וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראלים מתעצבנים עליי כי הראיתי את המתנחלים אחרת ממה שהם מכירים": ריאיון עם במאית "מתנחלת"

11.11.2018 / 10:37

כאן 11 יציגו מחר בהקרנת בכורה טלוויזיונית את "מתנחלת", המתאר כיצד הבמאית איריס זכי בילתה חודש בתקוע. בריאיון לקראת השידור, מספרת הבמאית כיצד ניסו אותה לגרש אותה מן המקום ומי הצילו אותה

יח"צ - חד פעמי

אימרה מפורסמת, שנוטים ליחס אותה לטולסטוי, גורסת כי את כל סיפורי המסגרת הטובים אפשר לחלק לשני סוגים: אדם יוצא למסע, וזר מגיע לעיירה. "מתנחלת", סרטה התיעודי המדובר של ד"ר איריס זכי, משתייך במובהק לקבוצה השנייה.

הסרט מתאר כיצד זכי, תושבת תל אביב ואשת שמאל, מגיעה לתקוע, מתנחלת שם במשך חודש, משוחחת עם המקומיים ולומדת להכיר אותם ואת חיי היומיום שלהם. בתחילה, המחשבה שלה היתה שתעשה זאת מתוך עמדה של מוכרת בפיצרייה המקומית. אולם, ביקורה של הזרה עם המצלמה עורר לא מעט חשדנות ועוינות, והבמאית נזרקה מבית העסק עתיר הפחמימות ובחרה דרך אחרת: הניחה שולחן ושני כיסאות במרכז המסחרי, והזמינה את כל מי שרוצה לבוא ולשוחח עימה על כל נושא שבעולם, מעניינים שבינו לבינה ועד הסוגיות שבינינו לפלסטינים.

הפרויקט הזה נעשה כחלק מעבודת הדוקטורט של זכי באוניברסיטת רויאל הולווי הלונדונית, ומשלים טרילוגיה של שלושה סרטים מחקריים שעשתה במסגרתה. במרכזם של כל אלה, עומד הניסיון של החוקרת/יוצרת להיטמע בקהילות רחוקות ממנה: במקרה הראשון, היא עבדה כפקידה של בית מלון חרדי בצפון לונדון, ובשני כחופפת במספרת נשים ערבית-נוצרית בוודאי ניסנאס.

מתנחלת. אור אזולאי,
מתוך "מתנחלת"/אור אזולאי

"מתנחלת" מוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ וישודר מחר (שני 12.11) בכאן 11 ב-21:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully