וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גברים חושבים שהעולם שייך להם": ריאיון עם במאי "משמורת"

אבנר שביט, פריז

13.11.2018 / 21:28

קסבייה לגראן האלמוני הדהים את עולם הקולנוע כשזכה בפרס הבימוי בוונציה על "משמורת", סרטו הארוך הראשון, העוסק באלימות במשפחה. בריאיון, הוא מסביר למה הסוגיה הזאת היא הטרגדיה הגדולה של ימינו

יח"צ - חד פעמי

כל שלושה ימים, אשה נרצחת בצרפת בידי בן זוגה. אך אף שמדובר במכת מדינה, בדיוק כמו בישראל ובארצות אחרות, הנושא לא מדובר מספיק - לא בשיח הציבורי, לא בתקשורת ובטח שלא בתרבות ובקולנוע. "משמורת", סרטו העלילתי של קסבייה לגראן, מעלה את הסוגיה החשובה על השולחן ועושה זאת בצורה מטלטלת.

במרכז הסרט עומדת אישה, בגילומה של ליה דרוקר המצוינת, החיה תחת הטרור של בן זוגה לשעבר ואבי שני ילדיה. הגבר התוקפני מאיים עליה ועליהם, אך הרשויות לא עושות דבר בנידון ואף מפקפקות בתלונותיה נגדו. והאימה שהוא מטיל הולכת ומתגברת עד לסצנת הסיום, שהיא מן החזקות והאפקטיביות שנראו לאחרונה.

הקרנת הבכורה של "משמורת" התקיימה כבר לפני שנה וחצי, במסגרת פסטיבל ונציה. אף שזהו סרטו הארוך הראשון של לגראן כבמאי, הוא התקבל לתחרות הרשמית של האירוע, מן הבמות היוקרתיות בעולם הקולנוע, ואף זכה בה בשני פסלונים - לעבודת הביכורים ולבימוי הטוב ביותר. באותו ערב, אגב, "פוקסטרוט" זכה בפרס השני בחשיבותו בפסטיבל, ו"צורת המים" באריה הזהב, הפרס הכי יוקרתי בו, בדרך לזכייה באוסקר.

משמורת. סרטי שובל,
אחרי שנה וחצי, סוף סוף יוצא פה. מתוך "משמורת"/סרטי שובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully