וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק האגדי ישראל רינגל הלך לעולמו

24.11.2018 / 17:57

רינגל, שנחשב לאחד האבות המייסדים של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מת בגיל שמונים. היה אחראי בין השאר ל"חדווה ושלומיק", תעמולת הבחירות המהפכנית של הליכוד וסרטי "קוני למל"

ישראל רינגל. באדיבות המשפחה,
ישראל רינגל ז"ל/באדיבות המשפחה

המפיק ישראל רינגל, מן האושיות החלוציות ופורצות הדרך בתולדות הטלוויזיה והקולנוע בישראל, הלך היום לעולמו בבית החולים איכילוב. בן שמונים היה במותו.

רינגל התפרסם בעיקר הודות לחברת סרטי רול, שהקים בתחילת שנות השישים עם ליאון ניסים, יאיר פרדלסקי. השלושה הפכו אותה לאחת מחברות ההפקה המשמעותיות הראשונות בתולדות התעשייה הישראלית.

בין השאר, סרטי רול היו חתומים על "חדווה ושלומיק", אחת הסדרות העלילתיות הראשונות בתולדות הטלוויזיה הישראלית, שהיתה להיט ופולחן, ופתחה את הדלת לרבות אחריה.

נוסף לכך, סרטי רול היו חתומים גם על להיטים קולנועיים כמו "קונ ילמל בתל אביב" ו"קוני למל בקהיר", על המיוזיקל "חמש חמש", סרט הדרמה "לא שם זין" ועוד.

סרטי רול עמדו גם מאחורי תעמולת הבחירות של הליכוד ב-1977, שהיתה בין הסיבות למהפך ההיסטורי של הימין באותה שנה, הביאה לראשונה סטנדרטים בינלאומיים לקמפיינים מסוג זה בישראל וכמובן שינתה לעד את הדרך בה מנהלים כאן מערכות בחירות.

כמו לכל מפיק, היו לרינגל גם כישלונות, ובמקרה שלו אלה הובילו להסתבכות כלכלית, שהביאה גם לפירוק סרטי רול ולהפסקת העשייה שלו. בשנים האחרונות כבר לא היה פעיל, אך המורשת שלו נותרה מפוארת כשהיתה והוא חלק בלתי נפרד מדברי הימים של התעשייה הישראלית. יהי זכרו ברוך.

ישראל רינגל. באדיבות המשפחה,
ישראל רינגל ז"ל/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • קוני למל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully