וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות בוז רמות לאורך נאומה של מירי רגב בטקס פרסי אמ"י

20.11.2018 / 21:28

במהלך טקס הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י אמרה שרת התרבות: "יש גבול לחופש הביטוי? מי רוצה לתת במה לשיריה של דארין טאטור". הקהל שרק בוז לרגב, השחקן יוסף אבו ורדה סירב לקבל את הפרס בגלל נוכחותה. "אני לא יכול להרשות לעצמי לקבל פרס בברכתה", אמר לוואלה! תרבות

צילום סטילס: לשכת דובר עיריית פתח תקווה, צילום ודאו: אלי סבתי

על רקע המחאה נגד "חוק הנאמנות בתרבות", שעבר הבוקר בוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, נאומה של שרת התרבות מירי רגב בטקס הענקת פרסי מפעל חיים של אמ"י הופרע (שלישי) רבות על ידי הקהל. לאורך נאומה שרק הקהל קריאות בוז רמות ולא אפשר לרגב לנאום בשקט. רגב, מצדה, המשיכה בנאומה ואמרה בין השאר: "יש גבול לחופש הביטוי? מי רוצה לתת במה לשיריה של דארין טאטור?". קריאות הבוז הרמות ביותר נשמעו כשרגב דיברה על חוק הנאמנות בתרבות.

מירי רגב טקס פרסי אמ"י. לשכת דובר עיריית פתח תקווה,
שריקות בוז. רגב/לשכת דובר עיריית פתח תקווה

אלא שהמהומה לא הסתיימה בשריקות הבוז. השחקן יוסף אבו ורדה, אחד הזוכים בפרס אמ"י השנה, יצא מהאולם וסרב לקבל את הפרס בגלל נוכחותה של רגב במקום. יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל קיבל את הפרס בשמו. אבו ורדה אמר לוואלה! תרבות: "יצאתי מהאולם כמחאה ברגע הבנתי שרגב שם. כשהגעתי לא ידעתי שהיא אמורה להיות באולם. אני לא יכול להרשות לעצמי לקבל פרס בברכתה, כי אני מתנגד לכל העשייה התרבותית שלה, ואני לא מקבל את המדיניות התרבותית שלה, ובעיקר את סגירת תאטרון אל-מידאן שאני הקמתי. אני מכבד את הפרס של אמ"י, אני מוקיר ומודה להם שהחליטו לתת לי פרס, זה יכול לפתוח שביב של תקווה למי שחולמים להיות שחקנים, והמדיניות של שרת התרבות דיכאה להם את החלום הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ציפי שביט אלי יצפאן. שכת דובר עיריית פ?ת,
אלי יצפאן וציפי שביט, אחת הזוכות/שכת דובר עיריית פ?ת

"מי מכם באמת רוצה לתת השראה באמצעות משפט כמו 'אם אהיה לרעב, בשרו של הכובש יהיה לי למאכל' מתוך 'תרשום אני ערבי' של מחמוד דרוויש?", תהתה רגב בנאומה. "למה אינכם מזדעקים כאשר אין מספיק ייצוג בתרבות הישראלית לסיפורים של הקורבנות האמיתיים של הטרור? לאחר שחוק הנאמנות בתרבות עבר בוועדת החינוך בקריאה שניה ושלישית ויעלה במליאה שבוע הבא, תחת הלוגו של מדינת ישראל לא יוכלו לחסות אותם אירועים קיצוניים, המאדירים את כוכבי הטרור של רמאללה".

מירי רגב מייק בורשטיין קובי אשרת אושרת. אלי סבתי,
רגב, קובי אושרת ומייק בורשטיין/אלי סבתי

בערב החגיגי היו גם פרסים על מפעל חיים שחילק אמ"י - איגוד אמני ישראל. בנוסף לצביקה פיק, שלא הגיע לטקס, זכו גם ששון גבאי, בעז שרעבי, יוסף אבו ורדה, אלכס אנסקי, ציפי שביט, משה אפרתי, מייק בורשטיין וזאביק שוורצבורד. פרס מיוחד על תרומה לתרבות יוענק למלחין והמעבד המוזיקלי דוד קריבושי.

"אני גאה לקבל את הפרס מאמ"י. זה פרס על אהבת הקהל במשך כל השנים", אמר פיק לוואלה! תרבות עם היוודע דבר זכייתו. "אני בבית ומצבי משתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully