וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה המצליחה למחול שוב מסתערת על התואר

21.11.2018 / 12:31

האקדמיה למחול יוניסון, שזכתה בפרסים ונחשבת לחוד החנית בתחום בישראל, תשתתף בתחרות היוקרתית YAGP זו השנה החמישית ברציפות, ותצא עם משלחת של 12 תלמידות עלית לברצלונה. המטרה: זכייה בגמר בניו יורק

יוניסון. אתר רשמי
מוכשרות והישגיות. הבנות של יוניסון/אתר רשמי

יוניסון (Unison), האקדמיה הישראלית למצוינות במחול בהנהלת מורן ברק, תצא ב-4/12 לתחרות הבלט היוקרתית YAGP - Youth America Grand Prix, שתתקיים בין ה-6 ל-9 בדצמבר בברצלונה. המשלחת מונה 12 תלמידות עלית מהאקדמיה, שייצגו את ישראל בחצי הגמר באירופה, כשהמטרה היא העפלה רביעית ברציפות לגמר שייערך בניו יורק.

התחרות, בתחום הבלט והמחול העכשווי, נחשבת לגדולה וליוקרתית ביותר בעולם, ונועדה לרקדנים צעירים בגילאים 9-19. המטרה היא לספק לרקדנים הצעירים הזדמנויות מקצועיות וחינוכיות ולשמש כקרש קפיצה לעולם הריקוד המקצועי, מול מיטב מנהלי האקדמיות למחול הגבוהות בעולם - האופרה של פריז, הרויאל בלט בלונדון ועוד. אקדמיות אלה מעניקות לזוכים מלגות לבתי הספר או הזדמנויות להתקבל לעבודה. התחרות מתקיימת במקביל במוקדים שונים בעולם - אוסטרליה, יפן, סין, פריז, ברזיל, קנדה, ארה"ב וכמובן ברצלונה, כאשר עשרות אלפים מתחרים על הזכות להגיע לכאלף הרקדנים הסופיים בגמר בניו-יורק.

"אנחנו עובדות חודשים ארוכים לקראת ברצלונה", מספרת ברק, "לרקדניות המשלחת לא היה חופש גדול ויש רגעים לא פשוטים בתהליך, אבל כל הזמן אני אומרת לתלמידות שלי - אל תחשבו שבמקומות אחרים בעולם התלמידים לא עובדים קשה. המורים שלהם לא נמצאים איתם בסטודיו שעות ארוכות וההורים שלהם לא מוציאים עליהם הרבה משאבים. אם אתן רוצות לנצח - קודם כל תנצחו את עצמכן".

יוניסון היא האקדמיה למחול היחידה בישראל שמשתתפת בתחרות שנה חמישית ברצף. היא מציגה לעולם גאווה ישראלית - מיטב יצירות המחול הישראליות בביצוע תלמידים מצטיינים. בשנים האחרונות זכתה יוניסו בשורה של פרסים יוקרתיים, בהם פרס ראשון בחצי הגמר בפריז ומקום שלישי בגמר 2018 בניו יורק על היצירה "מקס" מאת אוהד נהרין, מקום ראשון ושני ב-2016 בקטגוריית מחול מודרני עם היצירות "הורה" ו"שדה 21" מאת אוהד נהרין ומקום שני בחצי גמר 2017 בפריז על היצירה "אויסטר" מאת ענבל פינטו ואבשלום פולק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מורן ברק יוניסון. אתר רשמי
"אם אתן רוצות לנצח - תנצחו קודם את עצמכן". מורן ברק/אתר רשמי

האקדמיה למחול יוניסון הוקמה בשנת 2011 ומספקת מעטפת כוללת במטרה להכשיר תלמידי מחול ישראלים למצוינות במחול, בהוראת צוות מורים בינלאומי. בין השנים 2015-2018 זכתה יוניסון להכרה כאקדמיה מובילה למחול בישראל ובחו"ל. הסטנדרטים הגבוהים, השאיפה למצוינות והדגש על התפתחות התלמידים כבני-אדם וכרקדנים כאחד באווירת צוות ומשפחה אפשרו לאקדמיה להגיע תוך זמן קצר לזכייה בשורה של פרסים ארציים ובינלאומיים, כולל פרס ההצטיינות בהוראה - Outstanding teacher' 2016'YAGP. תלמידי האקדמיה זכו בשנים האחרונות למספר מלגות יוקרתיות כולל מלגת קרן אמריקה ישראל ובמלגות בינלאומיות לקורסי קיץ בחו"ל באופרה בפריז, בניו יורק, בגרמניה ובקאן.

ברק מספרת על תחושת השליחות בתחרויות בינלאומיות: "בכל פעם שאנחנו מופיעות יש שקט באולם. זה מתחיל עם קצת רעש כי התיאטרון עמוס בתלמידים, מורים והורים, וכשהכול מתחיל הם משתתקים. שם יש רגע קטן של אושר, בו אנחנו מרגישות שאנחנו עוצרות את העולם לכמה דקות, מספרות את הסיפור שלנו ומראות את הצד היפה של ישראל'.

ההכשרה המקצועית מבוססת על שילוב מסורת ומקצוענות לצד חדשנות ויצירתיות, והיא כוללת שיעורי בלט קלאסי, חיזוק, אקרובטיקה, פילאטיס, מחול מודרני ולימוד רפרטואר של יצירות מופת. רקדני יוניסון מופיעים בעולם עם יצירות שהינן נכס צאן ברזל של המחול הישראלי, וכוללות יצירות של כוריאוגרפים מובילים כגון אוהד נהרין, ענבל פינטו ואבשלום פולק, איציק גלילי ורמי באר, כמו גם יצירות של לעבודתם של כוריאוגרפים צעירים כגון איבציה באגו ורונאלד סאבקוביץ' (קרואטיה) ודפנה דודוביץ' (ישראל).

"הרמה בעולם גבוהה מאוד", מסכמת ברק, "במיוחד בתחום הבלט הקלאסי. אנחנו הישראלים בולטים ביצירתיות, בחשיבה מחוץ לקופסא ובעוצמה של הנוער הישראלי. בעולם כולם רוצים את זה, התחרות מאוד קשה. מי שמנצח הוא זה שחזק פיזית ומנטלית ונהנה מהעשייה שלו. בתהליך המקצועי אי אפשר להתפרק - המנצח הוא זה שיש לו את הכוחות להמשיך בתהליך עם חיוך וליהנות גם מהאתגרים".

תלמידי יוניסון רוקדים בלהקות מחול מובילות בישראל, כגון בת שבע, הבלט הישראלי ולהקת המחול הקיבוצית. בוגרים מצטיינים משתלבים בסגל ההוראה של יוניסון ובבתי ספר ברחבי הארץ. ב-2016 יזמה והפיקה יוניסון את המופע 'מרשמלו'- אירוע מחול בין דורי- תלמידי האקדמיה לצד רקדנים ישראלים מובילים על בימת סוזן דלל. ב-2016 העניקה האקדמיה ייעוץ פדגוגי למחזמר המצליח "בילי אליוט", ובין היתר הכשירה את כוכביו.

יוניסון. אתר רשמי
נותר רק לאחל להן בהצלחה. בנות יוניסון/אתר רשמי
בילי אליוט. יוסי צבקר, מערכת וואלה! NEWS
הוכשרו דרך יוניסון. ארנון הרינג ואבי קושניר ב"בילי אליוט"/מערכת וואלה! NEWS, יוסי צבקר
  • עוד באותו נושא:
  • מחול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully