וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים למותו: אמנים בוחרים את השיר האהוב עליהם של אריק איינשטיין

25.11.2018 / 0:15

ערן צור בחר ב"סוס עץ", פיטר רוט ב"עיניים גדולות" וירדנה ארזי ב"בית ערבה": אמנים שהשתתפו בספיישל של כאן גימל וכאן 88 לרגל 5 שנים למותו של אריק איינשטיין מספרים מה הוא השיר שהכי קרוב ללבם מתוך הרפרטואר העצום של גדול אמני ישראל

צילום: עידו שחם

(בווידאו למעלה: ספיר סבן מבצעת את "אבשלום" של אריק איינשטיין)

במלאת חמש שנים לפטירתו של אחד מגדולי האמנים שקמו בישראל, אריק איינשטיין, יקדישו מחר (שני) תחנות הרדיו כאן גימל ו-כאן 88 את תכניותיהם לשיריו. ב-כאן גימל יספר מדי שעה אחד מאמני ישראל מהו השיר האהוב עליו ביותר מבין שיריו של אריק איינשטיין. את הפרויקט מפיק איציק יושע. ב-כאן 88 תוקדש תכניתו של תומר מולוידזון לאיינשטיין, וגם שם יבחרו כמה ממוזיקאי הרוק הבולטים את השיר האהוב עליהם במיוחד. התכנית תשודר מחר בין 9:00 ל-11:00. הנה מבחר מבחירות האמנים:

ירמי קפלן

"השיר שבחרתי הוא 'קח לך אישה'. זה שיר שאני שומע על פני שנים, וכל פעם שאני נתקל בו, חוץ מזה שהוא שיר מעולה, תמיד בטקסט יש משהו שגורם לך לעצור ולחשוב על הבחירות שלך, לא משנה אם זה בהקשר של 'קח לך אישה ובנה לה בית', או החלטה אחרת שקשורה לחיים שלך. זה גורם לי לעצור לרגע, ובזמן שאני מקשיב אני חושב על משהו גורלי בחיים שלי שאני צריך ללבן עם עצמי, להזדכך וללכת עליו".

ערן צור

"הבחירה שלי היא ב'סוס עץ' ובחרתי אותו בגלל שהוא שילוש של שלושה יוצרים גדולים: יענקל'ה רוטבליט על המילים, שמוליק קראוס על הלחן ואריק איינשטיין על הביצוע. זה גם שיר מתוך סרט שנקרא 'סוס עץ' שביים יקי יושע, שהוא על פי ספר באותו שם של יורם קניוק, וכל זה יחד יוצר שיר שהוא אחד המרגשים במוסיקה הישראלית מאז ומעולם".

פיטר רוט

"בחרתי את השיר 'עיניים גדולות' מתוך האלבום 'סע לאט'. הלחן של מיקי גבריאלוב והמילים של אריק ושל אורי זוהר ומיקי גבריאלוב. השיר הוא גם שיר הנושא של הסרט 'עיניים גדולות' וזה שיר שאני מאוד אוהב. זה שיר שמספר על בני פורמן שתכלס היה לו הכול אבל הוא תמיד רצה יותר. מה שמדליק אותי בו כמוזיקאי זה שיש בו הרבה פארטים והוא גם לא חוזר על עצמו בשום צורה. יש בו נגינה מופלאה של חיים קריו בגיטרה".

רונה קינן

"אני בחרתי בשיר 'אולי צריך לתת לזה עוד זמן' שכתבו אריק איינשטיין ויצחק קלפטר. שיר שהוא בעיניי מושלם מתחילתו ועד סופו. הכרתי אותו בזכות איתמר רוטשילד שהשמיע אותו לעומק יותר לקראת אירוע שהיה לנו לפני כמה שנים טובות. אני חושבת ששיתוף הפעולה בין איינשטיין לקלפטר הוא מהפסגות שהמוזיקה הישראלית ידעה. השיר הזה מגלם את כל מה שאני אוהבת באריק איינשטיין: הפשטות, הישירות, הנחמה, הטקסט שמדבר ישר אל הלב ברגע שצריך אותו 'אולי צריך לתת לזה עוד זמן, מה יהיה, ימים יגידו'. שיר נפלא".

ירדנה ארזי

"אבי דוד פיינבוים ארזי ז"ל היה ממקימי קיבוץ בית הערבה שפונה בפקודה בין לילה במאי 1948. העזיבה החפוזה של המקום הותירה את אבי מתוסכל וכואב. לכן בכל פעם שאני שומעת את אריק איינשטיין הנפלא שר על בית הערבה הלב שלי מתגעגע לאבא שלי, חלוץ ופטריוט אמיתי"

אביהו מדינה

"אני מאוד אוהב להקשיב לאריק איינשטיין. בשבילי הוא אמן אמיתי. הוא לא תוצר של יחסי ציבור תקשורתיים. יש בו ערכים אמיתיים. הוא עממי. שורשי. קולו נעים, ושיריו הם רב גוניים כמעט בכל נושא עם דיקציה מעולה. ומבין השירים שלו בחרתי את 'שיר השיירה'".

עברי לידר

"בחרתי את 'ילדים של החיים' שנכתב והולחן על ידי שלום חנוך. אני מרגיש שבמיוחד בתקופה האחרונה כשאנחנו נוטים כל אחד להסתגר בתוך הקבוצה שלו, מה שמרחיק ומפלג אותנו כבני אדם נחמד לחשוב שלמרות ההבדלים בינינו כולנו בסופו של דבר ילדים של החיים".

דני רובס

"יש משהו בעולם המטורלל שכולנו חיים בו שבו כולנו נמצאים בצווארו של השני, עולם הטוקבקים, עולם השיימינג שמושך אותי לשירים הנאיביים של אריק איינשטיין. למקומות שבהם זה קצת מצחיק כמה זה נאיבי לפעמים. אחד השירים הכי יפים מהאזור הזה זה 'שיר אחרי מלחמה' שאני לפעמים מבצע בהופעות כמחווה לאיש הדגול הזה, שנפטר ביום שבו נולד אלון בני הקטן וזה גרם לי למחשבות על החיים והמוות, תחילת חיים וסופם. 'שיר אחרי מלחמה' מדבר על חיילים שחוזרים הביתה אחרי הקרב ונערות מחכים להם עם פרחים. יש משהו בנאיביות שהוא מושך מאוד, ולדעתי חזרה לנאיביות לא תזיק לנו בחיינו אלה. שם טוב לוי הלחין כל כך יפה את המילים שאריק איינשטיין כתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully