וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיס הודו הזאת, היא עשתה צבא?

3.12.2000 / 12:07

פיל וגליה ליקקו אצבעות מול טקס בחירת מיס עולם, שהגדיר מחדש את גבולות הטעם הטוב והפוליטיקלי-קורקט


ביום חמישי בערב התכנסו בלונדון 95 מדעניות גרעין בביקיני. לא, זה לא היה אתר ההסרטה של סרט ג'יימס בונד חדש, אלא טקס בחירת מיס עולם, הזדמנות לנשים משכילות ועצמאיות "לחשוף" את יתרונותיהן בפני העולם.

תחרות מיס עולם עוררה השנה, כבכל שנה, גל של מחאה פמיניסטית נגד הפיכתן של המועמדות לשוק אקזוטי ומגוון של אובייקטים מיניים. מה שייחד את הטקס של השנה הוא שכל הביקורות שהפמיניסטיות הנרעשות יכלו להעלות כנגדו היו מוכלות בתוכו מלכתחילה. לא ברור מי הגאון שהציע לתת למלך הסליז ג'רי ספרינגר להנחות את האירוע, אבל התוצאה היתה זרם שוטף של רמיזות מלוכלכות עם קריצה, שלא השאירו הרבה מקום לאירוניה חיצונית ("שימו לב לשמלות הנהדרות, איך הן היו נראות בלעדיהן?", כך ג'רי, בצירוף אנחה של תוגה).

הפארודיה העצמית ניטרלה כל אפשרות להתייחס לתחרות כמשפילה וסקסיסטית, באותו אופן שבו מיותר לציין שתוכנית הראיונות של ספרינגר וולגרית. למימד הסרקסטי הזה הוסיפה העובדה שהמנחה האמריקאי לא בחל באף הזדמנות להתנשא על התרבויות הזרות שאליהן נחשף במהלך הערב, במיוחד בהתחשב בעובדה שהטקס נערך בכיפת המילניום של לונדון, שסוף סוף נמצא לה שימוש.

אבל הגדילה לעשות המועמדת האמריקאית, ששמחה לחלוק את השוביניזם הלאומי של ספרינגר כשניאותה להסביר את גדולתה של ארץ מולדתה: "מה שמדהים אותי באמריקה היא שאנחנו מהווים חברה כל כך רב-תרבותית וממהרים לסייע לכל מקום אחר בעולם שזקוק לעזרתנו" (גרנדה? פנמה? וייטנאם? עיראק?).

אחרי כל זה לא נותרה הרבה רלוונטיות לשאלה מי ניצחה בתחרות, אבל אם זה עדיין מעניין מישהו, הזוכה שוב היתה - כמו בשנה שעברה - מיס הודו!!! כנראה שהשתתפות בתחרות יופי היא המסלול היחיד שפתוח לנשים בהודו שרוצות לעשות דוקטורט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully