וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי אנשי הקולנוע באירופה בפנייה לממשלת ישראל: "חזרו בכם מן התיקון לחוק הנאמנות"

12.11.2018 / 14:43

אנשי ונשות הקולנוע המובילים ביבשת הצטרפו לגילוי דעת של בכירי התעשייה הישראלית וקראו לשרת התרבות מירי רגב ולממשלה הישראלית לבטל את התיקון לחוק הנאמנות, אחרת עתידו של הקולנוע המקומי יהיה בסכנה

מירי רגב. ראובן קסטרו
מירי רגב/ראובן קסטרו

המחאה נגד התיקון לחוק הנאמנות בתרבות מגיעה גם לאירופה: עשרות אנשי ונשות קולנוע בכירים מן היבשת קראו היום לממשלה הישראלית לשקול מחדש את צעדיה, "כדי לא לפגוע בחופש הביטוי, ביצירה החופשית וביסודות הדמוקרטיה". זאת, בגילוי דעת שהתפרסם בלה מונד, העיתון החשוב בצרפת ומן החשובים ביבשת.

גילוי הדעת, שהתפרסם בצרפתית, הוא למעשה תרגום של מכתב שהתפרסם לראשונה בעברית ונשלח לשרת התרבות מירי רגב כבר ביום חמישי, עליו היו חתומים בכירי אנשי ונשות הקולנוע בישראל - בהם, כפי שפורסם בזמנו ב"הארץ", הבמאים שמוליק מעוז, ארי פולמן וקרן ידעיה והשחקנים קרן מור ומנשה נוי. הם קראו בו לשרה לחזור בה מצעדיה והזהירו כי התיקון לחוק, המאפשר לה להפעיל סנקציות כלכליות נגד מי שיעברו על סעיפים מסוימים, מאיים על עתידה של התעשייה הישראלית. מרבית הסרטים הישראלים הם הפקות משותפות יחד עם אירופה, והיוצרים התריעו כי הרפורמות הנוכחיות עלולות לערער את מעמדו הבינלאומי של הקולנוע המקומי ולמנוע שיתופי פעולה שכאלה.

האזהרה שלהם מתחילה להתממש כבר עתה: על התרגום לצרפתית של מכתבם, נוספו לחתימות של אנשי הקולנוע הישראלי גם אלה של בכירי התעשייה באירופה. בין אלה אפשר למנות את המנהלים של שלושת הפסטיבלים החשובים ביבשת - תיירי פרמו מקאן, אלברטו ברברה מוונציה ודיטר קוסליק מברלין.

כמו כן, חתומים עליו מישל הזנוויציוס, זוכה האוסקר על "הארטיסט"; ז'אק אודיאר, זוכה דקל הזהב על "דיפאן" ופרס הבימוי בפסטיבל ונציה על "האחים סיסטרז"; האחים דארדן, תומכים מסורים של ישראל ומי שזכו בדקל הזהב על "רוזטה" ו"הילד"; לורן קנטה, זוכה דקל הזהב על "בין הקירות"; מייק לי, מן הבמאים הבריטיים המהוללים בימינו ("סודות ושקרים", "וירה דרייק", "מר טרנר"); הבמאי המרוקאי נביל עביוש; המפיק הצרפתי-טוניסאי המוביל סעיד בן סעיד; הזמרת והשחקנית ג'יין בירקין; הבמאית קתרין ברייה; ריימונד בלור, אחד מחוקרי הקולנוע החשובים בעולם; הבמאית הבריטית לין רמזי ("יום נפלא", "חייבים לדבר על קווין"); הבמאי ג'וליאן שנאבל ("הפעמון והפרפר"); שארל טסון, מנהל מסגרת "שבוע המבקרים" בפסטיבל קאן ועוד עשרות אחרים.

מישל הזנוויציוס. Chris Jackson, GettyImages
בין החותמים: זוכה האוסקר מישל הזנוויציוס/GettyImages, Chris Jackson
מירי רגב בקאן. מעיין אדם,
ביי לפסטיבל קאן? מירי רגב ברייבירה/מעיין אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully