וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הרשות השנייה אישרה: מיזוג רשת-עשר יוצא לדרך

8.11.2018 / 20:49

לאחר שכבר נראה היה כי רעיון מיזוג רשת וערוץ עשר יורד לטמיון, הוסרו כל המכשולים: מועצת הרשות השנייה אישרה את בקשת המיזוג של רשת וערוץ עשר. המיזוג צפוי לצאת לדרך ב-1 בינואר 2019

הוסרו כל המכשולים והאיחוד יוצא לדרך: מועצת הרשות השנייה אישרה הערב (חמישי) את בקשת המיזוג של רשת וערוץ עשר. לפי ההודעה הרשמית, המיזוג צפוי לצאת לדרך ב-1 בינואר 2019. לאחר אישור המיזוג, ישלימו נציגי בעלי המניות את ההליך ויגבשו את התכנית האסטרטגית של הערוץ המאוחד, שבסיומו ייקבע יחס האחזקות של בעלי המניות. בנוסף ייבדקו פניות של משקיעים נוספים.

"האישור הערב הוא צעד חשוב והכרחי לקראת הסדרת שוק הטלוויזיה הישראלי", מסרו בעלי המניות של ערוץ עשר ורשת. "מיזוג של פעילות רשת וערוץ עשר יאפשר לחברה הממוזגת לפעול לשימור מירב העובדים ולהציע לצופה הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתתבסס על השקעה בתוכן איכותי ומקורי, במקביל לשימור הפלורליזם התקשורתי".

מהרשות השנייה נמסר: "חברי המועצה שמעו שורה של נציגים מגורמים שונים שהגיעו כחלק מהליך השימוע הציבורי.  
מועצת הרשות השתכנעה כי במצב השוק הקיים קיימת הצדקה לקיום המיזוג. בתום הדיון התקבלה החלטה ברוב קולות לאשר את המיזוג. כעת משניתן האישור העקרוני, מצפה המועצה מרשת ומעשר להשלים את פרטי הסכם המיזוג כפי שהתחייבו לעשות".

מנכ"ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי, פנה לעובדי הערוץ וכתב: "אנו מקווים שהאישור יהווה מכשול אחרון לעתיד מבטיח לשתי החברות ולהסדרה של שוק הטלוויזיה והחדשות בישראל. עוד מוקדם כמובן לברך על המוגמר - ובכל זאת אנו מבקשים להודות למי שסייעו בעניין במשרד התקשורת, ברשות השנייה, וכמובן - בעלי המניות בערוץ עשר וועד העובדים".

שר התקשורת איוב קרא בירך על החלטת המועצה ואיחל בהצלחה למהלך המיזוג. "במקביל הנחה את הדרג המקצועי לבחון את ההשלכות הרוחביות על מנת לשמר חופש דעה לכלל הזרמים בחברה הישראלית ותחרות הוגנת בשידורי הטלוויזיה המסחריים", נמסר מטעמו.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), מסר: "אני שמח שהיה לי חלק בתהליך שהוביל להחלטת מועצת הרשות השנייה לאשר את המיזוג. על זה נאמר: אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה. התקשורת הישראלית נמצאת בחוסר ודאות כלכלית - אני מקווה שהמיזוג הזה יוביל ליציבות תחרות והגברת המקצועיות שכה חשובה לתחום".

רשת ערוץ עשר מיזוג. מערכת וואלה! NEWS
רשת ערוץ עשר מיזוג/מערכת וואלה! NEWS

לפני חודש בלבד נראה היה כי האיחוד בין הערוצים לא צפוי לצאת לדרך ולפיכך הודיעו בעלי הזכיינית רשת על ביטולו. בהודעה של בעלי המניות של ערוץ רשת, נמסר אז כי ההחלטה התקבלה בעקבות הסחבת שנוקטת הרשות השנייה במשך חודשים רבים "ומבלי שנשמעה התייחסות חיובית כלשהי לגבי נכונות המהלך להסדרת שוק הטלוויזיה".

עוד נמסר בהודעה: "לצערנו למרות ההערכה הרבה ושיתוף הפעולה בין בעלי המניות של רשת וערוץ עשר, בחודשים האחרונים לאורך שלבי המשא ומתן ועד החתימה על עקרונות הסכם המיזוג, ולמרות ההבנה שמיזוג שני הערוצים הוא הפתרון הנכון ביותר, נאלצו בעלי המניות של רשת 13 להודיע על ביטול המיזוג וחזרה לפעילות מלאה של ערוץ 13, לרבות בניה והשקעה בלוח השידורים ובכך גם האצת ההפקות

אבי צבי, יוסי ורשבסקי. יניא יחיאל, יח"צ, עיבוד תמונה
ורשבסקי ואבי צבי, שני המנכ"לים/עיבוד תמונה, יניא יחיאל, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully