וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבלבו אגס וגם תפוח: "עץ האגס הפראי" הוא סרט ענק

27.11.2018 / 17:09

סרטו החדש של נורי בילגה ג'יילון יוצא בארץ בהפצה מצומצמת ונועד למיטיבי ולמטיבות לכת - הוא נמשך מעל שלוש שעות איטיות, אך מי שיילך איתו, יזכה למסע מופלא. מדובר בסרט גדול, הלוקח את הקולנוע קרוב ככל האפשר למחוזות הפרוזה

טריילר הסרט "עץ האגס הפראי"/פסטיבל קאן
דירוג כוכבים לסרטים - 4.5 כוכבים. ., עיבוד תמונה
דירוג כוכבים לסרטים - 4.5 כוכבים/עיבוד תמונה, .

נורי בילגה ג'יילון הוא אורח קבוע על המסכים בישראל - הקולנוען הטורקי הכי מוכר בדורו בזירה הבינלאומית, ובכלל מבמאי הפסטיבלים ויוצרי סרטי האיכות האמנותיים שזוכים לחשיפה הגדולה ביותר בעולם. וכך, לאחר "שלושה קופים", "היו זמנים באנטוליה" ו"שנת חורף" בין השאר, מגיע כעת סרטו הטרי - "עץ האגס הפראי". זאת, לאחר בכורה עולמית במסגרת פסטיבל קאן במאי האחרון, ולאחר שהוקרן בפסטיבלים של ירושלים ושל חיפה. ההפצה שלו, יש לציין, מצומצמת ביותר, ואכן הוא מיועד למיטיבי ומיטיבות לכת בלבד - גם בשל אורכו המפרך, 188 דקות.

בסרט זה לוקח הבמאי את אמנות הקולנוע הכי קרוב שאפשר לספרות. הצפייה משולה לעלעול ברומן רב כרס, המצליח לדחוס לתוכו (בשלוש שעות אמנם) את כל התמורות החברתיות-פוליטיות-דתיות-מגדריות שחלו בטורקיה בשנים האחרונות. מצד אחר, זה גם סיפור אוניברסלי, על אב ובן שיגלו כי הם הרבה יותר דומים אחד לשני ממה שהיו רוצים לחשוב, על חלומות שלעולם לא יתגשמו ועל גורלם של פירות עץ האגס הפראי, שנופלים מלמעלה על האדמה, מתגלגלים ומתגלגלים, ואף פעם לא באמת שייכים לשום דבר, וכמה שזה מר. יצירת מופת מדהימה וללא ספק מהשיאים של המסך הגדול בשנה זו.

עץ האגס הפראי. קולנוע לב,
מתוך "עץ האגס הפראי"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully