וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לאוסקר מעלה הילוך - ו"כוכב נולד" משפר עמדות

27.11.2018 / 21:36

עונת האוסקרים החלה רשמית עם פרסי הנשיונל בורד אוף ריוויו. "הספר הירוק" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אך דווקא "כוכב נולד" יצא מן הפרסים הללו כמנצח הגדול

יח"צ - חד פעמי

הנשיונל בורד אוף ריוויו (NBR) הזניק הערב (שלישי) באופן רשמי את עונת הפרסים ההוליוודית, עם טקס הפרסים המסורתי שנערך מדי שנה מאז 1932. מעבר להיותו הסנונית הראשונה של העונה, העיטור הזה גם נחשב לאינדיקטור לקראת האוסקר, שעושה קצת סדר לקראתו ועוזר לסמן את רוב השמות הבולטים שצפויים לקבל מועמדויות לפסלון המוזהב.

עם זאת, יש לציין כי זכייה בפרס אינה מבטיחה אוסקר - להפך. מאז "נער החידות ממומבאי" ב-2008, אף סרט שהוכתר בידיו כטוב ביותר לאותה שנה לא זכה לאחר מכן גם בפסלון המוזהב.

השנה, פרס הסרט הטוב ביותר הוענק ל"ספר הירוק", מעין גרסה כל-גברית ל"נהג של מיס דייזי", המציג את סיפורם של מוזיקאי שחור ונהגו הלבן, שמשמש לו גם מעין שומר ראש, בעודם נוסעים ברחבי דרום ארצות הברית הגזענית של שנות השישים. ויגו מורטנסן, המככב בדרמה הקומית הזו, התכבד בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר.

סרט נוסף שחגג אצל ה-NBR הוא "כוכב נולד", עם פרסי הבמאי (ברדלי קופר), השחקנית (ליידי גאגא) ושחקן המשנה (סם אליוט). רג'ינה קינג, מ"If Beale Street Could Talk" של ברי ג'נקינס, זוכה האוסקר על "אור ירח", קיבלה את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

עוד פרסים: "אהבה בימים קרים" הפולני הוא הסרט הזר הטוב ביותר, "RBG" על השופטת העליונה רות ביידר גינסבורג הדוקו הטוב ביותר ו"משפחת סופר-על 2" סרט האנימציה הטוב של השנה.

ה-NBR גם פירסם רשימה של עשרת הסרטים הטובים של השנה, ולפי ניסיון העבר, סביר להניח שלפחות חצי מהם יהיו מועמדים לאוסקר. ואלה שמות: להיט גיבורי-העל "הפנתר השחור"; "הבלדה על בסטר סקרגס" של האחים כהן; "רומא" המדובר והמהולל של אלפונסו קוארון; מותחן האימה "מקום שקט", "מרי פופינס חוזרת"; "כוכב נולד" "הכנסייה החדשה", שנגנז בישראל ושלושה סרטי אינדי נוספים שלא ברור מתי אם בכלל נראה אותם כאן - "If Beale Street Could Talk" שכבר הוזכר, "Can You Ever Forgive Me?" בכיכובה של מליסה מקארת'י ו"Eighth Grade". המשך יבוא.

הספר הירוק. קולנוע לב,
מתוך "הספר הירוק"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully