שתבין את מה שרוב הציבור בישראל מבין: אמנים המבזים את סמל המדינה, אינם ראויים לפרס ולתמיכה מטעמי הרשויות בה".

מירי רגב עם משה אדרי ושאר משתתפי יום הקולנוע הישראלי. מגד גוזני
השרה רגב/מגד גוזני

חברי ועדת השופטים של פרס רוזנבלום הם פרופ' שולמית לב-אלג'ם (יו"ר), נעם בן זאב, מיכאל ורשביאק, סיקי קול ודורון רוזנבלום. פרס מפעל חיים יוענק למנצחת ענת מורג על תרומתה לחינוך המוזיקלי ולאמנות בישראל, ועל טיפוח דורות של זמרות וזמרים צעירים במקהלת בת-קול. פרס פעילות מצטיינת יוענק לשחקן אלברט כהן על הצטיינות במשחק בתיאטרון הרפרטוארי כולל במחזותיו של חנוך לוין וגם בפרינג' (25 אלף שקל כל אחד).

פרס לאמנים ויוצרים המצטיינים (על סך 18 אלף ש"ח לכל זוכה) יוענק לאמנים אתי בן זקן, לשחקנית תהל רן, ולמוזיקאים ד"ר אורית וולף וד"ר רז כהן. בפרס לאמנים הצעירים ומבטיחים, זכו בנוסף לברונז (בתשעת אלפי שקלים כל אחד) הכוריאוגרף רועי אסף והמחזאים רועי מליח-רשף, דניאל בוצר, שי שבתאי ונועה שכטר. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס בינואר, במעמד ראש העיר תל אביב, רון חולדאי.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה לדברי השרה רגב: "הפרס ניתן על ידי ועדת שופטים בלתי תלויה. עיריית תל אביב-יפו אינה מתערבת בהחלטות שיפוטיות מעין אלו, גם אם יש השגות על בחירות השופטים. העירייה נוהגת כך מתוך תפיסת עולם המכירה בחופש הביטוי והאמנות, שהוא נשמת אפה של התרבות בתל אביב-יפו ושל החברה הישראלית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully